Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Søketrend siste 30 dager ser jo lovende ut:
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%201-m&geo=US&q=Frostpunk,Mutant%20year%20zero

Er vel gode sjanser for å oppnå over 50 prosent av Frostpunk hype som tilsvarer ca 500 000 solgte i løpet av ett år…

Det kan fort komme et nytt Robur-øyeblikk med en ny aktør som trer inn. Da stiger kursen 20 %.

Men så går den ned igjen 25 % etterpå det.

2 Likes

Om du sikter til undertegnede så har jeg ikke solgt bort meg…ennå… det er litt av problemet :wink:

Er det tilfeldig at kursen har gått ned etter at alle investorene fikk tilgang til beta? Eller syns dere spillet er like bra som det de Youtube klippene skulle tilsi?

1 Like

Tviler på at det er en connection der i det hele tatt.

1 Like

Jeg har ikke testet spillet selv, så jeg slipper min egen bias. Jeg har pratet med flere som har og sett på div videoer. Jeg tenker spillet hadde fått 85% positive reviews som beta og 70% som release. Det er mao endel bugs som må fikses. En måned burde være nok tid på pc.

2 Likes

Nå er det jo BL som har laget spillet.
Men si spillet var klar for release i Q3.
Hvorfor er det da fremdeles masse bug nå?
Er det tilnærmet «umulig» å lansere et spill som er bugfritt ?

Spiller ikke spill selv.

MYZ er et mye bedre spill enn flere her inne har fått med seg. Litt artig :wink:

10 Likes

Har ingen problem med å tro det er umulig å lage et spill som er bugfritt. Er ganske komplekse prosjekter… Har jobbet med QA i it-verdenen i 20 år og “bugfritt” er like stor myte som bigfoot :slight_smile:

2 Likes

Nå er ikke spillet ferdig finpussa enda. Og ja det er utrolig krevende å lage et 100 % bugfritt spill. Du ser andre spill som er månedvis i beta eller opptil 1 år før fullversjonen er ferdig pga testing. Bugs kommer ikke til å være noe stort problem ved release vist du sammenligner med f. eks conan.

Når spillet slippes om 21 dager får vi vite mye mere. 15 børsdager igjen før spillet slippes til de som har preorder.

De har garantert ikke finpusset spillet til Q3-release, så bare finpusset det derfra og inn. De har garantert brukt noe av den ekstra tiden på å implementere systemer de ellers ikke ville ha brukt tid på. Feilene vi ser er for det meste slike som ser relativt trivielle å fikse. :slight_smile:

1 Like

Det som er mest spennende med tanke på inntekter ved MYZ er at det er første spillet Funcom slipper noen gang på 3 plattformer samtidig. Tror ikke MYZ selger like mye som CE, men mang kan jo tenke seg q1 17(EA PC), q3 17 (Xbox preview) , q2 18 (full launch) , q3 18 launch Japan.

Nå skal alle disse toppene komme på samme tid. Noe å tenke på :slight_smile:

7 Likes

Marinen har gitt meg en ny unnskyldning dersom jeg taper noen kroner. Må jo trene for å bli god…

2 Likes

Så lenge du har kontroll så er det vel greit? :sweat_smile:

Jada slapp av full kontroll.

1 Like

Hvor er man med konsoll i denne sammenheng mon tro?

Vi “lærte” vel ifbm CE launch at det var tidsfrister forholdsvis lenge forut for release som måtte overholdes og at konsoll-patching ikke er like rett frem som for PC.

Hvis hukommelsen står både meg og eventuelt kjekke bi så skal vel nå fristen for launch-utgaven være ute. Men kanskje har det en viss innvirkning om man lanserer kun digitalt i stedet for også som hard-copy?

De kan lage en lanseringsdagsfiks, den må leveres ca en uke på forhånd.

2 Likes

Robur, Jebsen och andra långsiktiga storägare hade inte gått in i (eller stannat kvar i) Funcom om de andra hade tro på caset.

Jag är säker på att Funcom har flera parallella processer gående för att bidra till en ”re-prising” av företaget.; det förväntar sig storägarna och Funcom vill leverera för att bli ännu mer attraktiva och växa.

Jag tror vi får se en hel del info om de här processerna redan nu i vinter och under våren. Jag följer i alla fall med i spänning! Det fundamentala föreligger -marknaden kommer nog efter så småningom! :slight_smile:

1 Like

Oversikt over volum i Funcom siste 3 mnd…bilde

1 Like