Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Står klar ved 11. :money_mouth_face:

Edit. Og får vi resesjon i USA så ender ikke kursen der kan du tro

Jeg tror ikke 14 kr er et dårlig kjøp. Kan være det er mulig å få aksjen litt billigere framover, men jeg er langt fra sikker. Når Funcom kommer med Conan single player, så er jeg rimelig sikker på at kursen vil være det dobbelte :stuck_out_tongue:

EDIT: jeg må forresten si at dere er noen skikkelige krakknisser i motgang. Lurer på om dere reagerer like hardt når butikker kjører 30% rabatt. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Er det kanskje en mulighet at vi på TI kunne spleiset på en aksjeanalyse fra Pareto eller lignende?

Det kan vel ikke koste så mange tusenlappene, og vil tro at dette beløpet er «peanuts» i forhold til papir tapet som mange har her inne…

Det er ihvertfall ingen drahjelp fra Funcom ledelsen når det gjelder IR.

Er det i tillegg mulighet for at vi på TI kan velge inn en representant til styret? Eller er vi for små?

1 Like

Så du postet denne på element tråden @Slobo

La oss håpe han kaster noen av kortene i Element og kommer tilbake til Funcom nå. Det er her han hører hjemme og med den pipelinen Funcom har nå… Jesus Ducking Christ Bro, selg tapsprosjektet og bli med tilbake til topps!

Ingen vil være revisor for gruveselskapet Element. Nå vil storaksjonær Rikard Storvestre ha revisor Svein Erik Nicolaysen som ny styreleder i Element, som han beskriver som «det mest risikofylte selskapet» på Oslo Børs.

1 Like

This message is approved by - alle oss på Tekinvestor :sunglasses:

Jebsen har jo to så hvorfor skulle ikke vi hatt minst èn??? :wink:

2 Likes

Nu är jag riktig förbannat att Starbreeze slutade i plus… :thinking: och Funcom klarade bara går upp över 14 = 2.8kr med sina långsiktiga aktionerer…

Haha, jag tror dessvärre vi hade haft problem att samla alla bakom en kandidat :smile::wink:

1 Like

Foreslår @pdx som kandidat til Funcom styret fra TI.
Han kan være samlende for både de store og små aksjonærene.

Eventuelt styrehonorar kan han jo benytte på å bygge TI forumet videre til nye høyder…

1 Like

Jeg tror dere undervurderer jobben som styremedlem? Det er ikke noe jeg egentlig ønsker at Funcom skal gjøre anderledes. Litt mer transparents kanskje, men hvis det går utover posisjonen til Funcom ved forhandlingsbordet, så dropp det :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nå er det vel på tide sende forslag til Funcom om å kjøper opp aksjer og sette en stopper for all manipulasjon med våre alles penger. Vi bor i Norge ikke N-Korea.

3 Likes

Det er tillatt å stille krav til Funcom ledelsen med tanke på IR. Trodde Funcom var ferdig med «Monkey business»…

1 Like

Jag tror du undervärderar @pdx kapacitet :wink: :smile:. Nej då, du har givetvis helt rätt. Det blir inte nån familjetid kvar pm man har det i tillägg till ”normalt” arbete

1 Like

Du vet hva grunnen er til at han forlot aksjen, sammen med en bøtteballett med andre tradere, ikke sant?

Dette er jævla enkelt, er dere misfornøyd så selger du aksjene dine i morgen. Synes dere Funcom ikke gjør en god jobb så selg aksjene deres. De kommer ikke til å listes på annen børs pt, bruk tiden frem til neste askjonærmøte og still spørsmålene og kom med tipsene der, dette er rene barnehagen

2 Likes

Jeg VET ingenting om det, men tenker mitt. Skjønner hvor du vil hen :neutral_face:

Dessverre.

Kan det være at den/de som styrer aksjen, liker oppmerksomheten?

Don’t feed the troll, som man sier

1 Like

Litt diskusjon oppstår naturligvis av at et bunnsolid selskap stuper nesten 1/3 i verdi på kort tid.

Sikkert kjedelig å få negative ting belyst, men faktum er at elendige IR-resultater, utbombet volum og indeks er ting som bidrar til å gjøre svalestupet enda brattere enn nødvendig.

Men som du sier: bare å kjøpe og selge deretter. Det er jo det folk gjør.

Da bør dette tas opp på ett investormøte og ikke dette gnålet mange bidrar til med nå!

3 Likes

Litt av greia som jeg ser det er at 99% av diskusjonen her rundt hvem som gjør hva med kursen er fulsltendig verdiløs. Hva får man ut av det? Det jeg får noe ut av er når folk poster analyser, pipelines, statistikk eller teorier om hvor Funcom vil gå videre.

image

18 Likes