Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Tror folk forventer litt vel mye av markedsføringen.

The marketing team has been executing several PR beats including new trailers,
social media updates, and reveals, and will continue to do so up until launch. A
limited ad campaign on PC and consoles will go live around launch date

Det er jo det man ønsker å oppnå ved å holde aksjen igjen. Utålmodige sjeler som har satset uten å ha råd til å ta et tap de tror de kanskje kan få fordi psykologien i aksjen helst er for de mer hardføre som ikke vil sette stop loss.

Jeg forventer at streamere drar veldig mye av lasset, og tipper de begynner å stream 1. desember :slight_smile:

Var har du citatet ifrån?

Q3 rapporten.

Å tro at Funcom er immun mot makroøkonomiske forhold er å tro på julenissen.

9 Likes

Funcom varit väldigt duktiga på detta tidigare så jag räknar med att de har kontroll och ser/bygger vidare på det fina fundamentet som är lagt så långt. De (om någon) ser ju absolut nyttan att få ut potentialen av lanseringen.

Är ganska trygg på att de gör det som behövs :+1:

1 Like

Jepp, er bare å se på forrige gang Funcom var under 17, hva hadde skjedd da? Jo, oljen var ned 8% i USA. :stuck_out_tongue:

Ingen sier det - men her inne skal alt tolkes 100 % bokstavelig.

Følger man med på Funcomhandelen, så vet man at makro har forsvinnende liten betydning.

Var makro viktig, skulle vel Funcom fulgt tech-bullinga som varte i flere måneder til og med tidlig høst.

Nope.jpg - ekstremmakro kan riktignok påvirke kursen, slik som i dag.

1 Like

Funcom følger bare makro nedover, det er i hvert fall min erfaring. :slight_smile:

Ja, og er det da “makro” som gjelder - eller er det påskudd for å handle aksjen som det søppelet den på mange måter har blitt…

High risk får alltid svi i dårlige tider og Funcom blir sett på som high risk, sånn er det bare inntil markedet klarer å få det inn i skallen at Funcom har 0 gjeld, 200 mnok i cash og går med overskudd samtidig som de investerer hardt. :slight_smile:

Jeg solgte meg ut/ned i et par aksjer i dag og flyttet pengene over i Funcom.

19 Likes

Klart makroøkonomiske forhold vil påvirke enkeltaksjer til en viss grad, men det blir ofte også overreaksjoner så det holder.
Børsen har gått flere ganger over 2% med superbull makro uten at akkurat denne aksjen var særlig påvirket.
Så som flere her sier virker det å gjelde langt sterkere i panikkmodus enn bullmodus, det så vi tydelig i oktober.

Slapp for pokker av, det er bare penger og det har vi tydeligvis mer enn nok av som kan dytte det inn i aksjer som Funcom :sunglasses:

1 Like

“Folkeaksjene” får skambank i dag.

De rike blir rikere og de fattige fattigere som vanlig.

Jeg tror trykket starter til helgen, Iallefall starten. Da er det en drøy uke til launch.

3 Likes

Ja, tänker själv i samma banor! Ska bli kul att se vad de hittar på! :grinning:

1 Like

Stream ikveld.

4 Likes

Ned 0,8% er ikke i 0 da :wink:

Ja, ser ofte på dem :slight_smile: Artige folk