Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er så mange piler som peker i den retningen, at du kan bytte ut «tror» med «vet». MYZ blir en suksess!

1 Like

MYZ ER en suksess!

2 Likes

Jeg tror forumet og dets størrelse gjør at det bakes inn en forventning til spill og nå MYZ hos så mange som fører til at det ikke er mulig å få en oppgang på tall uansett hvor bra de er. På samme måte som at vi har en så daglig negativ tone som følge av eventer forårsaket av større aktører som påvirker fryktelig mange potensielle nye aktører til å røre aksjen, vi som har “peil på Funcom” sier at papiret er fucked osv daglig, klart det påvirker. Når jeg sier uansett hvor bra så er det selvfølgelig noe relativt, men det finnes ingen megler som vil si hverken det ene eller andre om selskapet, hvilke signaler gir dette seriøse, større aksjonærer? “Funcom er så tullete at vi gidder rett og slett ikke gi en vurdering av selskapet…” Nei, man får balsamere seg og stå opp fra de døde på ett senere tidspunkt.

Tror ikke formuet har så mye å si. På det kortsiktige momentum ja. Men fakta er at vi underpriset og har vært traderens favoritt lenge. Så nå må bare de lanksigtige ta plass. It will take some time.

Tipper vi ser en melding lignende denne i løpet av uka:

4 Likes

Enig - men den kommer først neste uke :slight_smile:

1 Like

Du tenker at MYZ har solgt 900k neste uke? :wink:

Nei, men at de legger til i «break-even bla bla bla» PM de sender ut ~1 uke etter launch :wink:

2 Likes

Sikkert blitt tatt opp før, men noen som vet hva FC tjener per solgte enhet? Eller hvor mange prosent de mottar av salget?

Guesstimering er alt vi kan. Beregnet ca 23$ fra 35$ utsalgspris, så kommer det an på splitten mellom Funcom og de andre partene. Jeg har regnet med 11$ til Funcom for en 50-50 splitt. Det kan være Funcom får f.eks. 100% inntil de når break even. Sjekk pressemeldingene til Starbreeze på eksempler på avtaler.

3 Likes

Mellom 40kr (Bear) til 150kr ( bull) pr kopi
Regn 100kr da er du nok innafor :slightly_smiling_face::wink:

1 Like

Vi kan jo håpe på at når Q4 og årsrapporten kommer, og FUN har levert 2 år/8 kvartaler med positiv utvikling, at det kan komme en analyse fra en seriøs aktør.

Det er jo ingen her som er i tvil om at det vil gi en target som er laaangt over der vi er i dag.

Tror det, mer en GTS plasseringer på Steam, kan gjøre noe med aksjonærsammensetning og aksjekurs.

Det er jo det som er. Det vet jo ingen. Ikke du eller jeg når aksjen skal reprises. Eller prises til det normale. Det kan skje i morgen, det kan skje neste uke eller neste måned. Jeg bryr meg ikke så lenge jeg har en såpass god risk/ reward på min kapital.

2 Likes

Afkast år til dato Funcom 24,75 %… Jeg er tilfreds og sidder long😊

1 Like

Det eg liker best er at google trends ikke har begynt å telle 2 og 3 desember og vi er oppe i all time high :star_struck:

2 Likes

I don’t give a Duck!

Sure i do m8 :slight_smile:

1 Like

Tror jaggu vi ser konturene av dette stemningsskifte i kveld allerede jeg. Å det flotte er att det skulle ikke mere enn en 15-18 plass på GTS lista, for att det skulle begynne å krible litt. :hugs:

3 Likes

Håper funcom er litt flinkere enn tidligere å holde markedet oppdatert. Det trengs.

12 GTS

ugyldig body fuck meg i hækken

Mener jeg så 11. plass nå

Må da bare bli første plass i morgen når det slippes for fult!