Ok, på tide å riste av seg dagens skuffelse og gå videre.
Vi har fått en sannsynlig forklaring på nedsalget på slutten av dagen og muligens derfor også hvorfor vi ikke fikk se mer trivelige tall gjennom siste handledag.
Ja , det er merkelig at Baggern er ute, men rarere ting har da vitterlig skjedd nå nylig, og grundig diskutert her inne - jeg tenker på “helten” vår fra Grimstad som gikk på en smell.
Gåsetegnene er ikke ment ironisk, men jeg vil tro at flere enn meg har kunnet tenkt seg en “one-on-one session” med den mannen.
Kan jo tenkes at Baggern har gått på en smell som i relativ målestokk tvinger ham til å selge.
Men han har da såvidt jeg vet ikke hatt samme innflytelse på kursen som en viss bergenser.
Men like forbannet - glem begge to!
Funcom skal rett og slett håndtere sine aktiva skandaløst - ja, nesten straffbart dårlig - om ikke veien videre viser seg innbringende og forsvarer en langt høyere kurs.
Forumets dyktige analytikere har lenge flagget at lansering av spill på andre plattformer enn PC (og stats gjennom bla a Steam) gjør tall-materiale usikkert og vanskelig å beregne.
Mer usikkerhet bringes inn ved at Xbox tilbyr det som part av abonnement (i tillegg til vanlig salg).
Men kursen gikk da vitterlig ikke ned på grunn av fundamentale forhold i dag!
Tilbakemeldingene på MYZ er såpass gode - og bug-frie - at vi kan ærklære spillet en suksess allerede nå!
Ikke nubbe sjangs for at involverte parter går med tap. Såpass må det være lov å si.
Spillet kan også enkelt skaleres basert på respons. Og det er usedvanlig viktig.
Spenningen ligger i spill de skal lansere etter MYZ og om disse er aktuelle eller ei.
Jeg tror de er god kontroll jeg.
Jula i år blir bra den👌