Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Godt at folk her inne kjøper litt og ikke bare panikkselger

7 Likes

Tror det kjøpet der skal vise seg å bli god butikk for deg @Irathi
Viss sentralbanken i US ikke setter opp renta i morgen er ihvertfall en hindring for bedre tider på verdens børser av veien.

2 Likes

Siste kjøpet mitt var på 15. altfor tidlig,men trudde ikke vi skulle mye lenger ned. Er vel typisk FUN også å overreagere i begge retninger.

Vilt at vi er tilbake på Robur emisjonskurs faktisk

4 Likes

Fyller på og sitter dønn stille! Ikke fanden om noen skal få mine aksjer på disse nivåene. En dag kommer det til å snu om Funcom fortsetter som de gjør. Det er jeg sikker på.

3 Likes

Det fikk mye større konsekvenser enn hva som ble forutsett her inne at Funcom ble kastet ut av indeksen.

Det har gjort at aksjen er ekstremt mye mer volatil enn hva den var før (stort sett nedover), og det at alle indeksfond som følger OBX har dumpet aksjen ut av porteføljene har også sannsynligvis vært en stor faktor i nedgangen den siste tiden.

Jo men den crazy nedgång måste sluta nån dag… är inte pga fundamentalt ursak.

Samtidigt betydde det absolut ingenting den dagen Funcom gick in i index. Story of Funcom :smile::wink:

1 Like

Jo, det betydde faktisk det.

Se på kursutviklingen fra Funcom gikk inn i indeksen - og kursutviklingen etter at de gikk ut.

När vi ska går in igen? :grin:

Inngangen i index hadde ca null effekt. Om du mener noe annet kan du gjerne vise hvordan det hadde noen effekt.

1 Like

Kun KLP som var inne. Ble tatt ut topp 100 / 200 lister midtveis i fjor.

KLP-aksjene vet vi hvem som kjøpte. Indeks har hatt- og har fortsatt nada å si for Funcom.

Edit:

Dvs. det er selvfølgelig å foretrekke å være på hovedindeksen da et og annet indeksfond kan ramle innom.

1 Like

Any given indexfond:

image https://media.giphy.com/media/4pGwaW3nuRD1e/giphy.gif

3 Likes

Akkurat en slik jeg trengte nå :slight_smile: Tusen takk @xfrox

1 Like

endelig så vidt i minus igjen! :laughing:

pytt…bare å smøre ballene med fuktighetskrem, og tålamot

Ser jo ut som pilene peker nedover i morgen og. Olje og USA ned.

1 Like

Nasdaq (som borde påverka Funcom mest, men rimligtvis inte gör det för att ”Funcom”) ligger fortfarande i + som jag kan se?

Men är oljan ner så spelar det ingen roll, då ska vi bara ner och så är det. :smile::wink:

Funcom er en oljeaksje.

Ja ser de henter seg inn igjen mot slutten.