Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

I underkant av 3 tenker jeg godeste TinvesT mente :slightly_smiling_face:

Det som er gøy er jo at desto flere som nå tror at det utvalget verktøy som brukes nå for å forklare at markedet nå ser Funcom ned, desto brattere blir turen ned. Det som også er gøy er at det er vanskelig når ett av utvalgene man velger for å forklare det tekniske ikke kan argumenteres mot, som igjen styrker det negative momentumet ytterligere for en kortsiktig tur ned. Det faktum at noen dumper stort antall aksjer i en smell for å trigge dette fallet er enda artigere. Det er såpass volum om dagen at vedkommende kunne fint lirket ut samme antall aksjer og likevel holdt kurs oppe. Men valget falt på “alt i en smell” og folk blir da nervøse på bakgrunn av dette.

Det aller artigste er hvis vedkommende hadde banket inn tilsvarende volum motsatt vei, dvs kjøpt, så ville det utløst kjøpssignal uten motstand for 4 eller over?

(TinvesT, jeg tror du er en skikkelig luring):wink:

Edit: Jeg tror det var på høy tid med en pust i bakken, det har gått fort en stund. Solgte 20% i dag selv, men fortsetter denne diskusjonen med samme kraft utover kvelden så tror jeg dette forumet alene kan klare å trøkke Funcom ned minst 20øre, så jeg vurderer å kaste alt i morgen tidlig

2 Likes

Sikkert mange her som har mye kortere tidsperspektiver en meg, men at vi iløpet av vinteren skal ned og bekrefte at 2.6 er det nye “2.00 gulvet” er vel ganske realistisk. Men våren og sommeren blir meget fin tror jeg.

1 Like

Jeg tror du er inne på noe vesentlig der, @Paddy80!

1 Like

Hvem vet, kanskje det er paddy som trigger nedgang i morgen, hvis han vingler den veien i løpet av kvelden? :slight_smile:

1 Like

Avkastningen for 2017 er noe uenig med deg der :sweat_smile:

Jeg tror som deg at TA har en forsterkende effekt. Både opp og ned. Man kan diskuter hvorhvidt TA er psykologisk.
Som monti over her sin strategi så er også min mot det psykologiske. I all sin enkelhet: «Look left»
Se til venstre i chartet,for å finne sannsynlige vendingspunkter.

Målet må være at vi her inne klarer å tilnærme oss TA og en strategi rundt denne i Funcom, til å ha et forsprang på markedet ellers. Samme som med fundamentale forhold. Det er når vi deler våre funn og synspunkter vi kan gjøre oss opp en mening om hvor vi skal kursmessig. Og selge før markedet ellers selger.

1 Like

Ja, ikke sant!
Vi hadde fått den ned på 2.6 uten noe stress. Vi har et par millioner aksjer!

Hvor for skal asp styre showet når vi kan? :sunglasses:

1 Like

Skrev det tidligere i høst. Enig med deg når omsetningen er lav Paddy. Men når den er som nå eller høyere tror jeg ikke TA tradere her påvirker allverden. Kanskje en 10 øre eller to intradag om alle hiver seg på.

Nja, jeg tror det kun gagner den / de som selger eller kjøper for så i etterkant finne argumenter for at nå går det ene eller andre veien

TA viste vel ganske klart at nedgangen var rett rundt hjørne. @TinvesT Jeg klandrer ingen andre enn Sbanken i dag. Forbannet dritt, som var utilgjengelig når dette skjedde i dag.

2 Likes

Det handler ikke om å være en TA trader eller ikke. Spørsmålet er hvor mange ganger man skal se markedet kjøre kursen ned 10-40 % og sitte å se avkastningen sin fordufte, før man tenker «Ok så vi skal ned, litt. Selg. Plassere nye ordre.

Eksempel:
100k aksjer på en tur fra 2.60 til 3.30 er 70 000kr. Så skal den fra 2.60 igjen til ny hh. Det blir kroner av det! Min 140k mer i fortjeneste enn å sitte stille.

Jeg har gått lei av å se blått bli til rødt.

2 Likes

Nettopp! Hvorfor skal ikke det være oss??
Det er vi som skal ha de gode prosentene ikke alle andre.

Argumentet bør en ha på plass helst før man selger :smile::ok_hand:

Det er ivertfall ikke til å stikke under en stol att når enkelte her har solgt kommer det masse TA om hvorfor vi skal ned. Det har vi sett effekten av flere ganger de siste månedene.
Men er jo samtidig enig med Tinvest, er ikke morro å bli med for langt ned igjen.
Er nesten sikker på att det er så mye aksjer her inne att Tekinvestor er i stand til å fremkalle ett fall som ellers ikke hadde kommet, eller bare blitt halvparten så stort viss vi hadde holdt oss unna salgsknappen.
Jeg har ivertfall ikke til hensikt å sitte med for lite aksjer når neste store oppdatering til CE kommer. Det kommer til å koste mange tiøringer for dem som har TA solgt eller av andre grunner solgt /redusert beholdningen sin .

5 Likes

Ja, irathi så dette kjapt!
Håper for hans del at det var han som vippet pinnen her​:ok_hand::blush:

1 Like

Er ikke uenig med deg i det. Bare sier det er forskjell på innvirkningen en gitt gruppe har om det omsettes 2 mill aksjer eller 12 mill aksjer intradag.

Sant og i dag var det de store gutta som styrte stokken. I dag gikk det mange hundre tusen aksjer i slengen, så gikk bunnen ut.

Historisk har jeg postet slik TA, selv om jeg ikke har solgt selv, for jeg ikke turte selge (80% av tiden) eller ikke var pålogget når proppen ble dradd ut. Rett og slett for å få luftet egne tanker og innspill på sannsynlige vendingspunkter. Godt å ha noen halmstrå å holde i når det blåser opp.

Nå er jeg ferdig med å holde for en hver pris og selger når markedet signaliserer at det kan være smart. Så deler jeg mine synspunkter om dette. For å få bekreftet / testet min hypotese.

At vi har noe manipulerende effekt er jeg heller tvilsom til. Det er oftest kun vi med interesse for TA som er aktive her inne. Og i perioder de som mener TA bare er BS.

MEN, jeg håper flere her inne etterhvert ser nytten av TA og gjør det samme!

2 Likes

Ja, lite vi kan gjøre med de store gutta, @TinvesT Men sitter alle rolig i morgen og holder seg borte fra knappen for salg, så blir det vanskeligere å kjøre kursen videre ned. Vi har vel noen millioner aksjer vi og? :joy:

1 Like

Eh, jeg observerer noe jeg tror betyr selg, så selger jeg, så poster jeg en analyse der jeg begrunner salget mitt.

Åh neeei jeg er en sånn en…

4 Likes

Ja, men vi kan følge med på hva de driver med og agere deretter. Er det samme som de som følger nøye med på topp listene, bare mer direkte.

Mener å huske at vi hadde godt over 10millioner aksjer i skjemaet til Homes og gutta. Er ikke insider så jeg får ikke verifisert dette.