Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Er hele «bufferen din» i Funcom?
Da hadde jeg sovet dårlig om natten.

Hvorfor skal jeg sove dårlig? Tror du ikke Funcom skal høyere opp etterhvert? Det er bare snakk om 250.000,- jeg dævver ikke om jeg skulle tape litt mot alle odds. Eneste er at jeg feks ikke kan kjøpe meg ei klokke til 30k som jeg kan gå rundt med, flashe og være storkar :wink:

Edit: jeg har ikke kjøpt inn alt. Nå har jeg nok til å kjøpe på 12.4,11.80 og evt 11.20. Jeg tror imidlertid Robur nivået holder seg ganske greit. Om du ikke har rukket å selge nå da selger du faen ikke nå med mindre du må ha penger til noe livsviktig

3 Likes

Å være kristisk er fint, og gå full retard er noe annet. Det er noen på forumet her som det er verdt å høre på, som sitter på kunnskap, klare å ha flere tanker i hodet samtidig og feks har ett grunnsyn som er positivt og meninger rundt diverse temaer som er kristisk.

Det er også greit å selge hvis man får dilla av å se kursen falle. Når jeg tar en beslutning på å kjøpe Funcom så er det basert på mye, blant annet hvordan selskapet styres, hvordan de bruker og utnytter ressursene sine, selvfølgelig resultater osv. Om det kommer en korreksjon som nå så er jo det synd å sitte i aksjer, men det fundamentale har jo bare endret seg til mer positivt så hvorfor selge. Etterpåklokskap er ikke noe jeg gidder å høre på, det var jævli dumt å ikke selge alt over 20. Men man tar de valgene man tar til enhver tid basert på det mns har av info, og fasit kommer etter. På enkeltkjøp og kort horisont handler det veldig mye om flaks. Historisk sett får selskaper som leverer tall over tid betalt i høyere kurs, derfor er det i min bok nå smart å kjøpe på disse nivå fordi utsiktene har blitt bedre siden første gang jeg kjøpte Funcom, da var det lotto.

5 Likes

Her inne ser man ikke faresignaler i markedet i det hele tatt. Funcom er mer enn masse penger på bok og pipeline. Det er ett selskap på børs som fort rammes når markedet krakker som vi har sett siste dagene. Men folk her er så blindet av LOVE for Funcom at de ser ikke skauen for trær. Funcom blir bra det. Men jeg har aldri snakket stygt om Funcom som enkelte her inne prøver å ymte om.

1 Like

Min lottogevinst gikk inn i Funcom. :wink:

2 Likes

50 spenn?

Fikk nå dekket halve kurtasjen.

1 Like

Det du også glemmer er at denne nedgangen ikke har vært hugget i stein. Vi kunne like gjerne banket rett opp til 30+ det er derfor jeg ikke går for trading annet enn å få ned snittet siden jeg kjøper meg inn for tidlig hver gang

1 Like

Delvis enig i det, den vanskelige starten teknisk for CE førte til en bråstopp som hindret momentumet salgsmessig og etterhvert kursmessig. Hadde CE blitt lansert i dag under dagens forutsetninger og uten å stresse lansering og uten snarveiene som da ble gjort for å få det fortere ferdig skulle vært artig å bevitne.

Se feks på hva forrige nedgang i olja førte til, en situasjon som ikke var bærekraftig med priser ned rundt 30 dollar. Ingen tjente penger, og alle visste det ville snu. Likevel solgte folk seg ned og ut, frykt er sterk. Du kunne få kjøpe Statoil for rundt 100kr. Du kunne få DNO i rundt 4 kroner når i tillegg IS herjet som verst.

Det er ved slike korreksjoner man må være på ballen, og det er nå aksjer skifter hender fra amatører til proffe. Vi amatører legger for mye følelser i det mens proffene ser på selskapet og hva de presterer og ikke hva kursen er til enhver tid. Jeg er påvirkelig selv og det er vanskelig å tenke rasjonelt når det blåser som verst. Men for hver dag Funcom synker blir oppside større. FUNCOM stresser ikke. De gjentar ettertrykkelig, vi jobber etter samme strategi, vi skal skape verdier for aksjonærene våre over tid, heng med om du tør. Til slutt, når man tar ett kvalifisert valg og går inn i en aksje så bør det være andre grunner enn ren nedgang i ett globalt fall som skal til for at man realiserer tapene og kaster kortene. Hvordan skal man da kunne ta riktige valg i fremtiden og tjene penger på de om man lar seg vippe av pinnen og ikke får mulighet til å stå løpet og se fasit?

4 Likes

Med fare for å gjenta meg selv:

5 Likes

Sier ifra når jeg er inne igjen :joy::joy:

1 Like

Klar for ny runde med tap da?

2 Likes

Det tror jeg vi kommer til å merke uten at du sier noe.

Bara vara iskall som gäller i Funcom. Fyll på och låt stå. Blir bra detta tror jag.

3 Likes

Men gode single player spill har en omtrent uendelig lang hale. Et vesentlig antall folk kommer til å kjøpe og digge myz både om 3 og 4 år, tør jeg tippe.

13 Likes

Hvis de tjener penger på å lage expansions, så vil vi se flere av de, og det vil hjelpe på salget av hovedspillet.

3 Likes

Kjøper nede på 10-11 tallet så skal det litt til å tape penger på 2 års sikt :joy::joy:

Pass på at du ikke venter for lenge nå da og ender opp med å kjøpe på 14-15 tallet i stedet.

3 Likes

Det tallet skal jeg memorere… :wink:

1 Like

Noen flere her inne som ikke tror vi er inne i ett bear market?