Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hver dump er den siste i Funcom.

Så ingen som klaga i går når samme person jokka kursen til 18 :laughing:

2 Likes

Det første avsnittet ditt, og observasjonene du gjør deg der, vel, de umuliggjør å spå kursen på kort sikt - spillslipp eller ikke.

Du bør ha perspektiv 2019 for god r/r.

Det sagt, spillaksjer går alltid før spillslipp - og Funcom fundamentalt sett er billig selv på 20 kroner.

Blir MYZ en suksess bør man kunne forvente kursøkning og mer interesse i markedet. Særlig når aksjen fortsatt er (veldig) billig.

1 Like

Se der ja. Når jeg snakket om 16 kr for litt siden, oppnådde jeg bragden med å få både ape- , bæsj- og klovneemoji. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 Likes

Tenkte det samme selv.

Tradepotten min skulle ut men så kom den berømte Mammon og hvisket i øret «litt til» :flushed::roll_eyes:

image Ser nesten ut som hjertet stoppet🤣

4 Likes

Enig i det. Om man handler fundamentalt med lang horisont er det lite som er på bedre tilbud for øyeblikket. Og da inkluderer jeg dette Black Friday-tilbudet fra Letsdeal: https://letsdeal.no/deal/ezs17r5ss4u5/koffertbeskytter-beskyttelse-reise-baggasje-baggasjebeskytter

Mulig jeg står over i denne omgang, selv om det er svært fristende med Funcom til 17 knappe 1,5 uke før lansering.

1 Like

Det skjønner jeg godt. De fleste med vettet i behold tenker slik når de kaster et blikk på hvordan aksjen handles. Volumet er jo banket ut av aksjen som følge av disse endeløse dumpene.

Snart blir det på med joggingskorna för Mr Robot

2 Likes

Kna vi ta lister nå og om none dager for å se hvem som tøyser og tuller? Selv om vi kanskje vet?

2 Likes

Dette stemmer dessverre ikke. Da kom dumpen på launch-dagen 8/5. Til forskjell fra i mai har ikke kursen fått lov til å stige. Fordi ingen kjøper, og de gangene den stiger så skjer dette.

Kan jo stoppe opp en liten stund på den/de som driver slik, sånn til over jul feks

TI : “NÅ er vi vel ferdig med dumpinga.”

ASP:

3 Likes

Det er nok mange i Funcom har vært glad i gratis penger, ergo ta en posisjon en stund før lansering og selge en uke før med 20% - 50% gevinst. Så kan det se ut som det ikke blir tilfellet denne gangen. En forferdelig tragedie selvsagt.

Om en uke blir MYZ lansert, en uke senere vet vi omtrent hva salget blir og kan gjette på hvilke inntekter det gir for Funcom, og så er det slutten av februar med årsresultat som så langt ser veldig bra ut. På ett eller annet tidspunkt så får vi nok volum inn i aksjen uansett tenker jeg. Men det kan jo fint drøye til neste Funcom egenutviklede spill, eller det kan komme om en uke. Umulig å spå egentlig.

Mannen alle elsker å hate sa omtrent i klartekst at strategien hans er å dumpe aksjen ned til langt under antatt reell verdi for å få inn langsiktige investorer som kan ta en større posisjon billig. Så ikke kom og si at man ikke var advart.

Kanskje flere burde prøve å regne på hva de tror reell verdi av selskapet er basert på fundamentale forhold, og så eventuelt vurdere om man vil være langsiktig i en aksje som Funcom gitt de meningsløse svingningene opp og ned underveis. For de vil nok fortsette inntil det kommer nye større aktører på banen. Kursen går opp og ned ganske mange prosent uten noen større årsaker pga fraværende volum, og folk som har interesse av å kjøre kursen opp og ned uforholdsmessig mye.

6 Likes

Det er jo i det minste rasshøl opplegg, og i min mening kursmanipulasjon til de grader. Det er faen meg rart dette er lov? Hvorfor må man på død og liv være så rævhøl og selge på en slik destruerende måte?

1 Like

Må jo nesten bare applaudere at det er mulig for en person å manipulere et verdipapir så til de grader.

Oslo Børs er varslet gjentatte ganger, så det er tydelig at han har ryggdekning.

2 Likes

Seriøsiteten til aksjen styrker seg jo ikke akkurat av denne type handel. Sitter vel en kar i Bergen og gnir seg i hendene og koser seg med å lese forumet her i dag.

Er så dritt lei denne utviklingen når selskapet går sånn som det går.

1 Like

Kan det være så enkelt at noen begynner å bli nervøse fordi vi ikke har fått oppgangen nesten alle har forventet skulle komme? Ved tidligere lanseringer har faktiske kursen ti dager før lansering vært solid i pluss i forhold til 30 dager tilbake.
“Gamingaksjer går alltid opp i forkant av spillanseringer” Sånn fungerer desverre ikke finansmarkedene. Hadde dette vært tilfellet hadde vi funnet den hellige gral. Ingenting gjentar seg inn i evigheten. Finans er for de som har evnen til å tilpasse seg.

1 Like

For guds skyld - se på handelen da mann. Dette er ikke småsparere som kaster kortene :man_facepalming: