Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Man skal aldri si aldri. Det samme ble sagt om CE også og oppgangen kom helt på slutten.
Man trenger nok nytt blod inn i aksjen. Så enkelt er det. Det er ikke dette forumet her som skal få kursen til å bevege seg betydelig oppover.

1 Like

Ikke avlyst noen ting. Bare sier at ting er ikke som det har vært tidligere. Ikke rart noen blir nervøse.

pre-myz-dump vi ser nu. om en vecka blir det rally

1 Like

Er jo etablert at ASP styrer kursen litt som han vil, og sikkert gjør gode penger på disse pump/dump-bevegelsene sine, men han sitter fortsatt med ~1 mill aksjer som jo tilsier at han på et eller annet tidspunkt vil ønske å få god betaling for aksjene sine. Og når den tid kommer så vil nok ikke alt selges på bid, og det vil være på kurser langt over kursene vi ser i dag. Såpass tiltro har jeg til kurstegneren. At lommeboka hans kommer til å bli tjukkere på veien frem mot dette tidspunktet på bekostning av folk som ikke orker mer av disse svingningene ser jeg også som rimelig sannsynlig.

Så kan vi jo håpe at Funcom-eventyret hans snart er over, at det kommer en siste storpump før aksjene hans selges rolig over disk til en annen mer langsiktig investor for overkurs.

1 Like

Han har ca. 1 mill aksjer som er langsiktig, og 500.000 + som han bruker til å pumpe og dumpe.

Helt sikkert noen storfisker styrer og holder på, ja jeg vet hvem alle tror det er, men det spiller virkelig ingen rolle. Poenget er jo å gjøre andre nervøse. Og jeg tror det er en del som blir det.
Men er det nødvendigvis bare negativt?
La oss si at vi closer på 15 idag. Deretter får vi en jevn oppgang fra mandag. Plutselig har funcom gått 20% iløpet av en uke på dagen MYZ lanseres. Dette tror jeg er kursbilde som kommer til å skape større oppmerksomhet rundt aksjen. Og det er jo det vi trenger.
Interessen blant spekulanter er jo minimal i forhold til tidligere

Vet dere hva det triste er? Om det mot noen gang mot formodning konmer ut at investorer systematisk har manipulert kursen i funcom, så vil vi se aksjonærer kaste korta og holde seg enda mer unna papiret…vil straffe oss som sitter…

1 Like

Da er vi på hele 18 på launch. Wow.

Den kommentaren der er jo for noen som leter etter inngang. Ikke som eier aksjer

Jepp. Nok en Økokrim-runde i avisene er ikke akkurat det Funcom trenger.

Det har gått ca 250k aksjer i dag i 5 batcher hvis det er samme person :stuck_out_tongue:

Samme aktør selger mer. Ingen andre enn den som bombet kursen selger under 17 - for eksempel.

Hvem vet. Jeg tror dette kan være gangen da det vil lønne seg i langt større grad å sitte over launch. Oppgangen blir ganske relativt laber i forkant. Men så kan MYZ bli en slager og ta markedet på senga. Å da snakker jeg ikke om å ta Tek-investorene på senga. Resten av markedet, også de som interesserer seg for gamingaksjer har nok godt glipp av potensialet som ligger i dette spillet.

1 Like

HVEM kan det være?

2 Likes

Anonym handel på børsen er det beste som noengang har hendt denne karen.

Han har funnet en gullgruve.

1 Like

Vi får starte kronerulling på Bloomberg-terminal så blir det slutt på det :wink: :joy:

1 Like

Kan nån förklara för en dum svensk vad som händer med kursen idag…trodde vi skulle upp när omsättningen steg…

Bagger spammer HO med rallybarsler, så meget at det er gået ned!

En dump kl 10.06 på 63k. Sen en ny på ytterligare 63k kl 10.12. Nästa stora kl 11.36 64k… Spännande utveckling

Teorien er at det er en trader Atle Sandvik Pedersen som kjøper seg opp sakte og forsiktig, dumper alle aksjene når den går opp, så gjentar dette. Og har gjort dette i et år eller to. Det fortsetter å skje så lenge det er noen som etter at kursen har blitt dumpet selger billigere enn han solgte for. :slight_smile:

Det er nok endel mindre tradere som driver på tilsvarende, i mindre skala som forsterker mønsteret.

2 Likes