Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

12,99

Ser dow future er ned 1.4% pt

0,92% Är Dow ner

God pressisering, jeg så på feil.
Her er bildet pt:

11

1 Like

Tar med den hypen man får

2 Likes

P/E 14.9 nu på Q1-Q3 räknat med alla nya aktier + Jebsens lån…

Hva om du tar med 2016 og 15?
P/E brukes vel ikke på så kort perspektiv som et år.

1 Like

@Konamixx Standard är 12 månader rullande. Men då Funcom profilerar sig som 2.0 efter Q1 tycker jag de är högst relevant. Dessutom har man en stor kassa som egentligen sänker P/E ytterligare. Sedan kan man ju även räkna på framtiden. Svenska peers ligger runt 30-40 12 månaders rullande…

Hade gärna sett Redeye göra en analys på Funcom likt den på Starbreeze som kom idag. Synd

Send mail til RedEye!

Funcom kan ikke ta kontakt med ulike aktører. Men vi kan på Funcom sin vegne :wink:

1 Like

Ja, de brände sig på Prestigo-analysen i form av dålig PR. Där kan man lugnt säga att de borde ha gjort lite mer research innan de satte ut uppdraget… Nog om det, det bästa för Funcom idag är en “fristående” analys. Så skicka gärna en mail :slight_smile:

And down we go again…

Vi ser antakelig 11 tallet før 14

Sjunkande volym hela vägen ner, RSI nere på 35 och kurs under emissionskursen just nu.
Dags för studs?

24

?? ser vi på samme chart?

På 10 kr ca. da skal jeg laste opp enda mer. Det tilsvarer 2 kr før antall aksjer ble redusert.

2 Likes

Okej, det var en överdrift. Men det är extremt låg volym just nu trots denna stora nedgången senaste dagarna.

1 Like

Ja, jeg ligger meg på lave 11, men det er ikke usannsynlig om korreksjonen i markedene forøvrig fortsetter.

Enig, svakt økende volum siste to dager. Men holder seg bedre enn hva man kunne forventet.

Jag tycker mig ändå se att trenden för volym är neråt sedan toppen där på 16.50ish. Röda linjen där visar ju genomsnittsvolymen och den ser ut att gå neråt. Det var lite så jag menade :slight_smile: