Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Men du har jo noe tap å hente inn?

1 Like

Jeg tror det verste er snart over.

1 Like

Riktig slakt idag i USA igen. Bear market nu tyvärr på sp500

1 Like

Bare midtveis

Hva har det med Funcom å gjøre?

1 Like

Humorløse i Romjula!! Var bare en dårlig spøk. Blir Funcom kjøpt opp skal selvsagt aksjene være langt dyrere.

Funcom>Oslo børs.

Rapportert? Wtf, åpenbar humor! :confused:

2 Likes

Har nevn før at Funcom bør tenke mobilplatformer på et eller annet tidspunkt da veksten er vesentlig større der enn for konsoll og pc. Tror de kan slite på et eller annet tidspunkt om de ikke gjør det. Får vel tyn for den kommentaren igjen. Tenker da at Apple tv og liknende tett knyttet mot mobil og pad kan bli alvorlige konkurrenter.

Men mobilspill er jo ren lotto om du vinner frem eller ikke. Hvor mange attraktive aksjer vet du om innen mobilspill?

2 Likes

Tencent games, Epic games, Nintendo, Activision Blizzard, Changyou.com, Supercell, Niantic, NetEase, Machine Zone… Blir nok flere fremover.

Nå mener jeg ikke å avfeie mobilgaming da selvsagt. Sliter bare med å se en måte å finne noen forutsigbar roi innen sjangeren for et lite selskap som funcom. De du lister opp er jo enorme.

Helt enig i at de kan lage for mobil plattform, men da bør det skje litt på deres premisser, dvs lage noe de selv er gode på. Kanskje noe ala The longest Journey eller siste nå Myz. Men det er langt fra disse titlene til clash royale osv. De kan enten lage spill der de er gode som også passer for mobile enheter, ellers kan de jo kjøpe opp noen om ett par år? :slightly_smiling_face:

Tror de jobber mer med markedet dersom de klarer å flytte seg dit. Konkurransen er mindre og markedet større. Dessuten tror jeg det er mer fremtidsrettet.:+1:

I følge gameindustry sin infographic som igjen er basert på tall fra newzoo så vokste konsoll 15.2% mens mobil vokste 12.8%.

Om Funcom skulle gjort noe med mobil tror jeg det hadde vært bedre å gjøre det som publisher eller at noen bruker en av ipene.

3 Likes

Hvor mange indie? Greia med mobil er at det er veldig vinn eller forsvinn. Markedsføring utgjør veldig mye av kostnadene.

Jo, men det er kanskje en omstilling som tar mange år ifht kompetansen? Jeg er ingen ekspert på området. Pr nå funker omstillingen Funcom har gjort så bra at jeg ønsker at de fortsetter med det for å bygge seg feitere i åra som kommer på det de er gode på

Det var rart

file:///storage/emulated/0/Download/newzoo-games-2.webp

1 Like

Mye er nok likt, 3d verdener og objekter er det samme, men de må nok bruke en del tid på å håndtere logikken, men dette vil jeg tro bare blir enklere og enklere.

Mobil er ekstremt stort o Asia og det er ekstremt mange fallgruver. Funcom er mer tjent mes å gjøre det de er gode på som er pc og console. Maaaaadsde eksempler på failed mobil prosjekter

1 Like

Enig i at det høres tryggest ut. Men forbrukere er ikke mer pålitelige enn at de velger det enkleste og det som er godt nok. Mobiler vil bli kraftigere og kraftigere og kan sikkert greit pushe skjermbildet flawless trådløst til skjermen med 4k om ikke lenge. Hook på en Bluetooth mus, tastatur, og eller en kontroller og du trenger ikke en PS4 eller xbox. Det kan gå raskt…