To ting det er viktig å rydde opp i nå:
-
100Bagger er ikke 100 Bagger (takk til @Verdipapir)
-
“Vi” hadde glemt «siste handledag før ut av indeksen» effekten igjen (takk til @Delarock)
To ting det er viktig å rydde opp i nå:
100Bagger er ikke 100 Bagger (takk til @Verdipapir)
“Vi” hadde glemt «siste handledag før ut av indeksen» effekten igjen (takk til @Delarock)
Dumt spørsmål, men hvordan vet dere at det er KLP som gikk ut? Og hva skjedde?
Vi vet det ikke, det er en arbeidsteori. Men vi får den bekreftet på onsdag når det vil vise i listene.
Har du link på noe av dette så kan vi jo sjekke litt @Paddy80 ? Leste forreste den såkalte analysen nå for første gang, tok 1 minutt å skjønne hvem dette var. Hvem skriver på denne måten?
“Det er veldig irriterende, og jeg skal ærlig innrømme at jeg selv aldri trodde denne skulle under 17 da jeg har kjøpt syke mengder på disse nivåene. Men så skjedde det likevel… og da måtte jeg kjøpe mer igjen… men nå er veien opp endelig og jeg ber dere som ønsker å forstå, zoome ut av chartet litt og se på Funcom fra 1 Jan 2012 til nå. Det dere kan se er for det første at Funcom tilbake før TSW launch ville hatt en kurs type 120 kroner pr aksje”
"Her kan dere se hvordan aksjen har bevegd seg fra topp til bunn etter betydelige launches:
TSW: -97%
LMO: -88%
CONAN EA: -66%
CONAN FULL: -37%
MYZ: -?% ELLER Blir det + xxx%
Jeg synes trenden er spennnende og jeg tror den er et resultat av at det er ikke mange aksjer igjen å tegne kurs med. Så fortvil ikke, kjøp heller litt ekstra. De som har risket seg og lekt med short og andre ting, vil gå en meget stormfull tid i møte dersom de siste posisjoner ikke lukkes"
Ja ikke sant, dette var saker det
Dont get me wrong, jeg har klokketro på MYZ og Funcom, men jeg bestemte meg tidlig forige uke at jeg har fått nok av han k.ken som herjer aksjen som han vil…
Meget beskjeden gevinst denne gangen. Kan jo kjøpes inn igjen ei krone billigere på Mandag, men det finnes også andre gode caser der kursen ikke blir rasert på trass…
Håper Funcom er kvitt ham iløpet av neste år, selv om jeg har mine tvil. Nå skal jeg kose meg med MYZ😊
Hehe… sämsta aktie idag i min bevakningslista… shit företag har bättre värde.
Du må ikke tro jeg farer med løgn, og har i tillegg hukommelse som en elefant
Nostalgi å lese. Velg søk på siden og Bagger, voila!
Ja godt mulig det fantes et for 4-5 år siden med den kombinasjonen. Men det du snakker om nå er relativt nyopprettet og ble lagd i 2018. Med 4 siders historikk!
Første innlegg er 12/9-2018!
Ja, og det opprinnelige nicket 100Bagger ble bannet for en tid tilbake, om det ble ett opprettet nå så kort tid siden så er det ikke samme karen med mindre han har flere nicks, da er vi kanskje enige likevel? Anonymitet er så dumt at det er ikke mulig, burde vært som på XI
Helt utrolig hvor mye folk diskuterer Bagger her inne. @Delarock påpekte det eneste relevante rundt storsalget på slutten i dag.
Bagger inte Bagger… finns det bara han i hela värden som vill köpa och sälja Funcom aktier? Ni ge han bara uppmärksamhet… alla är stora på Internet. Synd bara att finn dom som driver med kursen utan konsekvens…
«Enkelt forklart så endrer Oslo børs sammensetning i OBX og OSEBX 2 x i året -ved utgangen 1 halvår og ved årsskiftet.
Dette gjør at noen aksjer går ut og andre går inn i indekser. Dette vil igjen føre til at vekting og brøk endres for alle aksjer i indekser både de eksisterende og de som bytter eller blir lagt til i nye indekser.
Vekting i den enkelte indeks avgjøres av omsetting i aksjen -marketcap og fri flyt.
FRI FLYT
(Har man en stor dominerende eier som feks Stat aksjer har så er aksje flyten mindre og selskapet får lavere vekting enn markedsverdi på selskapet skulle tilsi)
Det samme skjer på alle børser på kloden 1 eller 2 ganger i året og mange indeksfond som vekter 100 % etter slike indekser må da gjøre små tilpasninger.
God helg»
Innlegg #9038 i denne tråden er informativt når det gjelder dette med inn og ut av indeks
Mhm. Vi hadde nylig en lengre diskusjon om KLP her inne, og anså det som helt usannsynlig at de skulle selge seg ut (på den måten).
Fordi:
Så det var ikke å forvente i min verden. Og nå har den siste vi kunne håpet på fått tak i 400k aksjer til spottpris han kan drepe rally med til uken.
Han hadde «lite» aksjer på forrige liste. Kjekt å vite at dette finner sted i forkant.
-børs.
Jeg var ikke med i den diskusjonen men er jo enig i logikken.
Det jeg tenkte mest på med å henvise litt subtilt til det innlegget var ift eventuelle kjøpere av posten og hvem som tilsynelatende har god kontroll på dette med inn og ut av indekseffekter
Edit: ser du la på litt tekst nå . Da er vi enige
DVS att en av grunnene til at ikke har blitt noe rally er fordi bla AsP med andre som kan gamet vet att KLP skal ut før 01.12
KLP har ikke hatt mulighet før det ble volum . Så de har prøvd å presse opp siste dager før de måtte ut idag.
Hva skulle egentlig formålet om å drepe oppgang være nå på disse nivå. Kan da umulig ha mye lavere snitt enn dagens kurs med all den handlingen han gjør?
Nei det har jeg lurt på i lang tid. Jeg blir positivt overrasket hvis så ikke skjer.
En ting er å kjøpe på 17, jobbe opp kursen, selge ut på høyt volum på 19,18.50,18, det blir det penger av. Jeg tror helt sikkert respons fra helgen og salget neste uke definerer veien videre. Jeg kan fint sitte lenge enda, det tror jeg mange andre kan. Caset ser bra ut, og meglere vil komme på banen. At du får syke svingninger dager som nå hvor kanskje folk har gearet for pre launch oppgang, som da uteblir?! Disse blir nervøse og selger en del, det påvirker på kort sikt. Jeg tror både kursen kan gå mange kroner til uken og ikke i det hele tatt. Om Funcom i tillegg nå viser de kan tjene penger som publiser, da dæven…
Skulle vært interessant å se listeplasseringen dersom de to utgavene som nå er på side 2 hadde blitt lagt sammen.