Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg synes det er helt innafor at ellers godt over snittet sindige svenske aksjonærer stiller spørsmålstegn ved å være notert på OBX, så lenge det gjøres saklig.

De som mener indeksbytte er en god ide er betydelig i mindretall her inne. Jeg har ment det hadde vært utelukkende positivt både før og etter aksjen satt year-high på 25.

Mulig jeg tar feil, men synes det er påfallende lite bråk og støy her inne om dagen.

Hadde de bare lagt ut en melding om salget av MYZ… Det hadde roet ned aksjonærene og tiltrukket nye.

1 Like

At de ikke kommer med noe info er jo info det og, ting går som planlagt ± litt. :slight_smile:

2 Likes

Bildet er ikke svart/hvitt, det er alltid mulig å forbedre ting.

Aksjonærene sin interesse er å ha en stabil kurs der verdiene til Funcom kommer fram, og der påvirkning fra store tradere sin kursmanipulasjon blir mindre.

Ledelsen til Funcom gjør mye bra men på IR kan mye forbedres.

Hadde det feks. kostet så mye å sendt ut en melding en uke etter MYZ lansering og fortalt om tingenes tilstand, positivt eller negativt?

Noe av problemet er at de små blir rævkjørt av de store med kursjokking, basert på den nevnte kursmanipulasjonen…

1 Like

Det er drittutvikling og det er greit nok det, men Funcom kommer ikke til å gjøre dette nå. Noe som kunne være interessant er å se på mulighet til å spleise på analyse. Men det er vel så dyrt at ingen er gira på det?

Håller med. Om det nu sålt bra så gå ut med det…lite kursvård för att tänka på aktieägarna tycker jag e rimligt…

Det er jeg enig i. Men da bør det forfattes ett skriv på vegne av x antall aksjonærer fra Tekninvestor som sitter på en del aksjer at vi ønsker at Funcom vurderer ditt og datt. Enten via mail eller på kommende investormøte.

3 Likes

Jag tycker inte det är speciellt överraskande att frågan diskuteras och jag har ingen intention om att sluta bidra i ämnet eftersom jag tycker det är viktigt att lufta. Sen blir det säkerligen aldrig aktuellt, men det leder i det minsta till intressanta diskussioner.

Jodå, det är väl inte allt som skrivs som är superviktigt och säkert kan kategoriseras som gnål, men då får man bara bläddra vidare till nästa post. Det är ett öppet forum och väldigt få poster tycker jag är helt grundlösa :blush::ok_hand:t2:.

2 Likes

Hva gjør du på børs hvis du lar deg manipulere? Det her foregår jo veldig sannsynlig etter lovens rammer. Det er jo meldt fra om handelen sikkert 50 ganger siste året fra div medlemmer her. :stuck_out_tongue:

1 Like

Det går ikke - ref. nye EU-regelverket (diskutert før). Tar jeg feil vil jeg gjerne bli arrestert.

Jeg hadde gjerne kastet mange titusen etter analyse, hvis det var mulig.

1 Like

Målet på litt lengre sikt er høy kurs i Funcom, tror dessverre ikke at det er mulig hvis det ikke bygges tillit fra Funcom ledelsen.

Ref. TSW og LMO tiden er det ingen av aksjonærene som har lyst til å sitte igjen med «svarteper». Når det ikke blir sendt ut meldinger med tall etter en lansering, tar mange det for gitt at det «gikk skeis»…

De kortsiktige velger å selge seg ut, da de heller velger investeringer som gir bedre avkastning.
De langsiktige velger selskaper som er mere aksjonær vennlige, med bedre IR eller Buy Back av aksjer…

1 Like

investor@funcom.com

Bare å sende mail og stille spørsmål rundt IR. og hva de tenker fremover.

1 Like

Det er bare analyse eller en kjempegjedde som kan snu denne permanent(selvsagt ikke permanent, but you get it🙂).

Det som skjer når denne snur litt igjen og går et par kr over mitt snitt er at jeg/en annen selger alt på bid med en liten gevinst. Dette fordi jeg/han andre er lei av å sitte på ned igjen. Det er gjerne et høyt femsifret eller lavt seks sifret antall.

En eller to kommer til å tenke at nå skal Aspen dumpe, så de kvitter seg umiddelbart med sine poster/vekter godt ned… igjen, femsifret eller kanskje sekssifret antall på bid… så baller det på seg…

Det er ikke nødvendigvis Aspen som starter det hver gang. Det kan meget mulig være en her, kanskje meg. Sånn tror jeg det har blitt…

Det er vel sikkert ikke mulig at alle tør å HOLDE på ordentlig for en gooood periode😐

4 Likes

Var det noen her som hadde vært i kontakt med Pareto Sverige, som kunne hørt om hvor mye de skal ha for en aksjeanalyse av Funcom?

Mener å huske det var deg @h3nk1?

Burde ikke Funcom selv betale for en seriøs aksjeanalyse.

Har jo alt å vinne på det!!

Se svaret mitt til Pablo ovenfor - nye regelverk har vanskeliggjort alt med analyser. Var vel Atle som skrev om at han skulle til Sverige for å skaffe analysedekning i november :roll_eyes:

1 Like

Jeg synes ledelsen i Funcom bygger tillit ved å levere andre knallåret på rad, med gode planer for både 2019 og 2020.

De kortsiktige som selger seg ut gjør det enden av frustrasjon (dårlige investorer) eller for å tjene en slant på å swing trade i Funcom. De langsiktige sitter med 150% fortjeneste hvis man regner fra da finansieringen kom på plass. Er ikke mange selskaper som gir bedre gevinst enn det på litt over to år.

8 Likes

Enig i mye som er nevnt over. Det som eg er mer interresert i nå er hva vi kan gjøre for Funcom(aksjene våre)?

Har tidligere postet ce og myz videoer på reddit, men gjort det så mye så kontoen min blir sensurert når eg poster noe som er fra funcom :man_facepalming:

1 Like

Drit i!!!
14(2.80) hallo…

Veit de kva de driver med?

Tycker inte de är så mycket vi behöver göra. Funcom gör ju det mesta rätt nu. Marknaden har svårt att värdera aktien idag och då behövs det analyser. Finns inga idag och jag har tjatat länge på Funcom och gör det fortfarande att de behöver ändra sig angående uppdragsanalyser. Det är ett bra sätt att få igång “aha” tänket från andra oberoende analytiker att börja bevaka Funcom med. Kanske inte kommer ge 25 % om det kommer uppdragsanalys första dagen men långsiktigt tror jag det är väldigt viktigt. de flesta nordiska gaming bolagen köper analyser.

2 Likes