Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

ikke rart alle Kinesere og Asiater er nærsynte da:)

Det er faktisk en av grunnene til at Kina har ført så harde restriksjoner på dataspill nå. For å bekjempe nærsynthet.

Det sies så ja. Men ville tatt det med en klype salt

Ikke om du tenker omsetningsmessig.

2018 tallene er ikke klare men her er 2017 tallene.

Tradinga foregår på bid i dag og… kan fort gå over i rødt i dag og gitt.

Snart en krone ned på siste inngang!(som bare skulle være en kort trade på bounce…:exploding_head::gun:)

Jaja, får vente på Romjulsrallyet da🙂

Er nok mange som forventet rally som selger seg ut igår og idag

Liker ikke at reviews faller litt på MYZ. Gått fra “Very Positive” til “Mostly Positive”.
Så lenge det er blå skrift si! :smiley:

1 Like

@Pablo
Du er nok noen av de mer pessimistiske her. På hvilket nivå blir funcom billig igjen slik at flere får lyst til å investere i aksjen langsiktig? Skal den trades ned til under 10 eller hva med 5 f.eks.?

På et eller annet tidspunkt vil aksjen være så billig at “alle” bare må ha den. Når er det?

Er ikke pessimist, tvert imot.

Vi får på et tidspunkt inn en større investor i form av et PE-fond eller lignende.

Det er det som må til for å løfte aksjen. Aksjen er svinbillig som den er men det blir ingen oppgang pga. en haug øretrillere som selger seg ut så snart aksjen stiger bittelitt.

Beklager om du blir krenket av mitt ønske om gevinst.

Er bare en ubetydelig post dette da🙂

Hadde jo vært litt morsomt om den havnet på 5-tallet, det var jo de kursene det som var før spleisen :stuck_out_tongue:

Det er kanskje den største forskjellen fra funcom-1.0 aksjen og funcom 2.0-aksjen. At rallyene aldri får kommet i gang ordentlig. Opp en dag og så rett ned den neste

1 Like

Det er fordi samtlige småsparere har tapt penger på aksjen. Og nær sagt samtlige tradere orker ikke ta opp kampen i sandkassen lenger. Vi så nettopp hvordan vår gamle kjenning forsøkte å starte rally, men ble bombet i filler av storebror.

Da blir det ikke mye volum til slutt.

Det trengs tydeligvis dramatiske nyheter for å snu trenden. Et vellykket spillslipp rikker ikke kursen - kursen til et spillselskap! Aksjen steg heller ikke i forkant - noe som er normen for nær sagt samtlige spillaksjer. Tenk litt over det.

Media må skrive positivt, nye eiere må inn, og så videre. Fordi ingen har lyst på Funcom-aksjer per i dag, uavhengig av hvor godt selskapet leverer.

Dette vil skje, spørsmålet er når. Når det til slutt skjer, så er det fint å sitte inne med en størst mulig beholdning.

4 Likes

Du derimot bidrar til et evigvarende rally.

Nei, jeg velger heller å skrive det jeg mener jeg, og handle som jeg vil.

HERREGUD julrea på Funcom aktie före julrea på steam. Bara shoppa!! :snowman_with_snow::santa::mrs_claus::christmas_tree::gift:

1 Like

HO
HO
HO

det er snart jul og her er det HO stemning

3 Likes

Ikke jeg heller, men jeg forholder meg til det allikevel. Skylapper av.

Siste 30 reviews så er 87% positive.

Du er flink til å tillegge andre meninger, det skal du ha🙂.

Flere fond må inn, meglerhus må inn, flere analyser, flere artikler, flere solgte spill++++

2 Likes