Nja, köpte man in sig på 15, säljer nu och sen missar nästa uppgång så kan jag inte påstå att man har gjort riktigt.
“Growing investments into game development which are expensed for tax
purposes create temporary differences which is expected to significantly reduce or eliminate
the tax amount payable for the fiscal year 2018.”
Detta står i Q3 rapporten. Kan vi förvänta oss ännu bättre resultat på Helåret?
Jeg kjøpte meg inn på 2,50 gammel kurs, solgte i vår med god gevinst. Men man klarer **** ikke holde seg unna denne aksjen. Etter å ha «studert» caset var min formening at denne skulle videre opp, så kjøpte meg inn igjen på en hinsides kurs, så nå er jeg «back to start». Har tradet litt underveis men ikke mye. I dag skal jeg i hvert fall kjøpe 3000 nye, når penger kommer på konto. Heller det, enn å selge til denne kursen. Jeg innser jeg har lite peiling, og mye å lære.
Jeg hadde vært glad jeg om alle på TI hadde shortet FUNCOM på 20 kr og nå kunne være kjøpere men slik er ikke verden. Verden nå er at man skyr aksjer og risiko og små selskap i feil sektor blir ekstra hardt rammet.
At du og andre ikke ser skogen for trærne er trist men også fakta- ned salget nå har ingenting med FUNCOM som selskap å gjøre .
Nå vet jeg ikke hvor mange aksjer du eier og det bryr meg ikke men for å gi deg en liten oppmuntring så kan jeg si at om du eier 100 k aksjer så kan du glede deg over at hver gang du ser dine aksjer er ned 10 kr så er mine aksjer ned 150 kr.
Det burde gi deg en liten oppmuntring på en svak dag for FUNCOM aksjen ( ikke selskapet de har en jubeldag med denne valutaen her)
ha en fin dag
Hadde det bare vært én svak dag for funcom…kan ikke fatte at vi er tilbake under kr 3.
Dette er jo helt utrolig. Jeg måtte selge 75k aksjer av beholdningen i går med tap av praktiske årsaker (flytting mellom kontoer, skatt etc), og var redd jeg kom til å se ut som en komplett idiot.
Føles litt bedre i dag. Begynner å shoppe tilbake i morgen, så for egen del håper jeg vi holder oss her nede litt til. Henger jo ikke på grep, men …
Jeg tror vi kan stryke skatten for 2018, så resultatet hittil i 2018 er 7,3 MUSD.
Nitrist dag på børsen generelt og for godeste Funcom spesielt… men er da i hvert fall litt underholdende å spise POPCORN og lese her
Spännande! Särskilt om Q4 levererar plus på sista raden så kommer ju P/E gå ner något oerhört.
Hur kommer de se ut rent praktiskt. Mycket bättre resultat i Q4 eller kommer resultatet ändras i årsrapporten? @Christian
Jeg er ikke sikker, men tenker det blir i årsrapporten. Dette får man garantert svar på av IR hos Funcom.
Hvis ikke noen kjøper de 1000 aksjene til salgs på 13,37 gjør jeg det
Edit:
Der forsvant de - var visst bare 500 også.
6100 aksjer til i potten(nam nam).
44k totalt.
Kvifor så billig?
Burde ikkje Funcom vore på 30-40 kroner?
Fin översikt över spelindustrin (i siffror) 2018:
Akkurat nå er det uuutrolig irriterende at pengene jeg fikk for bestemor går med til å utbedre en vannlekkasje samt legge nytt gulv i 2 etg.
Da e bestemora si!
Bedre å beholde bestemor, oppmuntre henne til å lage saft og vafler for så å tjene penger på salg av det i det lange løp i stedet. Litt sånn som å eie Funcom aksjer i grunn.
Tror nok det er et bedre marked for saft og vafler enn gaming-aksjer.
Kjøpte meg julegaver fra 1315- 1340. Ble så mye FUNCOM tilbud
Funcom blir med ned, men ikke oppe igjen. Logisk… begynner å bli rimelig åpenbar oppkjøpskandidat.