Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Kanskje bør vi slutte å diskutere traderne og heller se framover? Jeg synes personlig det er bra at det ikke denne gangen ble skapt kunstig volum før release (som før release av CE). Det gjør at det nå sitter flere langsiktige i aksjen, og vi vil ikke få kursras på grunn av et fall fra 1. til 2 plass på Steam Top Global.

Funcom kommer tross alt med flere spill, og ikke minst COOP-shooteren kommer til å bli utslagsgivende her.

Se hva Fredrik Malmberg sier om den i intervjuet fra april:

Om du får välja ett helt valfritt IP utan några begränsningar, vad hade Funcoms nästa spel blivit?
Tänker jag ekonomiskt så genom Heroic Signatures vill jag självklart helst ha nåt ur den gemensamma portföljen som vi gör så stort det går, och skapar sequelmöjligheter, och jag ser förstås väldigt mycket fram emot co-op multiplayertiteln.

10 Likes

Spør meg på nytt på søndag kveld :slightly_smiling_face:

Det er først når streamingen på twitch begynner at jeg egentlig bryr meg.

2 Likes

14 Likes

Best one ever :joy::ok_hand::clap::clap:

bilde

Enorma avslut i slutcallen i Paradox, Starbreeze och Funcom idag. Kan omöjligen vara en slump? Är det ngn fond som handlar eller liknande?

Bare en liten curiositet. Dette er interessen for MYZ i Norge. Samtlige peaks ligger mellom 02:00 og 05:00. Hva er de vi driver med oppe så seint/tidlig? Gale tekinvestorer som står opp tidlig for å forberede seg på børsdagen? :joy: :sweat_smile:

1 Like

Korrekt, Bagger har solgt i følge det han sier til meg. Vet ikke om det betyr privat beholdning eller alt.

Hva var det man kom fram til?

Var det en falsk baggerprofil på HO eller har han to forskjellige?

Ekte profil. Lest hele tråden nå. Det er han ja. Ser det på mange av orda som er brukt.

Min Intel
Ta en titt
Kjøpt ennå mer
kvekker om ned

1 Like

Han solgte nok tidligere i uka rundt 16-17 men siste rest ut i dag sikkert.

Hva er egentlig planen hans å selge ut nå foran MYZ?

Egoet hans ble forbannet og det påvirket nok. Metoden hans fungerer ikke lengre. Det har alltid vært å kjøpe sperrer på riktig tidspunkt.

Så egoet hans er større enn å tjene penger? Jaja høres jo helt skrullete ut i mine ører

Metoden hans fungerer heller ikke. Det er nok ekstra sårende for egoet hans. Narsisist…De takler dårlig slike ting.

1 Like

Har han tidligere vært på top 20 lista?

Ok, på tide å riste av seg dagens skuffelse og gå videre.
Vi har fått en sannsynlig forklaring på nedsalget på slutten av dagen og muligens derfor også hvorfor vi ikke fikk se mer trivelige tall gjennom siste handledag.

Ja , det er merkelig at Baggern er ute, men rarere ting har da vitterlig skjedd nå nylig, og grundig diskutert her inne - jeg tenker på “helten” vår fra Grimstad som gikk på en smell.
Gåsetegnene er ikke ment ironisk, men jeg vil tro at flere enn meg har kunnet tenkt seg en “one-on-one session” med den mannen.

Kan jo tenkes at Baggern har gått på en smell som i relativ målestokk tvinger ham til å selge.
Men han har da såvidt jeg vet ikke hatt samme innflytelse på kursen som en viss bergenser.
Men like forbannet - glem begge to!
Funcom skal rett og slett håndtere sine aktiva skandaløst - ja, nesten straffbart dårlig - om ikke veien videre viser seg innbringende og forsvarer en langt høyere kurs.

Forumets dyktige analytikere har lenge flagget at lansering av spill på andre plattformer enn PC (og stats gjennom bla a Steam) gjør tall-materiale usikkert og vanskelig å beregne.
Mer usikkerhet bringes inn ved at Xbox tilbyr det som part av abonnement (i tillegg til vanlig salg).

Men kursen gikk da vitterlig ikke ned på grunn av fundamentale forhold i dag!

Tilbakemeldingene på MYZ er såpass gode - og bug-frie - at vi kan ærklære spillet en suksess allerede nå! :pancakes:
Ikke nubbe sjangs for at involverte parter går med tap. Såpass må det være lov å si.
Spillet kan også enkelt skaleres basert på respons. Og det er usedvanlig viktig.

Spenningen ligger i spill de skal lansere etter MYZ og om disse er aktuelle eller ei.

Jeg tror de er god kontroll jeg.

Jula i år blir bra den👌

4 Likes

Steam forandrer på avgift. Mere penger i lomma på spill produsenter som lykkes

0-$10m: 70/30%
$10m-$50m: 75/25%
$50m+: 80/20%

13 Likes

Mornings :blush: var noe opptatt i går og fikk ikke følget forum og kurs som eg pleier. Ka var/hvem var årsak til storsalget i går?
Og hva er status på MYZ prerelease?

Nu konkluderar ju du tvärtom det som blev slutsatsen till @Verdipapir och @h3nk1 igår kväll. Rörigt detta :joy: :thinking: