Det der er fantastisk informasjon! Tusen takk. Steam under press? marginene til hele spillindustrien som klarer salg over 10 MUSD vil øke, mulig vil vil se en liten økning i EV/EBITDA og PE i industrien. oppjusterer et bull estimat av ethvert salg og fra rundt ca 250 000 solgte enheter for MYZ.
Jeg tar det veddemålet glatt. Jeg tipper han har redusert nok til at han har muskler når vi skal oppover til uka. Det vil aldri finnes et Funcom uten at Y er med. Garantert
Hvilket veddemål?
Synd de regner inntekter bare fra 1. Oktober ellers hadde CE kommet litt (5%) bedre ut fremover.
For MYZ slår det vel trinn 2 og 5% høyere andel av inntektene inn når/hvis de passerer ca 300k solgte.
Ja jeg lurte på akkurat den delen fordi jeg syntes det kan tolkes begge veier.
Er det Steams prosentkutt som endres på inntekter fra og med 1. oktober, eller er det slik at ett spill må oppnå $10 millioner eller $50 millioner på inntekter etter 1. oktober?
Det er delen her jeg mener åpner for tolkning i begge retninger:
“…when a game makes over $10 million on Steam, the revenue share for that application will adjust to 75%/25% on earnings beyond…”
Conan Exiles har oppnådd over $10 millioner i inntekter, og det er åpenbart at ikke Steams andel av inntektene blir justert på inntektene før 1. oktober, men det er ikke like åpenbart for meg at de begynner å telle inntekter fra 1. oktober og at alle spill begynner fra null i inntektsberegning for å oppnå milepælene.
Enig med konklusjonen rundt 300k solgte av MYZ.
Om Baggern har kastet kortene eller ei.
Inntektene gjelder inntekter etter 01.10.18. ALt før har ikke noe å si.
Dette er også gode nyheter for oss med aksjer i spill industrien:
We’ve also made a change to the agreement regarding confidentiality of your sales data. We frequently get questions from partners who want to talk with other developers\third parties or publicly about the sales of their games on Steam. We’ve heard you, and we’re updating the confidentiality provisions to make it clear that the partner can share sales data about their game as they see fit.
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @h3nk1 (2417 likes)
- @Christian (1802 likes)
- @Evilfreud (1012 likes)
Resten av topp 10:
-
@Morti (783 likes)
-
@koe (670 likes)
-
@Krafer (575 likes)
-
@Irathi (549 likes)
-
@anon80503862 (541 likes)
-
@Pablo (485 likes)
-
@antzzo (379 likes)
Gratulerer!
Om han skriver sannheten sier jeg ingenting om, men at han kommer inn igjen er vel ingen i tvil om. Han klarer nok ikke å holde seg lenge borte fra Funcom. Spesielt nå fremover.
Jeg bare tror at det er han som har skrevet med den brukeren.
@Morti, jeg er faktisk uenig - den «100Bagger» jeg og @Verdipapir snakker om er ikke den samme som fra gamle HO.
Dette er en ny bruker som benyttes av en som er passelig flink bare til å imitere Y. Den som gjør dette og har hele tråder hvor han snakker med seg selv, har blitt kastet ut herfra flere ganger (og da mener jeg ikke Bagger / Gordon / Enterprise etc.)
Ville bare si det ^ Nok om det fra meg
Hektar/Crowley har utgitt seg for å være Bagger og Baggers alter egoer i en årrekke.
Han er her nå også, under et annet nick.
Det er ikke så vanskelig å spotte hverken han eller Bagger…
Og ingen av de to kommer til å kutte ut.
Morti og Bagger har en fin fin forhistorie
Men nå har jo Irathi kontakt med Bagger på messenger også og han har bekreftet exit der også. Så jeg regner med at det stemmer. Anyway, jeg legger denne diskusjonen fra meg nå.
Er på Island og har desverre ikke fått testet spillet. Må si jeg gleder meg til det neste uke.
Du og jeg vet at han skriver det som passer han. Derfor tror jeg at han ved å selge en del, langt ifra alt er klar for det nye spillet. Han blir tøylet av ei større gjedde og må spille deretter. Derfor kan han nå kun bruke musklene sine til å forsterke bevegelsene som kommer.
Jeg personlig håper den andre gjedda som tøyler Bagger blir slukt av en skikkelig hvalross. Jeg liker Bagger, bare synd han sliter med å oppføre seg
Solgte enheter på steam ja ? Fordi tror ikke steam tar med inntekter fra andre plattformer.
Jepp!
Disclaimer - dette er spekulasjoner og egne tanker:
Har tenkt litt på handelen den siste uken, og ser nå med litt mildere øyne på vår kjære storfisk sine disposisjoner.
Det var mange (inkludert meg) som ble ekstremt forbanna da kursen ble dumpa sist fredag (23.11).
Det fremstod som helt absurd og umotivert.
Men sannheten er jo at han visste det vi tekinvestorer var for dumme til å fatte, nemlig at KLP kom til å iverksette et automatisk salg nå på fredag - noe som ville gjøre at over 400.000 aksjer ville komme ut på billigsalg.
Dette salget klarte ikke vi på TI å forutse oss selv om det var offentlig tilgjengelig info og annonsert i forkant (vi er smarte vi). Ihvertfall var det ingen som ville tipse resten av gjengen.
Men vår storfisk visste det jo godt og ville være klar til å ta imot fangsten han visste ville komme. Derfor solgte han en stor ladning i forkant, bombet kursen og sørget for å senke prisen på de aksjene han VISSTE ville bli lagt ut for salg.
Det er en grunn til at noen er rikere enn andre. Bra jobba.
Visste at de skulle selge, men trodde ikke de ville selge seg ut på en dag som det nå ser ut som. Det virker jo idiotisk