Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Du har sagt rett ut at det er det du skal gjøre. Som sagt, lykke til.

1 Like

Begynne å diskutere Funcom igjen? Kjedelig å se 40 nye poster, for så å finne ut at det(med noen få hederlige unntak) er one-linere om at kurs er dritt og kurs er datt, krangling og faenskap.

10 Likes

Foreslår at dere tar det bak kirken kl 12 eller på PM :slight_smile:

Neste person som spør “blir det ikke rally snart så jeg kan selge aksjene mine???” bør få en liten pause.

Neida. Men foreslår at folk heller snakker om Funcom i stedet.

Dere som mener makro er førende for Funcom:

Hvorfor tror dere kursen ikke får et løft etter å ha falt 10+ prosent etter et vellyket spillslipp, kombinert med et aldri så lite børskrakk?

Kan fort få et løft før close, altså, er ikke det. Tenkte mer på fraværet av volum og kjøpsinteresse rundt 16-blank.

@Pablo
Hvor har jeg sagt at jeg skal bidra til pump?:

Tradinga foregår på bid i dag og… kan fort gå over i rødt i dag og gitt.
Snart en krone ned på siste inngang!(som bare skulle være en kort trade på bounce…:exploding_head::gun:)

_Jaja, får vente på Romjulsrallyet d_a🙂

Du skriver jo til og med som svar på min post:
Newsflash: Det blir ikke noe rally. På grunn av bl.a. deg.
og
Tips: Du bidrar ikke til rally ved å annonsere at du skal selge deg ut så fort som mulig._

Nå må du bestemme deg. Roper jeg pump eller roper jeg dump? Jeg vet ikke selv lengre…:laughing:

Du skriver at du skal gjøre en kort trade, og at du venter på rally.

Mitt spørsmål til deg:
Tror du at det blir noe rally når alle venter på å gjøre det samme?

pga Starbreeze … rett og slett mindre “gaming investor penger”.

1 Like

Da tror jeg vi legger den ballen død. Blomst den første av dere som gir seg…

4 Likes

Jeg tror kursen kommer til å stige/synke uavhegig av hva jeg skriver.

Jeg tror den kommer til å få et godt løft selv om alle vet at jeg skal selge ja.

Jeg tror at du også ønsker å selge. Du trenger ikke skrive det her på TI for at jeg skal skjønne det. :wink:

Gamingkrakk og SB-konkurs har også bidratt negativt, ingen tvil.

At det er førende for Funcom spesielt tror jeg ikke, men jeg tror at risikoaksjer er utsatt i et nervøst marked som begynner å bli redd for å sitte igjen i aksjer hvis det virkelig stuper. Nå er det vel såpass med usikkerheter i makrobildet at jeg tror mange avventer. De er mindre redde for å miste litt oppgang enn de er redde for å bli med ned.

Videre mener jeg at Funcom er en risikoaksje fremdeles selv om fryktelig mye ser bra ut for Funcom i mine øyne. Starbreeze er et eksempel synes jeg. Skal ikke gå i en detaljdiskusjon om forskjellene mellom dem og Funcom som sikkert er flere, men ser man tre år tilbake så var vel de fleste enige om at Starbreeze var helt nydelig. Nå er det bankerott og tre år tror jeg ikke er langt perspektiv for store investorer.

I hvilket tidsperspektiv kan man se for seg at Funcom gir utbytteavkastning til investorene?

1 Like

Det er synd hvis investorene blir skremt bort fra å investere i funcom pga starbreeze. Star har stort sett gjort alt feil de siste årene, mens funcom har gjort det meste riktig. Har fulgt begge 2 nøye. Og det er mangel på en god fokusert strategi som felte starbreeze.

7 Likes

Til ettertanke:

En ting er sikkert jo flere medlemer jo mere «fjas».

Ting har endret seg siden jeg ble medlem i OKT. 16.
Ikke minst retorikken som brukes.

Beskyldninger om det en og det andre, fra flere…

Håper kvaliteten tar seg opp igjen.

Kvalitetsinleggene og det flinke som bidrar drukner i all «støyen».

Og ja, jeg har kommet med noen tåpelige morsomheter jeg også .

God helg.

5 Likes

Dårlig makrobilde: fun synker
Bedret makrobilde: fun synker (iallfall ingen god korreksjon)
Tjooohooo!

Called it:

Men de er jo i pluss?

Som sagt, helt trash korreksjon på under 1 %, kan knapt kalles pluss etter gårsdagens BS

Jeg kan selge med tap så får vi nok oppgang gutta…

1 Like

Jeg tror jeg vil minne om denne.

Dette er Funcom sin kursutvikling i år (skravert området), sammenlignet med: oslo børs, s&p, gamr indeksfondet (gaming og relaterte aksjer), robur ny teknik, og en haug med større gaming selskaper.

De eneste som har slått Funcom i år med mer enn 10% er Paradox og THQ Nordic (husk: året startet fra en topp, så hvis utgangspunktet var 1. desember i fjor så ville det sett bedre ut).

De som ligger “omtrent som funcom” er oslo børs, robur ny teknik, s&p indeksen i USA, remedy +, og en haug med de største gamingselskapene har gjort det dårligere. Og det er etter at Funcom i fjor gikk fra ca 10 til ca 16.5 før dette utgangspunktet starter. Altså 60% opptur før aksjen nå har utviklet seg omtrent som resten av verden.

Jeg tar selvsagt ikke med starbreeze fordi de sprenger skalaen :slight_smile:

10 Likes