Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

150k.

4 Likes

Med eller uten Game pass pengene?

150k - 213k uten game pass pengene, og jeg aner ikke hvor mye game pass pengene er, så forenklet så sier jeg 150k. Jeg blir ikke sjokker hvis de går break even på 130k eller 175k.

Vi vet tross alt ikke Funcoms totalkostnader, hvordan inntektene fordeles (om det er likt hele veien, eller 70/30 eller noe annet fram til Funcom får sine kostnader dekket), eller nøyaktige inntekter per spill (prisene er jo avhengig av hvilket land kjøperen bor i).

2 Likes

Hva mener folk er en fair value på selskapet pr dags?

Vi får hoppas det säljer på bra innan steamsp vinterrea

1,6-1,8 milliarder

På Q3 2017-presentasjonen svarer Stian på spørsmål om føringen av MYZ i regnskapet. Fra ca 31:40
https://www.youtube.com/watch?v=5znlGgKjSoM

Why was it not capitalized?

Stian Drageset:

That’s a different game as we don’t develop it. We don’t own the game either. Of course there is a revenue sharing agreement, as we do some of the investment, and we do the publishing part of it. But that also has implication on how it’s booked, based on accounting rules. So our asessment here has been that the correct way to do this, is to expense it completely. The implication is that it is a cost now, and when it launches, there will be no depriciation to talk about, so it will be just profits after we made the investments.

7 Likes

Är vi igen sämst i klassen fast Funcom känner masse med pengar… behöver bättre aktionariat tror jag.

2 Likes

Starbreeze etter melding om konkurs har vært en bedre investering enn Funcom.

5 Likes

Gikk ikke Funcom “tilbake” på dette i Q4 2017, fordi det var feil? :thinking:

Det kan se sånn ut, men da er i tilfelle kostnadene for Q4 2017 litt lavere enn de kanskje skulle vært. I tilfelle er det litt synd, hadde håpet at kostnadene på MYZ var tatt.

1 Like

Snart är vi vid Robur emission :wink: pris.

innsidere som kjøpte på 20kr har nesten 25% papirtap

1 Like

Det er ikke billig før cashbeholdningen er høyere enn aksjekursen (dvs. snart)!

Jo men först köpte dom på 2.6 :wink: om jag minns rätt. 13kr nuvarande pris.

Ja, jeg skal ikke klage (mye) selv som gikk inn på 6.3kr. Bare litt teit å være i 26 så ned så 24 nå ned igjen. jaja, sitter gjør jeg ihvertfall. :crazy_face:

2 Likes

Spørsmålet her er jo om aksjemarkedet generelt vil snu? Og i tilfelle når? Ellers er jo det tydeligvis ikke bunn i denne aksjen. Vil vi for eksempl kunne se 12 kr?

Anser kursutviklingen som et testamente til hvor dårlig Funcom har lyktes med IR-kommunikasjon med- og til marked og investorer.

4 Likes

Eller så er det tilrettelegging for at noen skal laste stooort. Konspirasjoner unite

3 Likes

Kan fint være begge deler - uansett har de ikke fått til IR-biten.

3 Likes