Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Her er fantasien:

Viser dette fordi du forsøker å fremstille meg som en som dikter opp ting. Det synes jeg er unødvendig og ufortjent.

Illustrasjonen er altså ikke et argument (i hvert fall ikke et godt et) for at Funcom skal ned.

Du ber andre om å zoome ut, men selv så zoomer du inn? Forvirrende. Cherrypicking.

Chartet er månedschart fra 2006 til i dag, så ja, det er å zoome ut.

Fantasi, eller en faktisk nedtrend hvis relevans og vekt kan diskuteres avhengig av hva diskusjonen dreier seg om?

Så da mener du at fra FØR Age of Conan kom ut så skal trenden fortsette ned? Det er passe fjernt, med tanke på hvor mye som har skjedd siden den tid. Men ok. Mot null altså. Stø kurs! :wink:

Hvordan klarer du å gjøre den konklusjonenen etter at jeg skrev dette nettopp?:

Så hva er den et argument for? Eller hva prøver du å illustrere?

Min oppfatning er at jeg har gitt godt nok uttrykk for det. Jeg bruker ikke mer tid på dette.

Han prøver å få frem at ikke alt trekker i positiv retning. Det finnes forhold som gjør at potensielle kjøpere kanskje ikke hopper på. Om de f.eks. ser på historisk kurs og zoomer ut. Kanskje det kan gjøre at noen tar fingeren av knappen.

Forstår jeg deg rett da?

1 Like

Det er skivebom etter skivebom og idiotisk ressursbruk som har vært med på å dra Funcom ned. Siden Age of Conan så har vi vært innom både Pets vs Monsters, MyKingdom (tror jeg det het?), Fashion Week Live, Lego Minifigures Online, The Secret World, Hide & Shriek (som ikke ble så verst likevel). Sleng på hele fadesen med innsidesalgene rundt TSW-launchen så er det mye som forklarer at ting ikke har gått så bra her… :smile:

1 Like

Ja det er sant, men det finnes millioner av nordmenn som ikke har fått med seg det ene eller det andre. Og jeg vet om folk som handler med millionbeløp på børsen som har svært enkle og svært ulogiske måter å vurdere ting på. For eksempel så vet jeg om en som bare prøver å ta i mot fallende kniver. Han kjøper bare i selskaper som har falt 10% eller mer og legger på kjøp 10% under det igjen. Selger med 2% tap og 5% gevinst. Han tjener faktisk penger. Andre igjen kjøper bare aksjer i selskaper fra egen kommune. Veldig ulogisk. Synd han bodde på Karmøy som har både Hydro og Solstad Offshore da.

Så det faktum at kursen er på 17 kroner nå, men har vært på 270 kroner før kan både skremme noen og tiltrekke andre kjøpere. Uten at noen av dem bryr seg om at det har skjedd ting i mellomtiden.

2 Likes

2mmo76

Men hvor interessant er det å se på hva Funcom drev på med før 2015? Selskapet driver jo overhodet ikke med samme type spillutvikling og har kraftig diversifisert seg for å redusere risiko og volatilitet.

2 Likes

Fasit er at Funcom er en deilig aksje å trade. Jeg har sluttet å bry meg om det fundamentale og ser bare på deilige innganger og utganger. Hittil har det gitt gode tilskudd til krigskassen.

3 Likes

Antal ägare hos Avanza 1 839, noen nevnte at de økte i Star B? :upside_down_face:

1 Like

Det er jo logisk å kjøpe Starbreeze når de er på billigsalg, og når de faller 10% om dagen, så er de jo permanent på salg! :slight_smile:

2 Likes

Snitta ner!

1 Like

ny video fra neebs gaming :slight_smile:

2 Likes

Joda. Men for å være langsiktig i Funcom så må man forstå det fundamentale caset. Det gjør ikke jeg, så da holder jeg meg til kortsiktige og enkle trades. Foreløpig gir det pen nok gevinst for meg uten den helt store risikoen. Går en trade åt skogen, så begrenser stop-lossen tapet.

1 Like

Da kjører vi😉

1 Like

Investtech på G

5 Likes