Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Tror ikke nødvendigvis denne skal ned i morgen. Tiden vil vise…

Det har vel blitt sagt hver dag siste uka :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Yup, sist gang vi var i et slikt nedgangsfelt tok det 13 dager fra topp til bunn, nå er det gått 8? Nyheter begynner å komme fra Funcom sin side, men er det noen som følger med på de? Virker som at aksjonærene kun går ut ifra TA :stuck_out_tongue: Altså ikke oss, men hele røkla.

2 Likes

La oss vri på denne tankegangen litt. Nå er snakket om at alt går til skogen basert på TA, som i bunn og grunn er styrt av noen store som selger systematisk for å tjene penger på short. TA kan brukes i alle scenarioer og vi går den til en bunn og gjennom, da er det en ny bunn osv osv. Hvorfor går kursen ned? Er det endring i det fundamentale? Tjener ikke Funcom og CE penger? Ser fremtidsplanene dårlige ut? Er det unormalheter i salget og at samtidige spillere går ned? Hvordan vil fremtidig innhold bli møtt av gamerne og er spillet isolert sett bra ight levetid? Hvordan vil oppdateringer og salg påvirke inntjeningen?

Hvor høyt kan ett lettelsesrally gå, hvor lang tid tar det før det kommer funamentale nyheter? Vi vet de skal begynne med promotering av TSW i slutten av mars var det vel? Hvor lang tid i forkant av Q1 begynner man å posisjonere seg her, dette er iallefall ett kvartal mange vet kommer til å bli meget hyggelig lesing som følge av CE, både hegnar og dn mf vil måtte skrive at funcom tjener penger, hvis de skal forholde seg til fakta.

Hvordan reagerer kursen tradisjonelt sett etter en short og når denne skal dekkes inn? Hvordan har lettelsesrally vært tidligere, kan kursen gå opp 20-40-50%?

Det er dødperiode nå og det ha vært en formidabel oppgang selv nå på 3 kroner opp fra krona. Selskapet prises pr nå til 767 millioner med dagens aksjer. Hvor lenge tør shorterne shorte før det skal dekkes inn?

3 Likes

Stort sett enig med deg helt til du begynte å regne på verdien av selskapet før utvanning. Det kommer til å bli en konvertering som gir rundt 70m nye aksjer til ca 80 øre stykket, sånn er det.

1 Like

Må nesten lime inn noe positivt her nå, glad jeg har lange dager framover med jobb fra 7-21 :grinning::call_me_hand:

2 Likes

Lite kul att “marknaden” just nu verkar tro att CE bara kommer sälja ca 750k under 2017. Aktiekursen säger det åtminstone.

1 Like

Jo da men akkurat nå er ikke disse aksjene noe annet enn gjeld. Greit å reine med fully deluted. Men er jo ikke feil å bruke det antall aksjer som står i selskapets infosider akkurat nå heller.

Ikke feil, bare villedende. :stuck_out_tongue:

2 Likes

@Bullishproof

Tror du får rett i overshoot fra target med den børsmeldingen nå. Kanskje. Hvis ikke 2.80 holder. Ble dannet dobbel-bunn her så den bør være sterk. Men nå vil kanskje 3.16 være motstand ifht. meldingen eller? 3.20ish. Får vi pullback opp hit, evt. hvis 2.80 brytes, bør 2.40ish holde?

Ser ikke for meg den skal så mye lavere ned?? :cold_sweat:

Ikke vondt ment, men det oser frykt av deg.
Anbefaler at du selger deg ut så du får sove bedre om natta.
Stol mer på deg selv og din investering.

Selv sitter jeg med snitt på 4,60 og vurderer å snitte ned i dagene som kommer.

4 Likes

Tror ikke jeg kommer til å bry meg så veldig om den hoppet opp ned nå når jeg selger etter ps4 release neste år… Den du postet @iHHelg gjelder den fortsatt? Var den jeg gikk ut i fra før jeg satt inn, men føler at alle mener at det er helt andre tall som gjelder nå…

Når alt… ser mørkt ut og alle sier selg… det er da Man laster… Men så har vi Jebsen da… Det siste anker… Spørmålet er… Spiller han korta sine ut eller ikke. Jeg tror nesten ikke det lenger, for hva vil gagne Han “Best” Og ikke hva som gagner markedet best.

3 Likes

Hm, vil ikke si det er frykt men et ønske om å treffe bunnen :slight_smile:
Er ikke inne i aksjen og vil ha den billigst mulig. Solgte på 5.01 og 4.85.

Ønsker ikke å kjøpe og se den falle 50 øre til liksom :slight_smile:

1 Like

For en kålstuing dette er blitt, det fundamentale betyr ikke en dritt, bare å finne nye TA prospekt å jage etter. Hvor ble det av de ta støttene det er bablet om tidligere? Selvoppfyllende profeti er hva TA snakket nå er. Hadde noen hatt 10 millioner kjøp, så hadde det blitt dannet en bunn og ta sagt opp, så hadde man solgt brutt støtte og TA ned? Flokkmentalitet er vel egentlig hva TA er nå? Short bestemmer retning, når skal det dekkes inn?

Er det ikke det TA alltid har vært? :disappointed_relieved:

Hvor ble det av de ta støttene det er bablet om tidligere?

Se @Bullishproof sin graf lenger oppe…

1 Like

TA støttenivåer betyr ingenting så lenge store penger rår? Hva hvis de fortsetter å pumpe ut, hvordan blir det når ingen kjøper lengre og de skal dekke inn? TA har ikke hatt noen effekt til nå, kurvene har blitt brattere, de har endret form, og i etterpåklokskapens lys så kan man finne en formasjon som forklarer alle hendelser? Åja, det skjedde, guds vilje. Ok, det skjedde, guds vilje? Bytt Gud med TA :slight_smile:

1 Like

Dette er vanskelig, og få har ubegrenset med midler å snitte ned med. Plan, som jeg dessverre har avviket noe fra, kjøp litt. For hver xx øre ned, holde.swg til planen. 5 kjøp på hver 20øre ned mellom 4 til 3 gir 3.5 i snitt? Ikke bra nok, gamble og kjøp hardt på TA bunner, nei vent litt, TA funker ikke nå om dagen? Hvorfor? Fordi det er ekstraordinære krefter som er i sving, og vi vet ikke omfanget av det. Akkurat som ved fundamentale endringer i positiv og negativ forstand, TA funker ikke. Kjøp etter en plan hvor utfallet er forutsigbart, og man slipper å gruble og bli påvirket i saueflokken :slight_smile:️ for den tålmodige, vente til nærmere Q1 og be til Gud (eller TA) om at kursen ikke stikker…

Jeg skjønner frustrasjonen din @Paddy80 - man ser at alt er bra fundamentalt men markedet er ikke enig. Man blir gal av alle spådommene og nervøsiteten. I’ve been there i andre aksjer.

Alternativt til din plan kjører man stop loss basert på TA nivåene så man slipper de store tapene.

Eksempel: Fredag gikk jeg inn på 3.19, ut på 3.34, og inn igjen på 3.19. Disse aksjene ble solgt i dag morges på 3.18. Alle kjøp og salg ble satt på forhånd, altså med SL.

I morgen kan jeg kjøpe på f.eks 3 kr, kjøre S/L på 2.98-2.97ish, bikker den, OK, bryter den opp, OK.

Er man langsiktig er jeg enig med deg, da må man bare ha is i magen :slight_smile:

1 Like

Ja, det er lurt, da man kan utnytte den største svakheten i TA og selge litt under såkalt støtte for å utløse stoploss raid :wink: