I present to you:
Så lenge kapital skal ut av markedene vil alt selges som Cirmes skrev - uavhengig av om det er bra eller dårlig.
Anbefaler alle å ha litt tørt krutt til den dagen det virkelig blir panikk.
Funcom OTC market vs Funcom OSE
Kurs 17,46 NOK akkurat nå på Funcom OTC. Et misforhold her som tydelig viser at kursen er manipulert ned på OSE.
Det er jo ikke bare Funcom. Faktisk sett i lys av makro økonomi er det ikke så mye mer å si slik jeg ser det.
Det er på slike anledninger man må kjøpe det man kan i solide selskap jeg snakker selvfølgelig bare om Funcom. Det er ingen logikk i slike situasjoner blir som at alle engelskmenn er idioter fordi noen bråker om natta i Syden når du er på ferie. De aksjene med gode utsikter stiger fort igjen når det snur. Når det psykologiske snur i pluss så blir momentulet sterkere riktig vei.
Jeg husker tilbake til den tiden hvor makro ikke hadde stor betydning for Funcomaksjen, den kunne like gjerne være i pluss selv om børsen var rød. Makro har så klart en betydning, men å legge alt dit…bare nei.
Her noen andre sammenligninger med OTC i USA.
Men det var ikke det som var poenget. Poenget var at jeg mener Funcom nå er svært billig. Selskapet nærmer seg under milliarden i mcap, har over 250 millioner i kassa og flere spennende titler under utvikling.
Koe
Enig i at funcom er manipuleret ned.
Det ender med Jebsen køber os små fisk ud til en latterlig pris.
Lad det ikke ske
At folk selger, ikke bare manipulasjon det. Det gjenstår å se om Funcom selv kan utvikle noe stødig og ikke bare leve middelmådig på / ta æren fra andre utviklere.
Du mener at CE som solgte 2 millioner kopier ikke er Funcom sitt verk?
De hadde 20,9 musd ved siste rapport. Kan godt tenkes at de har litt mer nå med MYZ-suksess og game pass betaling, men synes 250 mnok høres ut som litt mye.
Det virker som at markedet priser Funcom som at de ikke skal ha betydelige inntekter i 2019. Der tror jeg de tar feil.
Jeg tror heller ikke selskapet er verdt 1 mrd nok når de skal lansere sin coop online fps. På det tidspunket vil de også ha Conan singleplayer på trappene. 2-3x av dagens vurdering tror jeg er helt rimelig å tro. Det er riktignok gitt at spillene i mellomtiden gjør det helt OK
2mill er ikke all verden. Jeg mener nivået må opp og de må levere stødig, de har mye å beviste.
2MIll er veldig veldig bra for et spill som hadde som budsjett å klare 500k.
Såklart har man en AAAAAA tittel med 500mill i budsjett så er ikke 2mill nok salg. Men CE var en meget nøktern produksjon som har vært en regelrett pengeku og suksess for Funcom.
Men holder de egenskapene de har vist til nå? Vil de kunne utvikle seg til det bedre og overbevise, friste folk til å kjøpe mer? Sorry, kall meg gjerne klovn, men jeg er tvilende.
De har nå tjent peng i 2017 og 18. Ta deg ei bolle a kompis.
Du mener at man forvente at spillene som kommer fremover er dårligere?
Fordi Conan var bra?
bra omsättning idag. folk slåss om aktierna
12,xx neste
De er ikke nok på “hugget”. Jeg mener de er for dårlig kvalifiserte, trege og tar dårlige valg, aksjonærene og selskapet lider under dette.
Nøyaktig hvilke dårlige valg har funcom tatt siden Rui tok over?