Nej det är definitivt inte okej om avsikten är att hålla kursen nere för att köpa lägre.
Tror som sagt ikke jeg har muskler til det.
En liten brannfakkel på et aksjeforum kanskje… men når er ikke kursene manipulert på et eller annet vis? Hvis alt forholdt seg til det fundamentale hadde ikke børs eksistert!
@23skidoo Men det är inte konstigt att Funcom handlas med 100 % rabatt mot sektorns Peers om detta är satt i system av många, vilket jag har känslan av att det definitivt är.
“Tror som sagt ikke jeg har muskler til det.” Du vet att enpetare (en aktie) bestraffas med upp till 150k SEK i böter i Sverige. Handlar inte om muskler. Handlar om avsikt.
Hehe, må nesten smile litt over naiviteten din…
Du får komme tilbake når du mistenker samarbeid mellom flere aktører (collusion) eller du ser kursen beveger seg tosifrede prosenter opp og ned på kort tid (wash trading) eller når du ser at kurs går før nyheter (innside info). Den siste der er stygg, men likevel vanlig syn på Oslo børs!
@cagey2 Tycker bara det är så otroligt klantigt att skriva så i ett publikt forum. De borde du och andra hålla med om. Släpper diskussionen nu.
Jeg respekterer ditt syn og skal slutte å skrive slikt☺
Ser ikke problemet.
du selger på 14,7 og kjøper på 14,5 er jo trading det? Eller ?
@Frodoen läs meningen igen. "Satt akkurat og vurderte å slenge ut en blokk på 14.60 men fikk uventet hjelp .
Da slapp jeg å risikere mine til en større fisk."
Han fick oväntat hjälp av att en annan slängde ut ett block så han kunde köpa på lägre nivå. när hans avsikt var densamma.
Det er OL på tv
Stemmer det ikke at folk har fått (store) bøter for å gjøre handler som er mye mindre enn størrelsen på boten ?
Stämmer och det har varit “enpetare” på senaste tid i Funcom med. Men jag vet inte hur reglerna ser ut i Norge (som det troligtvis inte finns några :P)
Nei er (desverre) ikke samme regler i norge
Nu kan ni köpa in er
Det er en kjent og trist sak at OSE i praksis er en jævla bananbørs
Kursmanipulasjon er et konsept folk flest ikke forstår her til lands. Det gjelder mange her inne også.
De salgspostene/blokkene skremmer fanden på flat mark.
I det de dukker opp bakker kjøperne av med 15 øre umiddelbar.
Ringt banken, de sa at så lenge ASP herjet fikk jeg ikke låne
Håller med. Särnotera Funcom på Svenska börsen
Har hatt en våt drøm om det lenge @antzzo eller iallefall på en annen børs, her er det bare laks og olje som herjer
Og Morgan Kane