Når det kommer til split eller emisjon av en aksje har det ingen påvirkning på den tekniske bilden. Hver enkelte aktør som tilbyr teknisk analys korrigerer dette gjennom en “adjustment”. Noen aktører tilbyr ikke dette, og man ser derfor en gap i kursen. Investing.com justerer all emisjon og split. Første eksemplet jag kommer på utover Funcom er feks Fingerprint. Som dere sikkert husker gikk kursen opp mot 650 kr, men etter en 5:1 split er nå all time high gjennom investing.com på 130 kr.
Rent tekniskt har det ingen betydelse for hvordan man utfør en teknisk analys så lenge aktøren du bruker justerer dette.
Det er ett interessant spørsmål, men det er også viktigt å huske på den psykologiske aspekten av en split/emissjon. Av og till reagerar markedet positivt, og av og till negativt. Men det er ett spørsmål jag ikke kan svare på.
Men for å svare på ditt spørsmål, nei det har ingen betydelse. Husk også att antall aksjer eller børsverdi sier ingenting om kursen gjennom en teknisk analys. Vi har ett pris, og ett mønster. Emisjoner har dermed ingen betydelse, men det gir en positiv eller negativ effekt i utviklingen av mønsteret.

var irritert på spam av ikke ta tidligere, men når jeg klaget på fundamentale kommentarer i småprat tråden etter litt bom på hvor jeg leste har jeg gitt meg 
. Kan ikke mod bare fjerne alle innlegg med skittkasting og der relevansen er borte? (Inkl. dette)