Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ned til 16 igjen fram til neste rapport, eller hva sier de med linjaler og rød penn?

Såfremt ingenting meldes iløpet av kort tid så tipper jeg volumet blir fette lavt og vi ser 16 igjen.
Ønsker så klart ikke dette, men jeg ser ikke hva annet som skal stoppe den utviklingen.

Neste år skal jeg selge hytta i Sverige, er kursen fortsatt under innsidekjøpspris går alt inn i funcom.
Hadde tenkt selge 500 fun før jul til gave til kona. Ser ut som det blir kong Håkon på henne i år hvis dette fortsetter. Jeg selger nemlig ikke en eneste en under 25kr.

P.s. jeg skylder ikke på asp men synes det virker som han gjorde en laber jobb på investorfrieriene han skulle på.

13 Likes

Jag sälger inte under 30kr bestämt mig länge sen! :blush:

5 Likes

Det har regnet lenge nok i Funcom av bla tradingen til bergenseren lenge før SB fadesen at det faller urimelig å bruke det som en viktig faktor nå?!

Jeg tror kuken er så forbanna smart at han analpenetrerer alle så hardt å brutalt nå at han får kjøpt seg inn langt lavere, fordi han ser hvor dette selskapet er på vei, og vi lar han gjøre det.

Er du inne med alt? Selger ikke du på gode og kjøper på dårlige ?

Hvis du tror han er den eneste som solgte i dag med tanke på å kjøpe seg inn igjen billigere så er du ekstremt optimistisk.

Altså. Hvilke bevegelser snakker vi om her egentlig ?Latterlig. De blir mindre og mindre .

Fint for de som sitter litt long. For det er nettopp det som er det beste for meg ihvertfall . Til jeg har fått en fornuftig priset aksje. Blir mye spekulasjoner på dere . Se på nabo aksjene går opp og ned de og. Sitter fortsatt med 1% pluss . Kjøpte aksjen for lenge sia. Hva dere maser om. Nyt MYZ . Funcom tjener peng. Det er det som teller. Hvem ditt hvat. Ho cares😁

1 Like

Fra serien: Charts by the thumb:
Tensing Gundersen lærer deg mysingens kunst.

Tutorial 23: All about perspectives really…:

1 d:bilde
Ohh dear…

3 months:
bilde
Higher lows?

6 months:bilde
Could go either way mate…

1 Like

Joda. ASP har definitivt fått hjelp av makro-forholdene, det kan vi være enige om.

Han hadde ikke klart å sende ned kursen nesten 6 % hadde det ikke vært for at USA korrigerte i går.

Starbreeze er konkurs og ble raidet av økokrim i dag - og falt mindre enn Funcom.

3 Likes

Virker som det er mer skadefryd og håp om at Funcom skal faile istedenfor å omfavne og håpe at Funcom kan lykkes og være der oppe med de store gutta. Tror ikke finanspressen vet hvor stort det er å ligge over et AAA spill. :man_shrugging:

1 Like

Nei det tror jeg ikke. Men hadde ASP og likesinnede aldri vært i aksjen så ville heller ikke kursen vært der den er i dag. Det utvikler seg til å bli med stoleken og snart gidder ikke de langsiktige mer, eller kanskje ikke kjøpe seg inn iallefall, da skal traderne konkurrere med hverandre om hvem som tegner det beste strekene, da blir det funny da :slightly_smiling_face:

Det er jo ingen tvil om at vedkommende kan leke med kursen hvis han vil. De som sier noe annet har ikke fulgt med godt nok, Det er fullt mulig å gjøre dette i en aksje som Funcom, som til tider har såpass lavt volum.

Men la han holde på, det varer ikke evig.

4 Likes

Gamereaktor 8/10

Pcgamer 81/100

15 Likes

Hepp, fersk i funcom-gamet og hivde meg inn i starten av uka. Trålet igjennom trådene her, mye bra lesning. Sett litt på reviews og salg av myz og kan ikke se annet enn at dette gir penger i kassa, tenkte derfor jeg skulle benytte anledningen til å fylle på litt på slutten av dagen, men den gang ei. Lå ute mengder i ordreboka til både 17,330 og en god del på 16,996, prøvde å snappe de, men ikke snakk om. Forsvant like fort som de kom,mener jeg var innenfor åpningstida. Rakk ikke å legge inn en ny ordre før børsen stengte for dagen. Tegn på at noen driver med juks og fanteri for å få ned kursen, eller var det bare flere som ville ut før dagen var omme?

