Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Botene har snudd, så da ser vi kanskje oppgang framover.
image

4 Likes

Jeg sier ikke at de ikke burde gjøre det. Men de gjør ikke det pr i dag, og jeg mener derfor at tekinvestor er den bredeste arena for å promotere Funcom som selskap.

1 Like

Funcom har selvfølgelig sett på hva hver reklamekrone gir i ekstrasalg, og her er det tydeligvis at de for mer igjen for hver krone i CE. Hvorfor? Bedre kjent IP, er vel hovedgreia. :slightly_smiling_face:

Målgruppen for survival er vel også “litt” større enn for turn based spill

1 Like

Glemte det midt oppi at jeg skrev. :joy:

1 Like

Jag vill påstå att Funcom inte har gjort ett bra nog jobb här. Vi måste nästan räkna MYZ som ny IP; och vid en sådan lansering måste man trycka på lite extra som publisher -i synnerhet om man har tro på spelet.

Om Funcom har gjort bedömningen att det inte är värt att lägga lite pengar på bordet för marknadsföring av spelet för ”att det inte betalar tillbaka sig” så blir jag lite skrämd av tanken på estimaten som underbygger detta ;). Som jag upplever det ligger man kanske på 20-30% av CE-lansering och det tycker jag är för dåligt.

Jag säger inte att man ska sälja mer än CE men jag hävdar att man inte har fått ut full potential ifm lansering av MYZ.

4 Likes

MYZ ligger hög på steam listan nästa hela tiden. Vad är problemet? Aldrig nöjda aktionerer?

2 Likes

Hvis du ser på Age og Conan så solgte de ca 1.6 millioner før det f2p, og det hadde hvis jeg ikke husker feil i overkant 2.5 millioner unike spillere totalt. Det kombinert med sjangeren spillet(CE) ble lansert i og nakenhet er grunnen til lanseringen CE hadde, tror jeg. Så slik sett synes jeg MYZ har solgt bra om estimater på rundt 150k viser seg å være ca riktig

1 Like

Det håller jag inte riktigt med om. CE fick en hel del genom Conan-IPt, men förutom det så gick Funcom hårt in med smart PR. Inte allt för dyrt och man nådde väldigt stor del av målgruppen. Men där Conan hade 5-10 stora streamers så har MYZ haft 1-2… Min poäng är absolut inte att MYZ ska sälja lika mycket som CE (det har jag heller aldrig trott). Men jag tror inte man har fått ut den fulla potentialen man kunde fått i MYZ lanseringen med relativt billiga medel.

MYZ marknadsförs just nu med hjälp av lovord och bra recensioner och skämtsamma tweets (för att vara lite krass). Jag tycker bara att man kunde investerat mer i PR-maskineriet med MYZ -tror det hade betalat sig! :grinning:

Edit: jag säger inte att jag nödvändigtvis vet bättre än Funcoms PR-avdelning, men jag tycker ändå att frågan är befogad att lufta och diskutera på ett forum med likasinnade.

1 Like

Kondolerer

2 Likes

Ser ut som om noen har funnet ut hvordan de skal regne ut antall spillere på ps4 :

http://gamstat.com/

http://gamstat.com/how/

5 Likes

Verkar som att statistiken inte uppdateras efter 4:e dec… tyvärr! Annars var det en bra lösning! :+1:t2:

Tror q4 bli bra jeg, 2*dlc, pets update og myz. + Div Halloween ting

Ikke glem hele katalogen på salg ( minus mutant) i julesalget.

1 Like
19 Likes

Godt formulert tweet: IR først og fremst (men gjerne indeksbytte også).

2 Likes

Ombestemt deg? :wink:

Veldig rart at med alt det positive som har kommet siste året så går kursen nedenom og hjem. Er vel ikke bare makro som er årsaken til at all vekst siste året er borte.

Noen ide om hvor bunnen er? Er ikke fundamental verdi ca 20 pr aksje og ikke 14?

Makro og eiersammensetning som danser etter en pipe fra Vestlandet.

Får roboten marsjordre om å drepe langsiktig, positivt trend er bunnen 0.

1 Like

OSEBX er vel ned rundt 10% fra toppen i oktober. Det er da ikke unaturlig at Funcom, som de fleste ser på som high-risk faller 20% bare fordi det er mindre risikovillige penger. Trodde som deg det ikke skulle ha så mye å si, men jaggu, jeg la osebx oppå den siste utviklingen, og det var rimelig bra med korrelasjon. Overraskende mye.

Hvor bunnen er avhenger av to ting som jeg ser det: hvordan salget av MYZ og CE går videre, hva Funcom oppdaterer markedet med rundt MYZ, meldinger om publishing-avtaler for 2020 og sist, men absolutt ikke minst børsklimaet. Bunnen var kanskje på 14kr? Kunne jeg sagt noe definitivt her, så hadde jeg vært en god del rikere. :stuck_out_tongue:

2 Likes