Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

3 Likes

Möjlig utveckling i Funcom:

image https://i.imgur.com/PFWOLfq.gif

Disclaimer: detta inlägg bör tolkas humoristiskt :wink:

7 Likes

Jeg liker den tekniske analysen din :smiley:

2 Likes

Det pleier iallefall å slå til når de gir ut egne spill, og det er jo ikke så altfor lenge til det heller.

Om du ikke har det travelt så er det nok et meget safe bet.

Veldig så mye styr posten til @Irathi skulle føre til da!
Har ikke sjekket trader på noen timer, er normalt innom en gang eller fem hver dag, men hva Bagger gjør eller ikke gjør betyr nada for meg og andre som er langsiktige.
Får vi et lite rally ved lansering er det mulig jeg trader med 10-30% av min beholdning i Funcom, men målet mitt er å sitte i Funcom lenge. Må nok sterkt vurdere å selge ut en større andel på 30-40 kroner, når det skjer vet ingen, om det blir 2019 eller 2022.
Jeg synes @Irathi sin post var helt ok.
Ble også postet på insider, trodde vi var relativt voksne, men det kan virke som det er endel truseskvettere her.

(Sorry, kunne ikke dy meg😊)

3 Likes

Bagger har TI i vrangstrupen. Om han sier det er greit at en kompis eller bekjent poster at han skal selge seg helt ut så tenker jeg mitt iallefall.

Intensjonen er neppe å være, la oss si, barmhjertig hjelper?

7 Likes

Det som gjør meg HELT sikker på att Bagger snakker usant er att mannen er langt fra dum. Du sier jo ikke fra på forhånd att i dag så skal jeg selge 200k aksjer i selskap x. Da kunne du jo heller ha sittet og brent x antall tusenlapper, de ville i begge tilfellene ha fordunstet like fort.
Så ta det helt med ro, skulle jeg tippet har Bagger gnidd seg i hendene og lastet noen flere aksjer på lav 16.
Uansett, kursen gikk jo ok oppover etter 1600 i dag. Jeg også blir frustrert av denne kursjukkingen , men jeg retter blikket fremover og kjenner att jeg gleder meg til de neste to ukene. Selger MYZ bra kommer vi til å få noen morsomme dager :money_mouth_face: sørg bare for å være inne med så mye aksjer du synes er komfortabelt.

3 Likes

Nå var det så mye snakk om Bagger her, at jeg måtte inn på HO og lese Fun-tråd. Der er det jo opp til flere som har glemt å ta ADHD-medisinen sin.

6 Likes

Hvis noen har lyst til å lære seg litt programmering og Unreal Engine er det tilbud på kurs nå :laughing:
https://www.udemy.com/unrealcourse/?k_clickid=5eb58ad7-ac52-45d7-8756-4ac0bb4006b9_166646267&utm_campaign=NEW-FB-PROS-TECH-CBO-BF-EN-ENG_.ci_354176.sl_ENG.vi_TECH.sd_All.la_EN.&utm_medium=udemyads&utm_source=facebook-row&utm_term=.ag_NEW-FB-PROS-UnrealEngine-0927-Tech-Lookalike.ci_657932._.gi_all.ai_18–65._an_6579320927

1 Like

Har du tatt kurset? Jeg har ingen erfaring med programmering overhode. Men syns det virker veldig kjekt. Kunne jeg f.eks. laget et spill kun ved kjøp av kurset? Ser det kommer på 15 GB. Et spill som jeg f.eks. kunne publisert på en nettside?

Nei har ikke programmert i C++ siden 1998 :roll_eyes: Går nok i Java og C# her. Ikke lager jeg spill heller da :slight_smile:

Skal vist nok være enkelt å lage enkle spill med UE og står at man skal lage sine 4 første spill med det i beskrivelsen. Vært singel og barnløs skulle jeg tatt det. Lever i tidsklemma dessverre :rofl:

3 Likes

Kanskje jeg skulle begynt med noe enklere, som å tegne rette streker eller redigere bilder og sånt…La Funcom ta seg av spillproduksjon.

3 Likes

Neida kjør på. Sikker på at mange her vil heie på deg :wink:

1 Like

Jeg har 2 spill-idèer som jeg ser nokså klart for meg. Garanterte suksesser begge to! Kremt. Huff så beskjeden jeg er…

8 Likes

Og de ideene ble til mens du spilte CE med full nudity regner jeg med :rofl:
Jeg har troen. Kjøper de usett.

3 Likes

Lekte litt rundt med det i IT-timene på vgs. Vi i kompisgjengen så alle disse videoene før vi begynte
https://youtu.be/1M3S3eiJK5I
Ganske greit program, lagde egne 3d-modeller vi importerte inn til prosjektet vårt og litt annet. Men du kan ganske enkelt begynne å lage noen simple spill etter å ha sett noen videoer. Unreal Engine har sånne egne pakker med modeller og animasjoner til fri bruk. Husker vi slet lenge med å lage animasjoner til modellene våre men bruker man unreal engine er det bare å legge de inn. Veldig lærerikt og artig å drive på.

Edit
Han her har en del fete scenarioer han lager som kanskje motiverer litt https://youtu.be/SEa52ONQuR0

2 Likes

Om vi får en kjipadag i morgen, så er det i alle fall ikke pga det som skjer over dammen :ocean:
La oss håpe at :rage:'ingen er over for denne releasen og at vi kan få litt :hugs: og :blossom: tilbake på forumet igjen.

3 Likes

Nja, nå har Donald kvekket litt igjen så da skal vi nok rett ned igjen i morgen.

Flott forum! Ny i gamet, kjøpte mine første aksjer i går - funcom. Mulig jeg stiller et dumt spørsmål nå, men hva er den beste strategien ifm med lanseringen av MYZ? Målet mitt er å få en god start og sitte i funcom lenge.

6 Likes