3 Likes

Juks og fanteri stemmer bra det.

1 Like

Mulig du prøvde å kjøpe under sluttauksjonen?

Alle som følger Funcom vet at aksjen er underpriset. Før eller siden snur det og da er det best å være ombord. Prisen presses ned ene og alene for å få tak i billige aksjer. Ikke selg en aksje før minimum 25 kr er mitt tips.

1 Like

Dette er veldig sant! Men hva om hele markedet kommer inn i en resesjon? Da går jo Funcom ned med markedet.

1 Like

Startet denne i myz-tråden, men endte i småprat…

MYZ trykker mye penger akkurat nå. Blir spennende å se mot helgen, ccu blir nok mellom 3900-4500 et sted i dag, men onsdager er den laveste dagen målt i antall samtidige spillere, så forvent å se en økning fom i morgen. Som påpekt av flere, bla. a @Jcp med et fint innlegg i dag, som vi også har diskutert og dratt frem tidligere, så kommer reviews til å tikke inn som lag-indikator.

Med denne suksessen som vi ser nå kan vi konkludere med at spillet fort kan komme på switch eller komme med DLC. Mulig begge. Da er det helt klart at man også må oppjustere estimatet man har laget for 2019, og hver dag MYZ klarer top 25, jo mer må man oppjustere estimatet. Bare vent til MYZ og CE kommer med nye DLC og updates. CE med 2,5 mill ++ brukere og en gj. brukermasse pdd på 5000, uten særlig aktivitet, så vet vi at selskapet ryker. Det er bare å holde på aksjene sine.

Det at Funcom har klart sin første publisher deal med storm er ikke å undervurdere. Er på vei til å gi en suksess nr 2 på rad, og det er mer eller mindre helt spesielt. Fortsetter å være bull, og fortsetter å være long. Klart det er irr med svak kurs ift hva man ser, men så lenge jeg vet at selskapet tjener de pengene til den marketcapen som er nå, har jeg ikke noe problem med å være long. All markedsteori tilsier at markedet kommer til enighet, bare at dette skjer over tid. Smør dere inn med tålmodighet.

Jeg har tradet både gode og dårlige trades i mange år, teknisk, momentumstrading, tape-reading, osv, men har ikke tid til dette lengre. Full forståelse for at man trader Fun, så be my guest. Jeg har måttet over tid akseptere at jeg ikke kan gjøre dette lengre, så jeg har blitt den mer normale typen. Men som få, gleder jeg meg til hver eneste lille lønning som kommer, for da kan jeg fortsette å øke med en liten andel. En trader skal også passe på Funcom om dagen. De store mønstrene som har gått igjen for selskapet brytes en etter en, og det kommer av at selskapet går fra spekulativ momentumstrading og hype til et fundamentalt case. Dette er ikke en smertefri prosess, det er en forandring som krever mye energi fra investorer og markedet, og som over tid gjør det enklere å være langsiktig, for det er mye av det som skaper stabilitet. At det ikke ble pre-launch er et eksempel på dette, og skaper mye mindre svingninger, ettersom spillet gjør det bra. Også en del av prosessen.

Dette med meglerhusdekning er det neste, viktige steget for Funcom. Å skape en felles bakenforliggende forståelse for caset og skape et symbolsk kursmål gjør at man kan gå i en enda mer stabil vei for selskapet. Å gjøre fundamental analyse med ustabil kurs, spill og selskap er nærmest umulig, og man kan fort bli gjort narr av ved å prøve. Det at Funcom kan vise til 2018 med stor revenue, ebitda og net profit gjør at tallknuserne har noe å gå etter. 2017 gir også et full-year estimat, og det gir et tidsperspektiv når man setter opp estimatene, og det er superviktig. Det gir full-year growth analyser, for eksempel som compound annual growth rate osv. Det at Funcom også diversifiserer i publisher, developer, IP osv gir et materiale det går an å bryte ned til et visst punkt, og gjøre mer konkrete estimater, noe som styrker troverdigheten av materiellet man presenterer. At to av de foregående spillene har vært suksess er meget viktig for internasjonal oppmerksomhet, og jo mer penger funcom tjener til denne market capen, desto mer attraktivt blir det å skulle gjøre analyser. Disse tallene blir direkte dumpet ut fra skjermen og sammenliknet med peers, så at funcom tjener penger vil blinke hos enkelte etterhvert.

22 Likes