Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Er det noen som kjenner til økt korrelasjon mellom økte reviews med mixed omtale, med en antakelse om at det er større incentiver å legge inn en anmeldelse dersom man irriterer seg, snarere enn å glede seg over et spill? Ergo bør det brukes en høyere salg-reviews multippel dersom det er større andel positive vs negative reviews, og ikke bare se på benchmark sjanger? @Evilfreud @anon80503862 @Christian

5 Likes

Folk lurer på hvorfor kursen faller mot alt som heter logikk. Da bør de få en forklaring.

Slik er det.

Tror nok @Evilfreud er inne på hvorfor det faller idag.
Utviklingen i Starbreeze har nok også lagt en demper på mye. De som håpet på at fallet der skulle bidra til Funcom da skulle framstå som en god alternativinvestering har nok misforstått mye…

Jeg tror rett og slett de som var fullasta i Starbreeze ikke har mer cash til å investere i eksempelvis Funcom, og ja… makroverden

Jeg håper virkelig enkelte spiller dummere enn de er.

Ikke faen om jeg gidder å tracke denne launchen mer.

Fred ut.

2 Likes

USa ble bombet igår? 18.000 SB eiere tapte 90%++.
Starbreeze blir raidet av politiet…

Jeg tror det generelle klimaet påvirker Funcom litt…

5 Likes

Nja. Jeg tror det generelt begrenser risikapetitten inne gamingsektoren fordi man igjen blir minnet på at det er høy risiko.

At folk ikke vil snakke om eller se hva som foregår er helt greit, men det skjer da likevel.
Best å late som det er noe annet som ødelegger, blir nok bra :sweat_smile:

De som var fullasta i SB har 4% igjen, ca :slight_smile:

at folk her ser seg blind på oppsiden, nekter å ta inn over seg at børsene verden over korrigerer ned, at ASP umulig styrer alle bevegelser…

Det skremmer meg.

Jeg har redusert, ikke solgt meg ut.

Det er nok en kombo av alt dere skriver her. Og det forsterkes av hvordan ASP har styrt og stelt i lang tid.

Se derja, fikk faktisk kjøpt litt igjen til 17.17 for traderpotten.

Risikojustert er vel faktisk et enda bedre ord.

1 Like

Børs kan jaggu være en tolmodighetsprøve…

Funcom sin turnaround og suksesser burde vært en stor snakkis både under CE launchene og nå, hvor landets aviser og særlig finanspressen skulle ha løftet opp dette sjarmerende norske underholdnings-selskapet som gjør det knallbra i hard internasjonal konkurranse. Børsutviklingen skulle vært eventyrlig.

I stedet er vi vitne til nedrig skittkasting og ihjeltiing… samt ihjeltrading av aksjen på lavt volum. Jeg spyr! Det er rett og slett brønnpissing av værste sort!

:nauseated_face:

3 Likes

I mine øyne nei, dette er mer genreavhengig enn noe annet. Det finnes selvsagt unntak (Hellblade er ett godt eksempel), men generelt ikke.

Her har du noen eksempler (reviews er steam reviews - dvs kjøpt gjennom steam, ikke alle reviews).

Det historien til Funcom har gjort, med alt for mye optimisme om salg rundt spill og store nedganger i ettertid, kombinert med børsklimaet generelt, gamingbransjen spesifikt, ASP og de som henger seg på tradingmønstre og klagingen på det i tillegg, er nok heller å sørge for at ikke Funcom overshooter pga ubegrunnet optimisme igjen.

Selskapet må beviselig levere for at det skal gå vesentlig oppover. Så får man jo bare håpe at det skjer. Noen av oss tror jo det.

Men det alle bør være klar over er at review lagger salg, slik at jeg ikke konkluderer noe angående salget før fredag morgen / mandag morgen. Kvaliteten på spillet og hvor mye forhåndspublisering spillet har fått avgjør på en måte kurven på salg/reviews de første dagene i markedet. Eksempelvis kan vi vel anta at Just Cause 4 har en veldig stor prosentandel av salget på preorders/dag 1 sammenlignet med MYZ.

2 Likes

Hvis starbreeze gjengen hadde kommet seg ut i tide burde funcom være et naturlig valg.

Eller hvis otwd hadde vært en ok suksess. Da hadde nok mye sett annerledes ut

Jo men når vi fikk prøve det på E3 så sa jo alle at dette suger bais… og bør ikke utgis i nåværende tilstand…

Alikevell ble det utgit i den tilstanden til full pris!.

1 Like