Jepp, tar gjerne litt mer Funcom-aksjer for Parsec
Det er ikke så enkelt. Samme blir det i aksjer med lav volatilitet, og kjøp i sluttauksjon for å gi kursen en boost opp på slutten av dagen, kanskje for å trigge tekniske parametre osv, det er heller ikke lov.
Verdipapirhandelsloven § 14-3 1. ledd, som sier at ingen må søke uredelig å påvirke kursen på et finansielt instrument som er notert på norsk børs.
Kjekt å vite. Men gjør det vanskeligere å bedømme om selskapet er noe å satse på. jeg vurderer likevel kaste mer inn i funcom.
@Morti Du vet når du skrev at du kjøpte på 18 og jeg sa jeg gikk litt motsatt vei.
Nå kjøper jeg alt jeg kan… Ikke selg da
Tror en skal være “noe” forsiktig med mere trading nå når RSI går ned mor 35. Bare en lille advarsel
Apropos RSI - får se om den holder…
Det kan jo se rart ut om man gjør det samme hver eneste uke. Men folk lærer tydeligvis aldri, og børsen reagerer jo ikke, så da blir det slik.
Siste 20 mnd har den alltid snu rundt dette området,eller ikke under 32.
Har vært mange gode kjøp der!
Ja jeg vet det veldig godt. Og jeg gratulerte deg. Nå har jeg jo kjøpt på flere kurser også. Laveste på 16.91. Men den der var dårlig av meg. Rett og slett så trodde jeg den ville dra av gårde nå når jeg så MYZ lå lenge på topp 3 av de mestselgende spillene. Husk at Steam spill i snitt kun selger ca 30-35 000 kopier totalt. Myz har gjort det så bra som jeg håpte på.
Det kunne ikke falt meg inn å selge en gang. Jeg kjøper mer så snart jeg får de inn om kursen holder seg under 16 kroner.
Jeg har ikke solgt en Funcomaksje med tap på mange år. Har ikke tenkt å begynne nå
Å sitte med minus på kontoen er lærdom det også. Hadde Funcom solgt dårlig eller skiftet strategi til å satse alt på å utvikle VR briller eller noe slikt så hadde jeg nok ikke sittet så komfortabelt. Men jeg tenker slik at det senere en gang kan være jeg må sitte inne med flere millioner i minus. Da blir det godt å tenke tilbake til 2018 året da jeg ikke solgte på nedturen i Funcom og ble derfor værende med opp hele veien til himmels. Og at alt endte godt til slutt. Da blir det enklere å sørge for å ikke bli fintet ut med en større traderkonto senere en gang enn hva jeg har nå.
Plutselig så får vi solgt huset vårt også. Da jubler jeg jo om kursen står i 12. Så det er kanskje en mening med det…
Jeg har nå ca 20% av de midlene jeg tradet med i vår. Jævla dyrt med skilsmisse og kjøp av ny bolig og BMW ser du
Artig regnestykke nå før jul:
Tirsdag 4 desember - 18,26
Tirsdag 11 desember - 14,608
18,26 ÷ 20% = 14,608
Ifjor gikk jeg ut og tok 1 million i tap. Og jeg forbarmet meg over at jeg ALDRI skulle inn i OSE største dritaksje. Men likevel gikk jeg inn igjen for å prøve å ta igjen litt av tapet. Resultat: gikk ut igjen idag med nye 300k i tap.
Jeg fordømmer noen av de aktørene som har herjet denne aksjen i ett år og tusen hjertelig faens takk skal dere ha. Dere må virkelig ha det jævlig godt med dere selv.
Fy fan for en stygg aksje dette er altså.
Hvis du har tapt så mye på begge inngangene er det vel strategien / timingen du må jobbe med? Det hjelper lite å skylde på alt annet i allefall.
Jeg skulle solgt alt i Nano på 87 og kjøpt tilbake på 58 i går. Istedet ble jeg med ned, og kjøpte mer på 58 i går. Så lenge man har langsiktig tro på det man innvesterer i så er det enklere å sitte rolig som @Morti er inne på. Da kan man leve med tap en periode når den store gevinsten kommer, om enn senere en planlagt
Vel det her man gjør gode kjøp og ikke gode salg. Sist gang du solgte tjente jeg penger. Tålamod. Det er i nedgang som dette jeg virkelig får snittet meg ned.
Jeg forteller når jeg kjøper. Jeg er ikke så flink til å fortelle når jeg selger. Den største potten fikk jeg med å vente i åtte måneder.
Kjipt å sitte litt i minus igjen, men mye mer behagelig å sitte med et par kr i minus en 4-5 kr i minus…
Veldig fornøyd med å klare å motstå fristelsen med å punche in siste tredjedelen på 15.00.
Det var nære på.
Tålmodighet på inngang denne gangen.
Idioten lærer aldri
At gå ud er dit eget valg, ingen tvinger dig til at tage et tab, mm det er tale om gearing.
Det er nu man køber ind for alt man har.
Funcom er Funcom og man skal have tålmodighed og kende sin besøgstid.
Ked af dit tab