Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Tips også sendt TV2

Hei,

I går 04.12.2018 lanserte det norske spillselskapet Funcom ett nytt spill, Mutant Year Zero. Spillet har blitt veldig godt mottatt verden over.
I skrivende stund ligger det på Steam sin globale top seller liste å kniver om førsteplassen.

Håper at dere kan gi nyheter rundt slike store hendelser i norsk spillindustri.

Ref.: https://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers

Mvh

22 Likes

Hvorfor aksjen mister volum, eksempel #74:

1 Like

Eneste logiske svaret er at Chuck Norris står og presser på kursen

Chuck Norris can hold Funcom down.

1 Like

Håper salget dabber av litt snart, sånn at kursen kan gå litt opp igjen :pray:

1 Like

Haha nei du. Bear makro = nedgang. Bull makro = i beste fall sidelengs

Bra salg = nedgang. Dårlig salg = massiv nedgang

:clown_face: :clown_face: :clown_face:

5 Likes

Snart er volumet banket ut av aksjen igjen, da er det bare ned som gjelder :ok_hand:

Mission accomplished :medal_military:

Tror vi må gi det en uke ca. før vi opplever fin kurs dvs 20+, hvis vi skal se utviklingen i kursen under CE EA som en pekepinn.

Nå har vi tilgode en positiv melding om salg fra Funcom, og i tillegg noen positive artikler fra finanspressen…

1 Like

Det kommer ingen ting fra pressen før Func kommer med noe

Vi har knapt en brøkdel av volumet på den tiden.

Volumet er patetisk - og slik har det blitt med hensikt. Bare se på handelen i dag, den har et eneste mål for øyet: ned ned ned og utmattelse.

Funcom må starte et tilbakekjøpsprogram.

Vi trenger en gamingbørs, sånn som kraftbørsen :money_mouth_face:

Refunds på Steam er vel på en måte tilbakekjøp? :laughing:

… meanwhile in Funcom’s office:

4 Likes

Funcom med MYZer jo helt nede på 4. plass så ikke rart kusen faller.

1 Like

Tror du tar feil. Nå har jo også @h3nk1 vært på sjarmoffensiv mot finanspressen så satser på at det kommer noe i løpet av uken.
I tillegg så har jo Funcom vært flinke med å snakke med pressen de siste årene…

1 Like

Stemmer, plasseringen som var “uoppnåelig” i går. Folk har en unik evne til å justere høydelista over natten. Nå er det "#1 plass døgnet rundt, hvis ikke skal kursen knuses :hocho: "

Edit: Ironien gikk tapt på meg, fordi det er opptil flere, nye svenske aksjonærer som allerede er traumatisert nok til å si det samme.

1 Like

Det var Ironi H3nk1.
Alle sure epler ristes løs nå før det tar av. Håper jeg

3 Likes

Nå skal man aldri selge skinnet før bjørnen er skutt, men jeg har stor tro på en liten “i told you so” i slutten av uka til en håndfull personer her jeg da🙂

Var jo ikke lurt å selge midt på 18 tallet før launch…

Kan jo snart kjøpe tilbake på 16 tallet igjen… Har desverre ingen tro på noe 20kurs før ting endres drastisk i papiret.

MYZ viser seg nok å bli den suksessen en del her inne har sagt hele tiden, men jeg tror ikke kursen nyter noe godt av det med det første…

Hjelper jo selvsagt heller ikke på at makro tryner og at bransjen i skandinavia rystes😕

Men in the long run, fortsatt Stålbull.:slightly_smiling_face:

1 Like

Hva gjør du hvis kursen er på 20-tallet i slutten av uka? :smiley: Just curious