Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Gode tall for mobile enheter, uten tvil. Men hvor mye av dette tilfaller de aller største utviklerne? Det er jo vesentlig for å kunne si noe om hvor god du må være for å tjene big bux her

Så om jeg forstår deg rett så tenker du nødvendigvis ikke å lage det neste angry birds men at de også lanserer på Android og ios? Det er jeg mer enig i. Men de som drar inn mest pr i dag er vel spillene du bruker touch og tomlene?

1 Like

Det der er en quarterly update fra april. Ikke rart at tallene ser veldig annerledes ut når man ser hvor mange AAA spill som kom i 2H i år.

Ikke glem one hit wonders

Ser det har forandret seg, forklaringen de kommer med er de nye reglene i Kina, hvordan det utvikler deg over tid blir derfor litt vanskeligere å forutse…

Vet i hvert fall at jeg har brukt sikkert 4-5000 nok på mobilspill i år. Men det er mye fordi jeg har små barn… Spill av typen Fun leverer er mangelvare, og kan fort bli hits ene og alene pga det. Indie er det nok av, må bare være bra nok og funke på platformen.

1 Like

Altså, dere som snakker opp mobilspill som noe Funcom burde satse på, hvor mange kjenner dere som bruker mer penger på mobilspill enn vanlige spill?

Og hvor gøy synes dere selv mobilspill er ift vanlige spill?

Bortsett fra Boom Beach og Clash Royale fra supercell kan jeg ikke komme på et eneste mobilspill jeg har regnet som et “ekte” dataspill, noensinne. Kanskje Angry birds, i lemmingssjangenren

2 Likes

Funcom ska hålla sig helt borta från mobil sektorn, iaf i minst 5 år till.

14 Likes

Det er vel snakk om feks å lansere ett spill som MYZ på Android og ios i tillegg. Det hadde nok funket bra vil jeg tro.

Jeg tror pc, konsoll og mobil-platformene kommer til å nærme hverandre de neste årene, og bli til en plattform. Du kan ta med deg device-en din hvor som helst og spille spillene dine. Vi ser allerede nå at du kan spille pc-spill på tv-bokser. Jeg har nvidia shield og kan streame fra steam. Mobil hardware blir bedre, og plattformene blir likere og internettlinjene blir bedre. Konsoll-hardware blir mer likt pc for hver generasjon.

Jeg håper ikke Funcom lager noe klassisk mobilspill med masse mikrotransaksjoner. Det er mye penger i det, men jeg tror/håper folk blir lei av det. Jeg tror funcom sin mulighet i mobilsegmentet på kort sikt er å lage en mobil-port av de samme spillene de lager til pc og konsoll. Myz og CU kan funke på mobil.

Edit: det er noen få som tjener mye penger i mobilsegmentet, og det er mange som ikke tjener noe. På mobil er det enda viktigere å treffe blink.

I det de kan porte rett til mobil, så synes jeg funcom skal satse. :sunglasses:

7 Likes

Dersom en versjon av MYZ kan portes til nettbrett/mobil så er det jo bare til å kjøre på.

Det kan da umulig være den store risikoen ved noe sånn.

Nesten 1000 aksjer til gitt :wink:

9 Likes

Paddy80… tippar du eller har du insider information :smiley: lite off topic

Tipper :wink:

Tittar man på USA så ser det inte så dåligt just nu :wink: men många här körde skrämde propaganda hela Jul

1 Like

Nye ti prosent ned mandag da

2 Likes

For se torsdag og fredag først @Hakon :wink::santa:t3:

2 Likes

Alle disse dagene er helga :joy:

Mange som trodde de var smarte som solgte ut før jul som skal inn igjen nå.