Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

CE har dessverre vært preget av at Funcom var i pengenød og måtte ta noen shortcuts og tidlig ut i EA (eller TEA, Too Early Access som jeg liker å kalle det) og de valgte nok også å slippe spillet litt tidlig. Dette har ikke vært ideelt men lanseringene har uansett vært en stor suksess og lagt grunnlaget for at Funcom skal kunne lage gode spill fremover ved at det genererte en del cash og gjorde selskapet interessant for Robur som gikk inn og fylte på kassen mer slik at selskapet har råd og tid til å kunne arbeide på riktig måte fremover.

Så har man aldri noen garanti for at ting skal bli en suksess men strategien som er valgt og arbeidsroen de har skaffet seg gir greit håp om at Funcom skal overleve og klare å vokse fremover. Men det tar uansett tid fra startegien er endret til man forhåpentligvis ser gode resultatet av den i form av både mer stabile og forhåpentligvis høyere inntekter. Er egentlig først godt ut i 2020 man fult ut vil se om resultatet av strategien er som ønsket.

1 Like

Funcom som bolag går väldigt bra finansiellt. Det är IR i mitt tycke som halkat efter. Jag tror att de tog för lätt på uppgiften att fonder skulle köpa in sig efter att Robur Ny Teknik köpte in sig.

De slappnade av och insåg inte att gaming sektorn var het då och robur köpte allt de kunde få tag i. Jag tror helt enkelt de måste styra upp sin transparens mot marknaden och höja IR ett par snäpp. hoppas de förstärker IR.

Fondägande behövs för att analytiker ska börja bevaka caset. Vem vet vilka Funcom är idag? Vem vet hur framtiden ser ut? man vill läsa en ANALYS. Det är dags för FC att mjukna upp och börja med uppdragsanalyser

1 Like

Det kan jeg ikke være uenig i og det er du helt berettiget til å synes, din mening kan ingen ta fra deg. Og synes du det er hardt å se pengene bli mindre så er det kanskje greit å holde seg unna. Det er viktigere ting her i livet enn penger, og du har tilsynelatende nok fra før :slightly_smiling_face: men husk også at korreksjoner som nå kommer alltid, satt akkurat i telefonen med fattern nå og sa at nå kan det være dags å begynne å vurdere inngang i aksjer om fallet skulle fortsette, det er nå det er mulig å tjene gode penger på selskaper som leverer. Og om Funcom tjener penger på egenproduksjon, publisher eller juleneksalg er meg totalt likegyldig, det er resultatene som betyr noe i lengden :+1::wink:

2 Likes

Bra for deg! Men alle tok ikke det valget og kan føle seg lurt etterpå. Man blir skikkelig redusert/forandret som menneske, når man er lenge under press på børs, og børs er noe man blir avhengig av, ikke bra (!). Det er skikkelig kynisk og ekkelt på børs, her også, og formen kan bli skikkelig dårlig av å leve i et slikt klima. Mitt råd er, ikke gjør det,! Tiden din får du heller aldri tilbake.

Hvorfor i all verden henger du da på et børsforum og spesifikt her, som du sier er en kynisk og ekkel plass?
Jeg hater voldtektsmenn over alt på denne jord, men i helgene kler jeg med ut som et ludder og står klar på all fire nede på hjørnet.

3 Likes

Jeg henger ikke her mer.

1 Like

Jeg er skam helt afslappet og stresser ikke over børs, men at sidde fast i 4 år var selvfølgelig ikke spændende.
At snitte ned og købe op var, skal jeg da indrømme, et stort sats, men jeg havde ståltro på Funcom 2.0

Funcom under 13 spenn :yum:

1 Like
  1. IR måste förstärkas
  2. Uppdragsanalyser måste komma

och det nu

sedan kan man utvärdera listbyte

1 Like

@Aksjerik Salget ditt ser like dumt ut i dag som det gjorde da du solgte. Du kunne solgt for 2-3 kr mer (slik bla jeg fikk gjort på 18.20).

image

Du holdt godt kjeft helt til kursen falt under der du solgte og nå er du tilbake med flere dårlige innlegg.

Btw jeg har fremdeles god fortjeneste på funcom, selv på 12.70…

2 Likes

Hadde passet med en go’melding fra selskapet snart. En positiv PW for Q4 hadde satt fart i sakene :wink:

1 Like

Det virker som du sliter med alvorlige ettervirkninger og abstinenser siden du gidder å henge her, etter du har bestemt deg for å holde deg unna alt av aksjer… Dette er jo tross alt et aksjeforum

1 Like

De som styr kursen säkert sitter bara och skrattar… kanske tom läser TI forumet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

im-leaving-this-group-but-im-going-to-post-about-leaving-the-group-and-then-stick-around-to-see-what

22 Likes

Kanskje greit å vise litt forståelse og tålmodighet for andre her folkens. Det er tøft å tape penger og følelser kan ta overhånd.

Funcom aksjen er ikke der noen hadde spådd 9 måneder siden. Og selv om noen i frustrasjon sier de ikke vil ha noe med aksjen eller forumet å gjøre har man all rett til å ombestemme seg.

La oss heller ønske alle en god jul og se frem til et knall 2019 for alle Funcom’ere og fremtidige Funcom aksjonærer!

7 Likes

Så ikke denne komme, men klager ikke :sweat_smile:

4 Likes

Vad är det som gör att alla andra (nåja, nästan) bolag runt om i norden på något sätt bevakas av någon analysfirma men inte Funcom? Nu senast idag gick SEB in och meddelade att de tar upp bevakning på Nitro Games.

Är det för Funcoms historia som ingen vill röra bolaget? Har inte deras nylansering av Funcom 2.0 gått fram tydligt nog? Jag fattar verkligen inte.

Missar jag något helt obvious? Är vi blinda sektmedlemmar som sitter och krampaktigt håller i våra papper? :sweat_smile:

1 Like

Det er faktisk du som kommer hit å er ekstremt nedlatende, sprer rundt deg med falske påstander rundt et selskap og nekter å dokumentere påstandene dine.

Ja det er kjipt å tape penger, ja mange hadde sympati for deg. Men sånn du oppfører deg nå blir det lite sympati å hente.

2 Likes

Men i svarte, bestem deg snart!!!

Har selv kjøpt litt funcom i dag.

Men må si at det blir galskap å sitte all in i kun et eneste selskap, som du vet har den mest fiendtlige medaksjonæren på børsen omtrent.

5 Likes