Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja - rart med disse timingene hans :wink:

1 Like

Hva er det jeg ser? Må jeg ha nye briller? :chart_with_upwards_trend:

Fake news. Snart konk

2 Likes

Isolert sett, en godkjent dag i Funcom👍

1 Like

Ser ut som noen kan ha tolket dette som en spådom… Det kan jeg avkrefte. Det er bare spøkefullt fjas som er akkurat like tåpelig som å si at TA er tull fordi det fundamentale i Funcom sier opp fordi opp…

1 Like

image

12 Likes

Meget nice!

Får håpe det ikke tar for mye fokus bort fra det spillet Funcom skal publisere for dem.

Kommer iallefall til å kjøpe de oppussete C&C spillene, noen av favorittspillene mine gjennom tidene!
Veldig bra at de får med de som opprinnelig lagde spillene også, så slipper vi kanskje en ny katastrofe.

1 Like

Dette fascinerer meg stadig vekk. Hvorfor tror folk at selskaper har begrensede ressurser og ikke har separate team på de ulike utviklingsprosjektene? Må gå an å jobbe på flere prosjekter samtidig eller hür?

Fordi vi vet ca hvor mange ansatte funcom har og hva som er mulig med X antall ansatte :=)

Fordi vi prøver å gjøre litt research på selskapene?

Men dette er nok prosjektet til petroglyph etter at de er ferdig med funcom spillet, og de kan fint ha en planleggingsfase gående mens de jobber med å bli ferdig med funcom spillet. Da slipper de jo å tenke på om de har jobb om 8 måneder.

http://www.petroglyphgames.com/aboutus

1 Like

Jeg er rimelig sikker på at veteranene i Petroglyph er med som utviklere på Funcom-prosjektet. Hadde jo vært veldig rart ellers? :slight_smile:

Var mer tiltenkt som en respons på at dette tvilsomt “stjeler” fokus fra prosjektet de er med på å utvikle. At man vet antall ansatte i et selskap sier svært lite om hvilke timer de leverer på ulike prosjekter og hvorvidt et “fokus” er off eller ikke. Fremoverlent å mene at man kan vite noe som helst om det da det foregår bak låste dører.

Helt enig i at dette nok på ingen måte stjeler fokus.

Var vel ikke noe veldig stor frykt for dette. Jeg aner ikke noe om hvor stort dette selskapet er eller hvem som jobber med spillet som Funcom skal gi ut.

Det er tross alt en av deres største suksesser som skal pusses opp, men jeg regner jo med at de er profesjonelle og håndterer dette greit.

De har uansett en kraftig kodebase som gir store fordeler uansett hvem det er som utvikler spillet til syvende og sist. Og det vil selvsakt være med en del seniorer som støtter prosjektet enten direkte eller indirekte.

OSE i pluss, og Funcom i minus. Litt av et rally. :racing_car: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Det kommer det kommer. Tipper vi kommer til å snuse på 17,86 i løpet av dagen;-)

its-better-to-shut-up

1 Like

Ja selvfølgelig kommer det… bare synd så mange småsparere enten er blitt fintet ut eller er blitt helt skallet av å sitte å rive seg i håret hver j… dag over det opplegget her!