Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Finnes det en tråd om gearing?

Edit. Eg fant eg fant :joy:

1 Like

bare send PM om du lurer på noe mer.

Shall do :+1:t2:

Funcom har jo egentlig holdt seg bra de sist 30 dagen mot OSEBX. Den er ned 6,5% mens Fun er ned bare 2,7%.

Mange gode kjøp på børsen nå. Jeg har vektet meg ned i Fun da jeg fant andre caser som så bedre ut. Tror nok også det er litt av forklaringen på at Funcom kanskje ikke går så mye de neste ukene.

1 Like

Tror det, ser steam kjører 40%

Nei du kan jo tro det. Prøver du å trøste deg selv eller oss? :grin: ikke glem nå at MYZ skal opp til eksamen 4 des (eller mulig 1 des)

1 Like

EV/EBITDA på 10 og vi er inne i et lanseringskvartal for et veldig lovende spill. Fremtiden ser også veldig lys ut med en sterk pipeline. Hva er egentlig nedside risikoen herfra? Selv med worst case scenario for myz vil Funcom være billig. Om ikke annet er det godt for nattesøvnen for de av oss som har et snev av tålmodighet.

4 Likes

Har en følelse på at annonsering av nytt spill kommer rett etter MYZ release. Kan bli en fin joker mtp at kursen da allerede potensielt har blitt dumpa. Ikke lenge etter dette vil tallene vise at MYZ går som det suser, og jeg tror vi vil få en meget fin kurs inn til julen. Det er vertfall hva jeg tenker, ta det som haussing om du vil :+1:

Det tror jeg også👍

1 Like

Hvis Funcom er ett snev romantiske så kommer nyhet og video av nytt spill på Julaften!

2 Likes

Et nytt spill som ikke er i pipeline nå mener du?

De har jo lovet å komme med informasjon om hva det ene spillet er for noe før nyttår. Husker ikke i farten hvilket.

Petroglyph spillet. Som brygger på Conan Ip får mer info før nyttår. Det ble sagt på sist Q presetasjon.

2 Likes

Det samme har jeg. Det gjorde funcom f.eks. med LMO like etter TSW release mener jeg å huske. Virker naturlig å benytte seg av den økte oppmerksomheten pga MYZ til å komme med ny info om nytt spill.

1 Like

Pluss at en god uke etter Mutant release, så har mutant fått det fokuset den trenger. Og da er det greit å kjøe en skikkelig PR bombe for neste spill for å vise folk og fe at heyhey vi har mer pågang.

6 Likes

Da får også jeg troa på Julenissen igjen😀

2 Likes

Jeg håper de slipper info om petroglyph-spillet en uke etter MYZ. Da er det mye fokus på funcom fra alle hold, og pr vil ha bra effekt. Men ofte når funcom har annonsert et tidsvindu de skal lansere eller komme med info i, så har de gjort det så seint det lar seg gjøre i dette vinduet.

2 Likes

Ser ikke helt at det skal være lurt å slippe slik informasjon i julen men heller ikke for nærme MYZ så tipper 14. eller 17. jeg :blush:

Conan spill har jo Funcom en stor spillerbase på så anser egentlig sjansen for flopp som minst på de jeg. Der har de jo masse erfaring og tilbakemeldinger som burde gi veldig god indikasjon på hva markedet vil ha.

3 Likes

Jeg har ikke sett noen tall, men ut fra utviklingen på slutten av sist kvartal, så tror jeg 20k er mye nærmere sannheten enn 100k.

Hva er kilden din?

Hvilken side da? Eneste jeg fant når jeg sjekket Japan var dette, og det sier ingenting om Q4…
image

1 Like