Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg gikk ut med hele trading beholdningen på brudd 5min ich da den gapet ned i tillegg. 3.25
Gikk inn igjen for en kjapp trade når 30min holdt 3.05, -ut igjen like over 3.12 Avventer nå og ser.

Hvis det noe jeg har lært i Funcom, så er det at det alltid kommer litt saftige korreksjoner etter et godt runn opp. Samt at det er lurt å ha inne lave fiskeposter. Jeg ligger inne med poster fra 2.65 opp til 3.0

5 Likes

Syltynt volum her nå så jeg er mer usikker.

Skal ikke argumentere så hardt for at den holder, men litt morsomt å se at kursen har fulgt bunnen av skyen oppover. Interessant å følge med på 30-min chartet, synes det ser ut til å kunne gi en grei pekepinn på når det snur. Har dessverre ikke tid til å daytrade, men begynner å få en litt bedre feeling ihvertfall.

1 Like

brorparten av volumet er handlet på 3.25+

3 Likes

Btw, jeg ser bunn ichi 30min er ca samme som topp ichi 60min. Antakelig en del støtte på denne.
Magefølelsen sier at vi skal opp mot 3.2 for så å reteste 3.0-3.04

3 Likes

Samme her

1 Like

Som jeg ser det, er motstanden på 3,36 på slutten av dagen i dag, og så svakt økende. ref kurven jeg tegnet opp i chartet nedenfor.

På slutten av dagen i dag, så er bunnen på 30-min skyen på 3,14. Det er et godt tegn hvis den holder. Hvis ikke, så er vi kortsiktig i en negativ trend.

2 Likes

Slutta ikke på LOD men på 3,08. Hva sier de vise menn nå som vi ikke slutta på 3,14ish?
Jeg solgte litt på 3,334 idag (traff ganske bra) men jeg klare jo aldri å holde meg i skinnet så jeg var inne igjen med tradingposten på 3,19 igjen og sitter med alt

1 Like

Close under 5, 15 og 30min. En god kortsiktig avgjørelse vi tok i dag.
Vi får se om det er ichi som skal gjøre oss rik på trading :sunglasses::ok_hand:

Jeg har siktet meg inn på følgende støtte områder for å fylle på.

1 Like

Jeg solgte bare 10% i dag, det var de siste av aksjene jeg kjøpte på 2,50 når emisjonen ble kjent.

Det er veldig interessant å se hvor nyttig kortsiktig Ichimoku-skyer er, jeg har ikke testet det noe særlig.

Som du nevnte, i timeschartet så er Funcom fortsatt over skyen og X9 er fortsatt over X26 og F26 er fortsatt over kursen.

1 Like

Ja, definitivt skulle gjerne hatt denne i sann tid for å få testet skikkelig.
Infront står på blokken, antar denne er representert der.

Ja, jeg ser det, men jeg ser også at 30min ichi traff klokkereint på trendskifte ved forrige topp.
Forskjellen med exit 30min og exit 60min ville utgjort 50%
Så jeg forsøker denne strategien. Momentumet ned var også overraskende kraftig i dag, med en svak close. Slik jeg ser det nå er første target bankers.

1 Like

Interessant. Jeg hadde jo sjekket litt på forhånd, og hadde fallt ned på 30min Ichi. 5min og 15min ble det altfor mange trades av, mens 60 min så som du sier ut til å kunne gi altfor sent utslag.

Brukte du synsing for å anta 3,33 som toppen og så 5 min ichi for å selge? Siden du kom ut på 3,25? Det er jo en interessant taktikk, og hvis man må kjøpe seg inn igjen, så er det sannsynligvis ikke snakk om mange prosentene opp.

Hva var ditt første target, rett under 3?

Fulgte med på hvordan ichi utviklet seg i tråd med kursendring ned, for å forsøke å forutsi når det ble brudd. Med sanntid blir dette enklere, men som med alle indikatorer så kan de gi signal for så å endre sekundet etter. Så har man falske brudd i tillegg. Det som var utslagsgivende i dag, som alltid med mine trades er prisutviklingen med bid/ask. Men det krever at man følger med. Krevende.

1 Like

Stemmer det.

1 Like

Hvor stort volum klarer du å trade med disse marginene ?
100k aksjer ?

Alt fra 20-100k, uten gearing. Jeg er en liten fisk. Men det blir noen kroner PR ti øring

Skulle gjerne hatt antallet til asp😎

1 Like

Gratulerer med fine trader. Jeg liker å lese om deres tekniske analyser. Selv bruker jeg det jeg kaller psykologiske analyser. Der inngår det tekniske som del av det. Men bare en del. Forventning om forskjellige ting betyr nok mer.

3 Likes

Du er jo en mester på bunnfiske :smile:

1 Like

Hva er første target?