Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Funcom småprat 2018

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff293997450>

…bra volum da… :sweat_smile:

Det pleier iallefall å være romjulsrally, så det er fortsatt mulig å se ok kurser i 2018. Alt er ikke helt mørkt.

Og Funcom gjør det knallbra uavhegig av aksjen, så sooner or later… mest sannsynlig later, men ingen grunn til å fortvile for alle som har lengre en noen måneders perspektiv :slightly_smiling_face:

Hvem som selger Funcom på disse nivåene vet jeg ikke. Men takker så mye for billige aksjer :smiley:

Passer meg bra for jeg får lønn imorgen :star_struck::joy:

Har du begynt å spre skremselspropaganda for å få kjøpt billige aksjer? Eller er det en annen grunn som ligger bak??

Tusen takk ASP

Jeg gjentar hva jeg har sagt (hvilket er rimelig meningsløst per akkurat nå) jeg skal ut av denne kuk-aksjen så fort jeg når mitt mål.

Og jeg vil ikke se meg tilbake.

MYZ er egentlig Funcom historien i spillformat.
Funcom 1.0 er tiden alt gikk til helvete. Så kom the Elder (Rui) og bygde the Ark. Vi aksjonærer er mutantene. ASP, Hegnar osv er fiendene. Vi kjemper oss mot Eden (payday)!

ASP er den lvl 50 duden helt i starten… og vi prøver å kjempe mot ham, istedenfor å gå rundt?

De fleste her inne har gitt opp å være long nå.

Det er kortsiktig trading som gjelder over hele fjøla. Ikke noe poeng å diskutere her inne lenger.

Folk hausser når de kjøper seg inn for å bli med på neste pump, og venter tålmodig på at ASP skal skru på salgsroboten. Ikke vits i å nekte for det.

ERRE HER DET ER RALLY???

:frowning:

body

rally

Det er jo ganske tydelig, når man ser på aktivitetsnivået her nå vs CE launch. Det ble ikke noe rally fordi alle solgte seg ut, pga ASP spøkelset.

Nå er jo ikke akkurat makrobildet med oss da.

Tror ikke den generaliseringen stemmer. Er ganske mange som sitter long som jeg gjør, frem til vi får kurser som reflekterer verdiskapningen. Noen har kortere horisont og trader. De er naturlig nok fornøyd med å range-trade mellom 15-18kr. Jeg synes at det å selge på 17-18 medfører høy risiko for å stå utenfor når det skjer noe. Så er det en masse støy og volatilitet i mellomtiden. Funcom gjør gode investeringer og trenger ikke å hente penger.

Er det en ASP den bilen krasjer med? :joy:

Denne aksjen er ikke bare for kortsiktig trading, jeg har sitti stille i båten siden før conan ble annonsert og det har vært en pen stigning :slight_smile: Sovet med beina i alle retninger i flere år!

Ser snart bedre kurser.

ASP sa jo selv 30 kr i desember. Og nå buller MYZ mer enn selv de største optimistene har turt å håpe på.

For første gang søker jeg nå kreditt hos Nordnet. Søkte på fredag. Men skal jeg kjøpe med de midlene så skal jeg jaggu ha en god pris. Kan triple beholdningen. Ligger vi på topp 10 i en uke så kjøper jeg om kursen er under 16.90 som er mitt laveste kjøp til nå. Den potten kommer til å bli en traderpott hvor det er snakk om korte tidshorisonter. De aksjene jeg har til nå er minimum av hva jeg vil ha langsiktig.

Jeg har sittet helt i ro i nesten to år, men har økt litt i ny og ne. Nå må jeg selge grunnet boligkjøp, og håpet i det lengste jeg skulle få en akseptabel pris. Ser dårlig ut, så jeg må nok selge med tap. Men jeg har lært en del, og neste gang jeg går inn med betydelige beløp vil jeg være mer aktiv.

Søkte for 3 uker siden, det tok jo nesten 2 uker(vanskelig pga ASK fikk jeg beskjed om…)… så fikk ikke brukt da vi var på 16 tallet sist…

Nå ser jeg ann til 15 jeg altså… tør ikke bruke det nå.