Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Der kom meldingen :sweat_smile:

Press release: Funcom has announced a new game, Conan Unconquered

In today’s press release Funcom announced a new game, “Conan Unconquered”, a strategy game set in the world of “Conan the Barbarian” and similar to games such as “They are Billions”. Petroglyph is the developer and the game will be published by Funcom. Launch is planned for 2Q 2019. In addition, a cinematic announcement trailer was revealed. For further information please see the Press Release in the News section of the Funcom website. Badhoevedorp, The Netherlands, 10 December 2018 Funco

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/465378

Nyheten er levert av OBI.

:joy:

5 Likes

Tenk på det dere, i “gamle dager” hadde kursen gått flere kroner på en slik melding;-)

3 Likes

I dag redder den oss kanskje fra å se 14 tallet :wink:

ANtar der er den sure stemningen på børsen som er hovedårsaken til fallet. Er litt surt at kursen er under det den var ved nyttår.
kjøpte mye på 16 og 16,50, men kunne nok ha ventet litt til, ligger også på kjøp på 15, håper jeg får litt der også.

Makro påvirker oss mye, nesten samtlig gaming aksjer er ned idag.

1 Like

Break even etter 1-2 uker er knallbra. Lurer på hva som hadde skjedd med en oljeknøtt som hadde meldt at de var Break even etter noen uker.

1 Like

Har troa på break even melding før nyåret, men hvor mye det evt vil gjøre med kursen er jeg mer usikker på🙄

Nån som vet varför Rocket League helt plötsligt ligger så högt på topplistorna i Steam? Här från norska “bestselgende”-listan:

Ligger även högt i GTS-listan (5:e plats)

Edit: Såldes med 50% avslag fram till 29:e nov, men det borde ju inte påverka dagens tal…

Antar det er pga dette https://www.rocketleague.com/game-info/rocketpass/rocket-pass-2/ står fra 10 desember

1 Like

Vi har väl ingen aning om när dem är break even…Vet vi ens hur många ex dem måste sälja för att gå break even på spelet?

Nei, det er derfor man håper at Funcom vil melde dette.

ah -tack! :+1:

Er ikke så viktig med break-even når vi vet at Funcom allerede har tatt store deler av kostnaden?

9 Likes
4 Likes

Like viktig at de kan vise til større inntekter enn utgifter på spill uavhengig av om utgiftene ballanseføres eller kostandsføres. Når det gjelder den kostnadsføringen så endret de vel den til årsrapporten slik kostandene vel til slutt ble ballanseført. Fra årsrapporten:
image

2 Likes

Ja, det er om prosjektet som helhet er lønnsomt som har betydning, ikke akkurat når inntektene eller kostnadene ble/blir tatt.

Jeg er nok ikke så optimistisk som dere andre, jeg tror vi må vente en stund til alle kostnader er dekket, men jeg tror prosjektet til slutt vil være lønnsomt og gi ett pent overskudd.

2 Likes

Jeg skjønner selvsagt at det har betydning at de tjener penger på prosjektet. Men nå er det vel ikke først og fremst det som er fokus når kvartalsrapporten presenteres, det var det som var poenget her. Hvis kostnaden er tatt blir det rene kroner på bunnen når resultatene skal presenteres.

1 Like

Bunnlinjen fremover hadde blitt litt penere om utgiftene var kostandsført før og ikke ballanseført ja. Men som du ser av avsnittet fra årsrapporten så må vi nok regne med at alle utgiftene til MYZ til slutt ble ballanseført og at alle kostander frem til launch skal avskrives over de nærmeste årene.

Hva er ditt - fingeren i været estimat på antall solgte - før breakeven ?
:slight_smile: