Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg også. 100% enig

1 Like

Jeg tror det er “noen” som har et godt balletak hos enkelte, men det er min mening :slight_smile:

Dere må gjerne breke i flokk :sheep:

Helt i orden at det tjenes penger - men vær nå en gang klar over at “nesten ikke aktiv intradag” er en ren, skjær blank løgn. I perioder med lave volum har kursen blitt definert etter eget ønske.

Hvorfor dét er kontroversielt å henvise til skjønner jeg FAEN ikke. Er dere ikke voksne mennesker? Klarer dere ikke ha to tanker i hodet samtidig, eller er dere så glad i å trade i flokk for parkometerpenger at det er deiligere å late som noe annet?

Dere liker ikke å snakke høyt om innholdet i pølsa dere har kjøpt og synes smaker godt - **** snøflak.

Utover det er Funcom et fint selskap, som det også henvises til.

17 Likes

Noe som også vises på akjsonærlistene :wink:

6 Likes

Noen som vet hvordan belåning fungerer i DNB?

Om jeg var dere ville jeg latt være å skrevet om belåningen deres. Ta det heller i chatten eller en pm. Belåning betyr sårbarhet. En sårbarhet som kan misbrukes.
Jeg har vært inn og ut med belåning mange ganger, men jeg har aldri skrevet et kvekk om det offentlig noen plass.

8 Likes

Helt enig! Alt for mange her inne som bør få vekk skylappene. Det er lov å bruke hodet før en poster innlegg her inne. Noen svelger jo selv de største løgner for god fisk.

1 Like

Beror ju på hur man definierar det, tidsmässigt behöver man ju inte vara aktiv speciellt länge :wink:.

När det är sagt; jag har tidigare ”brytt mig” om den här typen av handel men på något märkligt sätt berör den mig inte speciellt mycket längre. Så länge det inte sker nån stor fundamental ändring så kommer aktien fortsätta härjas med.

Det är ju nästan vedertaget på OSE att den här mobbingen av Funcom händer. Jag skulle vilja se någon av OSE’s stoltheter (Equinor etc) utsättas för samma typ av behandling -då hade det blivit ”liv i luckan” kan jag lova :smile:.

Vi får se om Rui & Co har nåt ess i rockärmen, situationen kommer i alla fall inte lösa sig på egen hand

1 Like

Alt jeg vil si er at det virker som om du er sur for tiden. Belånt for mye kanskje? Ikke vet jeg, men ingen liker at kurs går ned, men noen blir surere enn andre. Hvorfor er det kontroversielt at noen utnytter at folk bruker stop loss i aksjen? Det er da en grei strategi det. Jeg ser ingen problemer med at noen selger fra A til B og kjøper tilbake med C fra D. Det er vanlig trading.

Tenk på hva fordelen din er med dette heller. Du får ingen gevinst du kan cashe inn nå, men det blir mye lettere for deg å selge til en høy pris i fremtiden når du faktisk VIL selge. Dersom alle sitter med aksjer på vei opp er det jo ingen som kan kjøpe på toppen. Vi som vil ha mange % gevinst er helt avhengig av at mange tømmer seg nå, slik at de kan kjøpe seg inn igjen før kursen “stikker” fra 45 til 90.

6 Likes

Nå vil jeg aldri komme i et problem med den belåningen uansett så det er ikke så farlig om man ikke makser. Jeg kunne sikkert lånt 3 ganger så mye Eller 5. Eller mer. Men godt tips! Gode intensjoner fra skribenter som deg er det beste med forumet :slight_smile:

1 Like

Ja, hva lurer du på? send meg evt en melding så kan jeg forklare.

@h3nk1 har også god peiling på belåning hos DNB.

Jeg er ikke “sur”, jeg bare liker ikke når blank løgn står uimotsagt. Aldri har jeg hevdet at trading eller stop-loss raid er “kontroversielt”. Gjør profitt, bra!

At dere henger dere opp i at noen påpeker blank løgn og forsøk på disinformasjon er deres, ikke mitt problem.

Edit: @Brandt, det funker som alle andre steder - bare å søke om VP-finansiering i nettbankløsningen.

6 Likes

Jeg vil nå gå mot strømmen og si at å bruke Stop los er det lureste du kan gjøre i Funcom.

Hvor mange ganger har dere sett stop-los raid med påfølgende pumpe det siste året?

Mange hadde nok vært tjent med å sette stop los feks 3-5% under gårsdagens slutt…

Target reached🤑 Hvem faen har snudd skjermen min opp ned😠

Har ikke DNB som bank. Kun som trader…

Det er meget vel mulig. Men i mitt tilfelle får vi svaret på det når jeg har solgt. Solgte jeg med tap eller med gevinst. Jeg kan garantere at jeg kommer til å selge med gevinst :slight_smile: Det er hele forskjellen. Det kan likevel se ut som at de som bruker din metode tjener mest. Siden de hele tiden har fått kjøpe seg inn igjen. Problemet er når de ryker på stop loss og plutselig ser 35.

1 Like

Du må ha et bankforhold og aksjehandelskonto hos DNB for å søke belåning.

1 Like

Shit aktier håller sig bättre än Funcom som känner pengar?? Vad händer med världen? :grimacing:

Dessverre har jeg ikke brukt denne metoden selv. Hadde jeg jeg ikke vært så jævlig grådig hadde jeg tjent mye mer :slight_smile:

Men i en aksje som er så voliatil er det viktig å ikke ha mer aksjer en at en beholder natte søvnen.
Jeg tror det er en god del som har litt for mye aksjer i forhold til hva de burde ha…

Dette er noe jeg stillier meg hundre prosent bak.

Jeg ser forumet gradvis skilles i to leire med et par stråmenn som dypper litt i begge sider.

Aksjonærlister og diverse annen informasjon gravd frem tilsier at alt @h3nk1 uttaler seg kan faktasjekkes og backes opp.

Jeg har ingen ting imot at folk spiller sine egne spill og går sine egne veier. Men å gjøre inntog på tekinvestor og omtale seg selv i 3dje person er vel teknisk sett tidenes lavmål. Det samme gjelder å forme fakta og sannhet etter eget forgodtbefinnende. Om du @Cirmes bare hadde sagt at, ja jeg trader aksjen til helvete mens jeg bader i penger så hadde jeg hatt mye større respekt for deg.

21 Likes