Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja, där var vi många här på forumet som gjorde detektivarbete och hittade en massa saker som inte stämde. Är väl dessvärre kanske vårat arbete som ledde till negativa skriverier i den perioden.

Men bättre att vi hittade det än nån journalist på Finansavisen :wink:

Edit: men som @h3nk1 kommenterade så var det inget fel på själva innehållet i analysen.

1 Like

@christian 13.04 intradag godkjent? Så godt som emisjonskurs :joy:

1 Like

De måste glömam det och gå vidare. Alla Nordens gaming bolag gör det och de är väldigt viktigt för att oberoende analytiker ska börja räkna själva.

1 Like

Var ikke noe i veien med selve analysen.

Nej, inte innehållet. Men personerna & företagen bakom

Ja, jeg tror også en av hovedgrunnene til nedgang er den tause majoriteten av nervøse småsparere. Mange som blir skremt ut av fortsatt nedgang og sur stemning på steder som TI. Jeg har sittet på ned igjen hit uten å selge en aksje på veien, og er godt fornøyd med det. Det er jo ikke snev av tvil om at vi skal opp på bittelitt lengre sikt! Bare å gratulere til de som er så heldige å oppdage aksjen på et tidspunkt som dette :slight_smile:

4 Likes

De såkalte «nervøse småsparerne» som har solgt, har jo gjort det riktige.

3 Likes

Nå skal jeg være et snev av cocky. Tipper vi får en lunsj skrell ned til 13 blank. Da er bunnen satt. Siste kjangse :wink:

1 Like

Absolutt ingen grunn til panikk. Har man panikk nå, så er det antagelig pga. Litt for heftig giring og man sitter å ser på kursen. Å selge på disse nivåene hvis man ikke absolutt MÅ, er etter min mening galskap, og akkurat det noen ønsker :wink: Jeg er vel ca. I 0% nå, men stresser det lite. Vi er i en storm, - er ikke annet å gjøre enn å ri den ut! Og for de som har kapital så er jo dette en gavepakke. 17 og 18,- var billig - 13,- er latterlig billig! Jeg klarer nesten ikke å ta det «seriøst» :wink:

3 Likes

Fint å se at det er noen som faktisk er i stand til å se skogen i alle trærne.
Selskapet FUNCOM har det bedre i dag 18/12 -2018 enn de noengang har hatt det før, senest i går var de ute med aktiv rekruttering av nye medarbeidere grunnet mye å gjøre.

Men nå påvirkes funcom aksjen av svake ute børser og svak gaming sektor så nå er det sell over hele linja som gjelder.

Men med inntekter i euro og usd og kostnader i NOK gjør bare dette til en enda bedre dag for selskapet Funcom enn dagen i går.

Så vær glad dere eier et gjeldfritt selskap som nå snart er priset til pe 7 på årets inntjening som jeg har sagt før dere kunne eid mye mye mye verre ting enn det det ser jeg hver gang jeg ser på min portefølje.

ha en fin dag

10 Likes

Vad förväntar ni er för resultat för helåret? Nu känns det snart löjligt med den här låga kursen.

Ja og nei. En del av de har truffet på det kortsiktig tekniske bildet, og vil rekke og komme seg inn igjen lavere for så å bli med opp. Flertallet selger nok de dyrtkjøpte aksjene sine for billig, uten å komme seg inn igjen i tide, og gevinsten går til storfiskene på toppen av næringskjeden.

For meg er det viktigere å ikke fore fisken, enn å prøve å lure noen andre til å selge enda billigere enn meg :slight_smile:

2 Likes

Er vel mer rundt PE 15? skulle likt å se regnestykket som ga PE 7.

… Sa tidligere at jeg hadde solgt litt og at man ikke burde være den som solgte til meg. Jeg har begynt å kjøpe i det små. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Hvorfor man skal være glad for å eie et selskap som faller 5+ prosent hver dag fordi «makro» og at OSE er ned 1 % er for meg en gåte.

MCAP straks under 1 milliard, igjen. Noe som var billig før…Funcom hadde sitt beste år noen sinne.

Ulv, ulv, ulv ble det ropt - husk det.

Edit:

På disse nivåene bør ledelsen vurdere å kjøpe egne aksjer. Må jo være bedre enn marginene man får fra å dytte de samme pengene inn i nye spill og prosjekter :roll_eyes:

5 Likes

Min enkle meget enkle rema analyse er slik.
mcap minus cash ca 700/750

EBITDA 13.0
EBIT 8.7
Profit, pre-tax 7.3

pr 3 q 2018

Så tror jeg på et bra 4 q godt hjulpet av valuta som også løfter resultatet tidligere i år og cash verdi.

PE 7 ca :slight_smile:

ha en fin dag

5 Likes

Men det du har regnet deg fram til her er jo ikke PE? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Det der er vel ikke helt standard PE vel.

Helt greit at folk setter opp sine egne beregninger og synes selskapet er billig basert på det. Men skal man bruke PE-begrepet så må man nesten beregne PE også og forholde seg til hva det begrepet faktisk er.

2 Likes

Du må ha for høy gearing på dine funcom aksjer så anbefaler deg til å selge litt så du ikke mister helt forstanden. Du virker sykelig opptatt av aksjekursen hvert sekund 365 dager i året.

Alt selges da selges Funcom man skiller ikke gode og dårlige selskap når ting selges man bare selger. Se på Cherry som ble kjøpt opp i Sverige i dag hatet av alle fond og fond eide kun 1,6% av selskapet. Men de leverte bra og stod på sin strategi og da kom oppkjøperne .
ha en fin dag

7 Likes

Sykelig å foretrekke aksjer som ikke er i fritt fall som følge av alt og ingenting? Ja vel.

Skal Funcom fortsette å falle 5+ prosent hver dag fremover så burde vel strengt tatt du bry deg på et eller annet tidspunkt også.

Mer alvorlig, så har jeg sagt mange ganger før at det ville vært fryktelig trist om Funcom ble kjøpt opp av utlendinger ut av intet, og til en relativt sett spottpris.

Dét er ikke usannsynlig at skjer hvis dette fortsetter - enig.

Edit:

Det som derimot er litt sykelig, er at du lirer av deg her inne at folk skal være glade for å eie Funcom, etter at kursen er ned 30+ prosent på kort tid.

Men særlig er det upassende etter at du de siste par årene har gjort det til sport å blø ut småaksjonærer med det endeløse pump-dump kjøret ditt.

Nådegave i frekkhet.

2 Likes

Ikke at dette blir noe P/E, men hvordan får du 7 av de tallene der? Med kurs 8,67 får jo ikke 7 uansett hvilke tall jeg setter opp mot hverandre?

2 Likes