Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Takker for flere billige aksjer i dag. Latterlig att man kan kjøpe Funcom under 12,90. :joy:

2 Likes

Ser at jeg ikke fikk på 12,60 ,(

2 Likes

Shit, rentene går opp!

Det betyr at bedrifter som er kraftig belånte kommer til å slite maks!

Hvor mye lån er det funcom har igjen?

1 Like

Nada, Zip, Zero

Kun TI som vet, ingen andre i hele verden vet pga dårlig IR

3 Likes

For å være litt seriøs, hadde vært morro å sett hvor mye gjeld de ulike spillselskapene i Norden har. Funcom som er gjeldfri er iallefall helt i en egen klasse.

1 Like

Om det bara fanns en sorts analys som kunde se företaget i sömmarna och kommunicera detta ut till marknaden! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Litt kuriositet men Funcom har forøvrig markedsverdi på 1 milliard ved kurs 12,985. Så omsatt litt på begge sider av den grensen i dag :slight_smile:

2 Likes

du må se på konteksten renteøkningen kommer i. akkurat nå er investorer redde for global vekst, og markedet er i gang med å prise inn en resesjon. da får en ny renteheving mye mer brutale konsekvenser for aksjekurser enn dersom konteksten hadde vært mer konstruktiv. korreksjonen vi ser i funcom nå har ingenting med fundamentale ting i selskapet å gjøre. det er ingenting funcom kan gjøre med dette. en høyere risikopremie skal prises inn i alle aksjer med høy beta. det er ikke mer komplisert enn det.

10 Likes

Poängen är att utslagen för bolaget är högre idag än någonsin och detta trots att det finansiella och pipelinen ser betydligt bättre ut.

Det är många likvärdiga bolag där påverkan är mycket mindre, se exempelvis på GiG som ”bara” sjunkit 2,4% just nu -Funcom nästan det dubbla. Det är detta jag tycker är synd.

Annars köper jag dina poäng.

1 Like

selvfølgelig vanskelig å kommentere sammenligninger med enkeltcaser jeg ikke følger, men såvidt jeg vet har GIG korrigert ganske mye før disse urolighetene? funcom er inne i en tung ned-trend, og aksjen har betydelig negativt momentum, da er det litt typisk med en over-shoot ned på negative eksterne nyheter, helt uavhengig av interne fundamentale forhold

Då hittar du säkerligen nåt case bland de du följer. Finns många exempel; GiG valde jag för att de kan anses som ”högrisk” och är noterade i Oslo

Jeg solgte nå for å bytte fra Zero til ASK. Sikkert flere som gjør som meg. Uansett nå veldig usikker på når jeg bør finne ny inngang, den kan fort gå ned til 10-11?

sammenligner man med biotekselskaper f.eks. så er targovax (22kr til 7kr), bergenbio (55kr til 27kr), pcib (fra 60kr til 27kr), nordic nanovector (93kr til 53kr) alle ned ~50% siden 1yr peak. Funcom er også ned 50% (25kr til 13kr). Polarcus er ned fra 2,9kr til 1kr. TalkPool er ned fra 47kr til 23kr.

Akkumulerer forsiktig i funcom på dette nivået.

Avventer fremdeles at det enten avgis et skikkelig kjøpssignal eller enda et nivå av kapitulering.

4 Likes

Samme her
Bunden kan være nær

Den andre siden av saken er at avkastningskravet går opp. Hvorfor ta masse risiko og sitte igjen med 3% avkastning hvis du kan ha penger i banken og få 3% rente?

3 Likes

Biotek ser ju ”alltid” ut så :smile::wink:. De genererar i huvudsak inga pengar utan spenderar och är ofta beroende av sponsorer eller andra källor till kapital. Där är det en väldigt direkt link och investeringsviljan till sponsorerna har säkerligen fått sig en smäll av makro-läget.

Men Talkpool känns lite i samma situation då det köper jag.

altså, jeg er jo en fundamental investor, så jeg mener jo det her er komplett galskap, men det fungerer nå engang sånn. funcom settes i samme bås, som et høyrisiko-selskap, da fremtidig inntjening prises lavt/til ingenting.

2 Likes

Nesten alt av mid- og smallcap på Oslo børs har gått denne veien siden sep/oktober, og alle spør seg hvordan i all verden “akkurat min aksje” kan falle så mye. :thinking:

3 Likes