Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er jo ganske tydelig, når man ser på aktivitetsnivået her nå vs CE launch. Det ble ikke noe rally fordi alle solgte seg ut, pga ASP spøkelset.

Nå er jo ikke akkurat makrobildet med oss da.

2 Likes

Tror ikke den generaliseringen stemmer. Er ganske mange som sitter long som jeg gjør, frem til vi får kurser som reflekterer verdiskapningen. Noen har kortere horisont og trader. De er naturlig nok fornøyd med å range-trade mellom 15-18kr. Jeg synes at det å selge på 17-18 medfører høy risiko for å stå utenfor når det skjer noe. Så er det en masse støy og volatilitet i mellomtiden. Funcom gjør gode investeringer og trenger ikke å hente penger.

5 Likes

Er det en ASP den bilen krasjer med? :joy:

5 Likes

Denne aksjen er ikke bare for kortsiktig trading, jeg har sitti stille i båten siden før conan ble annonsert og det har vært en pen stigning :slight_smile: Sovet med beina i alle retninger i flere år!

1 Like

Ser snart bedre kurser.

ASP sa jo selv 30 kr i desember. Og nå buller MYZ mer enn selv de største optimistene har turt å håpe på.

1 Like

For første gang søker jeg nå kreditt hos Nordnet. Søkte på fredag. Men skal jeg kjøpe med de midlene så skal jeg jaggu ha en god pris. Kan triple beholdningen. Ligger vi på topp 10 i en uke så kjøper jeg om kursen er under 16.90 som er mitt laveste kjøp til nå. Den potten kommer til å bli en traderpott hvor det er snakk om korte tidshorisonter. De aksjene jeg har til nå er minimum av hva jeg vil ha langsiktig.

3 Likes

Jeg har sittet helt i ro i nesten to år, men har økt litt i ny og ne. Nå må jeg selge grunnet boligkjøp, og håpet i det lengste jeg skulle få en akseptabel pris. Ser dårlig ut, så jeg må nok selge med tap. Men jeg har lært en del, og neste gang jeg går inn med betydelige beløp vil jeg være mer aktiv.

4 Likes

Søkte for 3 uker siden, det tok jo nesten 2 uker(vanskelig pga ASK fikk jeg beskjed om…)… så fikk ikke brukt da vi var på 16 tallet sist…

Nå ser jeg ann til 15 jeg altså… tør ikke bruke det nå.

1 Like

Du søkte også hos Nordnet? Faen jeg blir forbannet om det tar så lang tid. Jeg overførte midler for 3 uker siden, men klarte å lime inn feil KID kode. Fikk pengene i går og kjøpte med en gang idioten. Jeg hadde ventet så lenge på pengene og var redd aksjen skulle gå før jeg fikk kjøpt. Så da kjøpte jeg nesten på topp i stedet for å bare vente. Får bare lære av det. Er uansett ikke all verden om jeg kjøpte på 18.03 eller 17.03 når aksjen står i 45 om et år.

2 Likes

Det som ASP sin ville sjonglering mellom kontoene sine og andre traders som leker seg har gjort med meg er at jeg gidder ikke lengre å kjøpe funcom hvis aksjen er opp la oss si 5%.Da venter jeg heller til neste dag da dumpen som oftest kommer.

Og en del bare selger med en gang funcom er i litt pluss for så å vente med tilbakekjøp til dumpen kommer neste dag.

Og dette er litt kjedelig egentlig at det skal være slik. Jeg er kjempefornøyd med turnarounden til selskapet funcom, aksjekursen er dessverre tragisk.

3 Likes

Må da pinadø være siste dupp får en “rå” oppgang starter etter MYZ launch!
Sitter med en meget lav inngang og rimelig stor beholdning,
Men flere dipp nå så får det være nok :smile:

Det jeg tenkte var at den dippen aksjen hadde fra 18.23 og ned til 17.10 var lik den duppen som kom før eksplosjonen til CE sist. Men nå er den nede på 16.30 så kanskje det er dette som er den siste “fellen”. Jeg forventet uansett en dupp i kursen som jeg ikke hadde tenkt å trade på fordi jeg tenkte at den kom til å stige voldsomt rett etterpå og det ville bli vanskelig å time det helt rett. Men nå vil jeg ha noen traderaksjer jeg også. Det ser jo ikke akkurat vanskelig ut å trade med pluss. Problemet mitt er at jeg har hatt for få aksjer.

3 Likes

Ser at jeg blir satt stor pris på og det er jo alltid hyggelig som en liten oppsumering så kan jeg si følgende om hvordan jeg ser på FUNCOM i dag 6 Desember.

Har jeg ca samme antall aksjer akkurat nå som jeg hadde for 12 mnd siden- Svar JA
Har jeg ca samme antall aksjer som jeg hadde dagen før MYZ ble lansert- Svar JA

Er jeg glad jeg ikke gjorde som feks Storvestre som hadde ca samme antall aksjer jeg hadde inn i 2018 og som valgte på selge på 15-16 kr i starten av året og putte pengene inn i ELE -Svar ja

Er jeg glad de pengene jeg har i Funcom ligger der og ikke i stort sett alle andre SMB aksjer som er ned fra 30-50% siste 3 mnd.- Svar ja

Får jeg skylden for all trading i Funcom mens jeg egentlig nesten ikke er i aksjen intra - Svar ja

Syntes jeg Funcom er mer spennende i dag enn for 12 mnd siden- Svar ja

Tror jeg at Funcom selvfølgelig påvirkes av makrobildet - Svar ja

Tror jeg at altfor mange på TI tror de er langsiktig og at det er snakk om å eie en aksje fra man til tor - Svar ja

Så tilslutt så vil jeg bare ønske alle en fin fin juletid og til de mest anspente der ute så ber jeg de faktisk se litt hva som skjer i markedet og tenke at de eier en aksje som har 0 gjeld - vokser vilt- er i rett sektor og men akkurat nå er makrobildet så slitent at den påvirkes som alle andre aksjer, jeg kan love dere at jeg har mange andre posisjoner som er i mye mye mye mye verre selskaper enn FUNCOM

ha en fin dag

36 Likes

Den store allmektige @Cirmes har vist seg!

Hehehe

4 Likes

@Cirmes
Hva er bakgrunnen for at du har flere kontoer i funcom forresten? Hvorfor står ikke alt på en plass?

1 Like

Fantastisk Cirmes​:muscle::+1:

Du skal vite at det er flere her som er veldig glad for at du er på forumet og som ikke tenker noe mer enn at du trader etter gevinst som alle andre. De som skriker høyest gjentar det de har sagt tidligere 100 ganger i uka, men flertallet her inne setter nok pris på at du kommuniserer med oss.

Hvordan gikk det i Sverige? Du hadde møter i november eller?

18 Likes

Jaja, jeg har jo også inntrykk av at det er flere her på forumet som trader denne hardt og er fornøyd med å trade til seg kr. 5-10000 per gang. Det er altså ikke cirmes som står bak 100% av handelen. Så nå er da disse tomme for aksjer, mens topp 20 står i ro. Ja da får vi kanskje rekylen jeg venter på da. Godt godt…

5 Likes

Jeg stiller meg bak Morti der.

Skylapper får de andre drive med…

5 Likes