Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Tja, hva mener du Funcom burde være verdsatt til i dag?

Jeg mener, aksjekursen er en ting, men tar man utgangspunkt i totalverdien for selskapet, så bør man jo som aksjonær ha en formening av om selskapet er verdsatt for høyt eller for lavt.

Det finnes jo mange måter å verdsette selskaper på, så man får jo forskjellig resultat avhengig av metode. Men hvis kurs 25+ var “ok” for Conan Exiles early access, og “ok” for Conan Exiles lansering, så har jeg litt vanskelig for å se at kursen logisk sett skal være der den er i dag. Gitt hva som har skjedd med selskapet på inntektssiden, gjeldssiden, samarbeidssiden, osv. Og også på det rent finansielle fra kvartalsrapportene.

1 Like

Bl.a. CE på 40% rabatt

4 Likes

Folket klare for blod imorgen? Olja ned nesten 6%, Oslo Børs kommer ikke til være the place to be i morgentimene.

Edit: Blir ikke overrasket om vi åpner lavt, da er spørsmålet, hvem er forberedt. Hvem selger i panikk og hvem tør å kjøpe

1 Like

Funcom og er på 40% rabatt😝

1 Like

Traderen taper ikke penger, han tjener store penger. Han kan kjøre ned kursen, og han kan kjøre den opp. Men når den kjøres ned, er han godt hjulpet av de som selger seg ut i panikk når det selges på bid. Ved hjelp av flere kontoer kan volumet også kjøres opp kraftig i perioder.

Men det sagt, så er det bare å takke han for hjelpen, skaffe seg kapital, og plukke nå som det er mulig.

5 Likes

Haha, word! :smile::wink:

Hadde vel vært veldig bortkastet tid å følge en aksje tett om man ikke i det minste vurderte å investere. Short er jeg aldri, det driver jeg ikke med. Jeg holder det enkelt og kjøper aksjer med penger jeg kan tape og selger aksjer jeg har kjøpt. Ikke handler jeg spesielt ofte og ikke handler jeg så store volumer at det påvirker kursen nevneverdig. Jeg har ikke sittet langsiktig i Funcom i år men bare vært inne av og til ja.

Ikke tid til utdypende svar nå men fra å stå med en fot i graven så har Funcom fått til mye og hvis de lykkes med å få et brukbart etterslep på inntekter fra nåværende spill (spesielt CE selvsagt) og lykkes med kommende spill så kan det bli en pen reise. Men den kan fort bli litt humpete også :slight_smile: På kort sikt avgjøres det meste av MYZ de neste ukene.

3 Likes

Er det en mulighet at oppgang i Funcom før MYZ-lansering uteblir helt, grunnet generelle uroligheter i det globale aksjemarkedet? Dette da til tross for at det fundamentale i Funcom tilsier reprising.

1 Like

Nei.

Edit: Med forbehold om at ikke Funcom - før jul - kjøper opp APCL, borer 14 tørre brønner i Senegal, samtidig som OPEC 10-dobler produksjonen.

Edit 2: Kanskje det hadde vært like greit om Tencent eller noen andre bare kjøpte Funcom til spottpris og tok leketøyet ut av oljeindeksen og pølsefingrene til hustraderen og alle som forsøker å kjøpe og selge samtidig som han pumper og dumper aksjen - uavhengig av hva selskapet faktisk leverer.

Edit 3: 13 børsdager til spillslipp og kursen er bombet ned 10+ prosent fra et Q3 som overgikk markedets forventninger. Hva er det Hektar pleide å si, nå er det fest i Apeburet!

3 Likes

Hvis det plutselig skulle skje oh lord. Ja da er det faktisk bare p dumpe aksjen for alle mann. Da er det ingenting igjen i aksjen å hente for alle krefter jobber imot oppgang, tjohei!

Alle strektegnerne på forumet bare:

bilde

14 Likes

Helt tullete.

Minus 175kr I dag. Fml. Abandon ship!!!

Jaaa, stille i apeburet :monkey:

6 Likes

På tide å fylle opp depoet igjen? Tok sjansen og tok noen på 16,99 i dag. Tror vi rører rundt bunnen nå;-)

1 Like

Har ikke de fleste her inne snakket om at «dette er bunnen» lenge? Håper du har rett da👍🏻

2 Likes

Så sant så sant. Men da var det min tur😁

Vel, jeg synes gode gamle 100B har noen interssante refleksjoner denne gangen også.

Si at MYZ blir en ubetinget suksess og kursen skal opp og teste year-high. Brytes 24-25-båndet havner aksjen i drømmeland.

Ellers er dette en god observasjon - kursfall etter spillslipp:

TSW: -97%
LMO: -88%
CONAN EA: -66%
CONAN FULL: -37%
MYZ: -?% ELLER Blir det + xxx%

4 Likes

100 B 's innlegg hjalp umiddelbart på kursen også😉

1 Like