Kan vi være enige om at vi avslutter den på over 17 i dag? La oss si 17,50. Litt kjipt å ta helgen på 16 tallet synes nå jeg😉
Tipper på 16,42. Håper jeg tar feil
Angående spilllaunchrally. Hvor mye vekter markedet at Funcom kun en publisher og ikke utvikler for dette spillet? Noen tanker? Har det ikke noe å si?
Tror Onkel Skrue som dumper liker å kødde litt med oss samtidig som han tjener penger, ikke verre enn at han drar den opp til 17,70 senere på dagen siden det snart er helg:)
Beklger jeg tok feil. Dump fra ca 22,5 til 19 kr 8/5 2 uker senere på årets høyeste og 24,98 (ih).
Har aldri skjedd. Dump 3 ganger og ikke noe pump etterpå.
Den dumpen “hjalp” jeg til på. Jeg så først og fremst på steam-tallene og de var altfor dårlige. Tok en god stund før vi fikk konsoll-tall jeg trodde noe på, og de var mye bedre enn jeg ventet.
Hva er dette?
Ikke mostly, men “Very Positive”! 80%!
Den dagen var vell en av de med størst volum i hele år. Mangen som hjelp til på den.
Jeg var på møte og kom ut 150k « fattigere»
Det går opp det går ned.
Når Funcom slapp CE i Early Access steg kursen 5 kroner og 40 øre på launch dagen, og 3 kroner til dagen etterpå - det vil si 8 kroner på 2 dager.
Uken før launch ble kursen dumpet ~4 kroner. Lurer på om det legges opp til samme sirkus denne gangen. Dette er det første helt nye spillet Funcom har sluppet siden CE. Og MYZ er et vesentlig bedre produkt.
Aksjen skulle og burde konsolidert på kurser over 20 kroner for lengst.
Da omsatte Funcom for mer enn Statoil, tror ikke helt vi er der nå
Ingen av oss trodde man fikk kjøpt Funcom på 16-tallet noen sinne igjen heller i 2018.
Så lå CE på førsteplass på Steam og samtidige spillere de første dagene matchet så godt som det Ark hadde hatt ved sin EA launch så det var stor optimisme til hva CE skulle bli da.
Ja - jeg forventer at MYZ tar 1. plassen rundt 3. desember, og vil holde seg topp 3-5 med Just Cause 4 deretter.
Og ja, jeg vet at MYZ ikke skal sammenlignes med ARK.
Men nå skal heller ikke konkurstruede Funcom 1.0 sammenlignes med gjeldsfrie, 250 mnok på bok + 7 spill neste 24 måneder Funcom 2.0 heller.
Blir spennende å se. Just Cause 4 kan fort ødelegge ja.
Plasseringer på GTS er jo kjekt men like viktig er jo utslaget på antall samtidige spillere. Det sier ofte mer om salg enn listeplassering.
Absolutt - viktig å finne noen relevante single-player spill å sammenligne med som baseline før launch.
Antall samtidige spillere for et spill de fleste kommer til å spille i mindre enn 15-20 timer kommer jo aldri til å bli særlig høyt.
Jeg tror også MYZ kan ta 1 plassen rett før launch, på grunn av “early access” for pre-orders. Når Just Cause 4 slippes den 4.des så tror jeg dessverre det blir for stor konkurranse om topplaseringen. Det betyr riktignok ikke at MYZ selger dårlig, en 2 plass den 4 desember er svært bra!
Ser på det som sannsynlig at spillet legger seg mellom 2-5 plass i 5-10 dager. Dersom det skjer, så kan det vinkes farvel til kurser under 20 kr
Ved launch bør det jo bli ganske høyt hvis det blir en brukbar suksess. Hvor høyt det bør komme har jeg ikke gjort meg opp en formening om enda da