Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Denne artikkelen er faktisk ekstremt interessant. Takk for informasjonen! Kan bli spennende å se om Epic klarer å endre markedet for PC med Steam slik vi kjenner det i dag. Det betyr isåfall ytterligere økning av marginer for Funcom, enten ved å subsidiere brukermassen til Epic, eller at Steam må være mer konkurransedyktige å senke ytterligere cut. Skal se litt mer på det senere.

1 Like

her selges det bra!

2 Likes

Inte enbart här, även 2 GTS
https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

2 Likes

Ja dette er gunstig for utviklerne. Epic mener 30% er for mye og at butikkene dekker sine kostnader med 300 til 400 prosent. Dermed kan de, selv med kun 12% , fremdeles ha en god fortjeneste. Butikken åpner for øvrig innen en måned på PC og MAC. Android/iOS til neste år.

5 Likes

Ser at blandt topp 5 på steam global top sellers list finner vi spillet Northgard som er på tilbud. Det har klokket inn ca 11k reviewes noe som i min bok betyr at det har solgt godt. Ser for meg at lore og setting som det spillet er satt i vil ha mange likhetstrekk med det jeg antar Petroglyp utvikler for funcom. Kan være funcom har gjort leksene sin her også og treffer spikern på hode med slegga for tredje gang.

2 Likes

Regner med at bearded gutta setter i gang arbeid med DLC expansions ganske rask så bra dette har blitt mottatt.

Holdt 2.plass på steam gjennom natten og veksten i salg er eksponentiell etter som de gode ratingene tikker in så er første plassen på steam godt innenfor rekkevidde.

Nå må vi få noen nyheter om hva som faktisk kommer første halvdel 2019 når q4 blir presentert i januar.

3 Likes

Du er alltid så bombastisk :joy: er du fremdeles like bombastisk med 250k på alle konsoller i løpet av ett år? :laughing:

Tror ikke helt du forstod at vi var flere som prøvde å tone ned forventningene. Bedre å bli positivt overrasket enn å bli skuffet :slight_smile:

4 Likes

:nerd_face: forstår forstår. Du skal få en ny sjanse på en ny gjetning :laughing:

Har gode estimater, hvorfor gjette?

Så slipper man å selge i panikk når det dupper fordi man har gjort nøkterne gode analyser på forhånd.

1 Like

:+1:t2: Greitt nok

Funcom har en succes som publisher og aktien falder. Må være de sidste sure opstød, før vi igen kan se op.

Faller nog för att det är sur marknad i stort idag…

Marknaden i usa ble bombet igår, vi åpnet ned. forsetter nok opp.

1 Like

Det blir nok ikke mange som går opp i dag, men tror FUN kan være en av de som gjør det.

Futures i pluss nå, så kan nok snu på OSE i løpet av dagen.

7 Likes

Typisk at funcom-gigasuksess sammenfaller med et av de største engangs børsfall gjennom tidene. Men snur opp igjen på fredag (i USA).

2 Likes

Tror det ikke før jeg ser det. Dette er aksjen som man aldri blir klok på

Kremt, det var vel en litt drøy overdrivelse…

3 Likes

Kan vi få break-even / salgs-PM før helgen allerede?

Edit: Tror dere skjønner han satt det på spissen, karer :wink:

1 Like