Labert volum ja.
Ser ikke ut til at Funcom eller ASP greide å få noe napp på investorfisketurene.
Labert volum ja.
Ser ikke ut til at Funcom eller ASP greide å få noe napp på investorfisketurene.
Kan hende Funcom har fått napp, det er det for tidlig å si noe om - slike prosesser tar gjerne noen måneder. Hva gjelder sistnevnte, så bør man alltid ta det som kommer fra den kanten med noen containere .
Det er litt tidlig å konkludere tror jeg.
Jeg er kanskje litt pessimist, men jeg tror at en analyse/eventuelle vurderinger av selskapet som gir en permanent tur oppover krever at enten MYZ gjør det veldig bra, eller at MYZ + Petroglyph RTS gjør det bra og at vi får mer informasjon om Funcom coop shooter (samt at det ser bra ut). Og kanskje også Funcom coop shooter må lanseres.
Åpenbart er det ikke stor interesse i markedet nå, men hvis MYZ lykkes bare middels så vil 2018 være tidenes beste økonomiske resultat for Funcom (dvs, enda bedre enn 2017 som var tidenes beste resultat), og så vil planene for Funcom indikere at 2019 har ett greit potensialet til å bli enda bedre HVIS de lykkes med 1 av 2 publishingspill + sitt eget coop multiplayer (og det kommer ut som forventet i 2019).
Jeg er optimist angående kursen på sikt, men jeg er nok noe pessimist når det gjelder tidsplaner for en kraftig reprising oppover… jeg tror selskapet må bevise litt mer enn “vi tjente penger på Conan Exiles” først. Og det er jo det de er på vei til å forsøke.
Men mandag 3. desember, og deretter onsdag 5. desember, så vet vi en del om hvorvidt MYZ vil lykkes, tirsdag 11. desember får vi sannsynligvis en melding fra Funcom som sier noe om hvordan de ser på lanseringen så langt, før slutten av året får vi en eller annen form for annonsering av Petroglyph RTS spillet, og så i slutten av februar får vi Q4 tallene (og ergo også summen for 2018).
Så det blir jo noen spennende uker, og måneder framover. Og forhåpentligvis har noen større investorer begynt å følge Funcom og ser i løpet av denne tiden at selskapet kan være verdt en investering.
Og på magisk vis er plutselig alle faktorer allerede “priset”
Det blir nok litt kjør noen dager, men har ikke så store forventninger faktisk.
Kan jo se på volum og kursutvilking et par uker før CE release, sammenliknet med nå. Det er stor forskjell.
Om MYZ knaller til med godt salg, derimot, så har jeg forhåpninger om en bedre etter launch kurs en ved CE:smiley:
I dag må vi jo kjøre en tippekonkurranse igjen, dagen utvalgte sluttkurs lyder på 18.24 øre. Kort tid til launch, lite motstand oppover og at det begynner å gå opp for folk at hype fra Funcom straks begynner, kanskje fra helgen allerede?
I feel it coming
I dag slutter vi på 17,79 - men det ser ut som om noen ønsker å være festbrems, legges ut mye på salg 17.40-50.
Ser ut som du jukser ved å kjøpe flere tusen aksjer for å pushe aksjen opp!
“I can feel ut calling in the air tonaight - HODL.”
-Phil Collins 1981
Den banker opp i HoD på 18 i sluttauksjonen
slutter i dag på 17,67
Salgspresset har avtatt, folk har posisjonert seg, lunten er tent…
2 uker igjen til launch.
Har sagt det hele veien, det er 2 uker før at raketten begynner.
Det er 7 handelsdager med i dag før MYZ effektivt sett lanserer på PC
17,9 blir dagens slutt og dobbbel topp denne uken etterfulgt av Black friday imorgen
Får ikke noe kursraid nedover før vi ser langt høyere volumer og kurser. Forhåpentligvis ikke før MYZ er en bekreftet suksess, slik at nedsalgene tas unna for å gjøre rede for fortsatt oppgang (i all den tid MYZ-suksess burde tilsi at Funcom setter year-high og vel så det).
Edit: Ser ingen PM (enda) @Frodoen
Se PM
17,896 nå