Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Bra stream i dag. HAHA. :joy::joy::fire::fire:

Det er så mye teknikkere her at det er til å blir svimmel av, det ser alltid dårlig teknisk ut før det snur :see_no_evil:

4 Likes

Dét er den beste tekniske uttalelsen i Tekinvestor sin historie hva gjelder Funcom-TA.

Du fortjener denne:

10 Likes

Her er teaser fra Red Thread Games. Hadde vært gøy med Funcom som publisher her, men RTG tar nok den rollen selv.

2 Likes

Kjøp hver 40 øring ned, blir bra snitt av slik. Volumet er alt for lavt til å time bunnen, spesielt når hundrevis av teknikkere skal inn på bunnen. Har gjort det før, det funker bedre enn mye annet snikksnakk :+1:

4 Likes

Dere kan snakke om det fundamentale så mye dere vil, men Funcom skal ned fordi ned! :rofl:

Å? Sier du virkelig at marketmaker i Funcom sitter investert med ca 20 millioner NOK i selskapet selv? HMM…Og volumet er lavt sier du? HMM…Ja da går vel kursen snart opp da? Noe annet ville vært meget merkelig!

4 Likes

For de som har knallhard tro på TA, så ligger det enda et veddemål med stor oppeside om du klarer å spå kursen. Savner de mest ivrige TA hodene og viljen til å putte penger bak spådommene sine.

1 Like

Veldig misvisende. Du spør om kurs 31.12, spår ingenting selv, og det er selvsagt umulig å spå noe som helst omtrent en måned etter lansering.

I call BS. Men det er bare meg.

3 Likes

Jeg slenger ikke ut spådommer hver dag heller :wink:

Men jeg har vel sagt den er lavt priset og skal opp over tid. Veddemålet står der, er du så sikker på TA så koster det deg bare 500kr å tape.

Nå har jeg vel satt godt over 2 industriårslønner på at Funcom skal den veien jeg tror den skal, så da får du heller kalle det så missvisende du vil. Veddemålet står nå der så får vi se hvem av TA gutta som har baller til å sette penger på spådommene sine :wink:

1 Like

Uenigheten vår er altså at du og jeg begge har satset kraftig på at kursen skal opp, men du spår uten TA og jeg spår med - mens jeg sier hvor jeg tror kursen skal, så sier du ingenting?

Hvor tror DU kursen er på close siste børsdag i året?

4 Likes

Jeg tror den står betydelig over dagens kurs. Har heller ingen nøyaktig krone jeg tror den står på om 1-2-3 måneder, men en range utifra hvilke nyheter som kommer. Kommer det foreksempel en analyse vil jeg forvente at den står i høyere del av rangen enn om det ikke kommer en analyse.

Det er rimelig intetsigende. Jeg kan også si at teknisk analyse tilsier at det er liten salgsinteresse på dette nivået og kursen skal opp. Men det sier oss stort sett… ingenting hjelpsomt. Det er i hvert fall ikke det samme som å spå ett spesifikt kursnivå.

Min påstånd er veldig enkel, og det er at det går fint an å bruke TA som hjelpemiddel på veien underveis for å finne gode innganger og utganger, men jeg er jo ikke investert i funcom pga teknisk analyse. Jeg er investert på grunn av fundamental analyse om hvor jeg tror Funcom er på vei i løpet av de neste 1.5 - 2 årene, og så er teknisk analyse til hjelp for å trade underveis.

Og jeg mener at lanseringen av MYZ helt åpenbart vil være styrende for kursutviklingen i desember, og ergo er det ikke noe poeng å spå noe særlig forbi lanseringstidspunkt. Å spørre om kurs 31.12 er ett umulig spørsmål - uansett om man tror på fingern i været, fundamental eller teknisk analyse.

11 Likes

Og det er bra du finner at TA er et godt hjelpemiddel. Ingenting i veien for det. Problemet er når folk som helt tydelig ikke kjenner aksjen hardnakket sender ut spådom etter spådom på hvor kursen skal, jeg tror faktisk man hadde hatt bedre treffrate ved myntkast enn mange av disse spådommene. At ingen av dem i noen særlig grad har kommentert veddemålet sier egentlig det meste.

Hovedgrunnen til at jeg prøver å unngå å komme med bestemte target på hvor jeg tror aksjen skal i den offentlige delen av forumet er at det påvirker folk til å gjøre ting de ikke har tenkt over eller risikovurdert fordi de ser det kommer et target fra en av de på forumet som har truffet bra. ( Det har skjedd før og jeg synes faktisk ikke sånt er greit). Så da er det lettest å prøve å unngå å slenge ut spådommer i de offentlige trådene og heller ta det på PM eller i andre lukkede grupper.

2 Likes

Og det er ett bra poeng, spesielt når man vet at aksjen trades i hjel inntil vi får flere langsiktige investorer ombord.

Jeg mener faktisk det er alle sitt ansvar og være nøktern med hva de poster fordi folk blir påvirket. Og det er rimelig ofte en aksje ikke går der “alle” trodde den skulle eller der TA sa den skulle eller der fundamentalt sa den skulle. Og da er det dumt om noen amatører har kasta alle penga sine inn dit fordi de så at en av de “proffe” sa at der skulle den.

1 Like

Begge sider må være ærlige nok til å si at aksjen har en trojaner, en veldig grådig og maktmisbrukende trojaner.
Derfor faller alt av spådommer og fornuftig tenking helt bort. Kursen kan ikke spås lengre.

Når trojanerens vilje overstyrer både selskap og tusenvis av aksjonærer har vi en situasjon der flere vil følge trojaneren.
Da blir noen ting selvoppfyllende.
Selskapet, driften, triggere og nyheter blir underordnet trojaneren.

Man har Røkke, man har Fredriksen og man har trojanere som misbruker alt som er av makt. Dessverre har sistnevnte funnet sin plass her.

3 Likes

Det er vel trolig at aktøren vil presse ned kursen til det kommer inn noen større langsiktige eiere, og jeg tipper det følges nøye med i aksjonærlister. Så hvis ett fond eller noen andre begynner å ta en posisjon så endrer nok oppførselen seg raskt.

Målet, hvis jeg ikke feiltolker, er å gjøre det billig for en større aktør å komme inn i selskapet. Og inntil dette skjer så vil nok aksjen trades i stykker som en del sier (eller gi mange gode muligheter som andre sier).

For hver vellykket lansering, for hver kvartalsrapport som viser god inntjening, så øker nok sjansen for at dette vil skje. Så får alle selv vurdere om det er lurest å akkumulere eller trade seg inn og ut i mellomtiden. Jeg har mine tvil om at situasjonen er lik høsten 2020 hvis Funcom lykkes med sin strategi, men jeg har ingen anelse om når ting eventuelt endrer seg.

1 Like

Satt 3 millioner på at den skal opp? :partying_face::face_with_hand_over_mouth: jøye

Jeg syntes han lykkes veldig godt, etter min mening burde Funcom trades mellom 23kr og 26kr nå før MYZ lansering.

3 Likes