Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

RSI begynner å bli høy nå.

Historisk er det et salgssignal, men det spørs om det gjelder denne gangen.

2 Likes

@Christian hvor er dagens ichimoku???

Har vel noe med at kurs er i stratosfæren så det spiller ingen rolle eller noe?

1 Like

Kursen er laangt over både skyen og alle støttelinjer.

Kombinert med høy RSI (nederst) så tyder det tradisjonelt på at ting skal roe seg. MEEEN så er jo ikke Funcom helt som alle andre aksjer da.

5 Likes

Iflg skyen, så er vi, som @Paddy80 sier, i stratosfæren. Med store kjøp på 2,60, er det ikke noe tegn til noe brudd ned gjennom toppen av skyen den neste måneden. Vi er mao godt inne i en positiv trend.

Motstandene videre opp er på ca 2,95 (fibonacci/brudd opp fra bull flag nevnt over) og 3,24 (forrige topp). Ned er det motstand på 2,60 (pga Robur) og 2,42 (forrige topp).

Når vi brøt opp av skyen så nevnte jeg at forrige gang det skjedde, så var det lurt å gå litt tidlig på tredje dagen av festen. Ettersom vi hadde en liten pause igår, så tror jeg festen varer en dag til. :wink:

Som jeg ser det, så er nedsiden relativt begrenset, jeg tror støtten på 2,60 er veldig sterk, så jeg tror festen blir fulgt av konsolidering.

4 Likes

Sist vi var over 3 var det vel ASP som fikk kursen opp, for deretter å dumpe noen millioner aksjer. Håper det er flere denne gangen som vil inn og holde kursen oppe. I morgen og fredag får vi svaret.

3 Likes

Det kan godt være en pump-and-dump på gang, forskjellen denne gangen er at den har blitt utløst av en større investor som er kjent for å være langsiktig, Swedbank Robur. Jeg tror derfor ikke dump-en vil få oss like langt ned denne gangen.

Nå er det vi skulle hatt meglerinfo på handler…

2 Likes

Tidligere ble jo kursen styrt av et par rike nordmenn som sprang i sirkler rundt småfisker fra Nordnet.

Nå er et stort fond inne + at stadig flere svensker kommer inn.

Det blir ikke like lett å kjøre pump-and-dump nå lenger.

Største dumpen i juli var fra 3,12 til 2,89 dagen etter. Vi kan leve med det, dersom den fortsetter mot 3,5 noen dager etter…

1 Like

Det var ikke ASP som stod for oppgangen sist…

Det at han var fraværende i flere uker var årsaken.
Fra 2.30 til ca 2.80…
Så kom han tilbake og oppgangen ble bratt et par dager opp over 3 før… ja dere vet…

Kan godt være han pusher oss opp på 3.20 iløpet av et par dager nå, men tror ikke aksjen er like tung når han dumper igjen. Dessuten er han ikke den eneste som akkumulerer :wink:

Tror 2.60 er det nye 2.00 gulvet. Og jeg tror vi går 60 øre høyere en sist.

4 Likes

Ok, ser den. Volumet de tre siste dagene er og høyere en de dagene i juli. Enig med deg, og håper vi raser forbi 3,20 og videre oppover… :flight_departure:

Litt trivielt, men dersom man har tro på at historien gjentar seg burde man bare sitte på hendene nå.

16 Likes

HS med to høyre skuldre med target 2,6-ish
image

Eller

Vimpel med target 3,25-ish
image

• HS
  • Vimpel

0 stemmegivere

2 Likes

Størst mulighet for en hs med asp på laget igjen og at rsi er høy men hva vet jeg :joy:

1 Like

Fraktalen fra 2013 viser att aksjen ska roe seg ned litt å kommer til å bryte opp seinare i 2018 mot nye høyder. Sen er ikke selskapet idag hva det var i 2013, men der er det “nærmeste” vi kommer lik utvikling. Forutsetter jo att historien skal repetera seg. Men det er intressant då fraktalen også respekterar den fallende trend linjen med ett motstand, en fake breakout i midten av 2018 og en kraftigere breakout sent 2018.

6 Likes

Investtech har sett nærmere på dette med RSI og funnet ut at overkjøpte aksjer i etterkant knuser indeks i motsetning til oversolgte aksjer som blir knust av indeks. Har ikke link til rapporten nå, men den ligger et sted i tråden for generell teknisk analyse.

4 Likes

Har lest det samme @amateurleague. Er bedre å kjøpe aksjer som er i en positiv trend enn de i en negativ trend.

2 Likes

Den er grei men likevel ett moment oppimot alt det andre :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Tror jeg burde lagt inn et tredje valg: dette bestemmer vi oss for etter jul. :stuck_out_tongue:

4 Likes