Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Synes man skal få lov til å mene at TA ved lavt volum er BS når man i praksis styrer kursen opp eller ned selv :).

Og ikke tro at de som ikke har trua på TA ikke handler på bakgrunn av det som blir presentert. Den psykologiske påvirkningen er vel så viktig.

Det blir selvoppfyllende ved lavt volum.

Merk at jeg mener ikke det skjer nå som vi har litt bedre volum i aksjen
Merk også at jeg mener at TA er veldig nyttig ved høyere volum :).

2 Likes

Sikkert ikke langt i fra det du sier der! Må ikke heller glemme vår venn, Bagger. Han har vel minst like mye som de til sammen? :joy:

Han er godt bemidlet ja

Ja huff, tenke seg til at du faktisk gidder å legge ut analyser av hva du har gjort og hvorfor :wink: :smile: Jeg liker “sånne” jeg, er fan av kunnskap som deles :+1:

2 Likes

Må ikke misforstå meg. Jeg og liker at du gidder å dele med oss! :+1:

4 Likes

Nedside target`s ble ikke nådd, men brudd opp ichi på 5 min. Kom litt seint til festen på 2.16, får se om det var en riktig avgjørelse.

Inni ichi på 30m min, under på 15 min.

Jeg synes timeschartet ser mer og mer aktuelt ut:

(PS: forsinkede kurser)

2 Likes

Se der ja, såg ikke på det. Ser ut som den tar av for fallet. Men liker ikke helt det krysset der og vil se en motsatt hellning på den grønne :wink:

1 Like

Det krysset er over en grønn sky og den kursen nå er over den for 26 timer siden. Det krysset er svært svakt alene. Samtidig, aksjen må opp endel for at den forsinkede kursen ikke skal krysse ned gjennom kursen. Det er vel ca ut dagen for å bestemme retning videre.

3 Likes

Sa nån 6 nok till maj?:smiley:

Ser ikke noe TA som sier 6 kr? :stuck_out_tongue:

Har solgt litt igjen, skulle gjerne posta en TA, men da blir det jo bare sure miner…

(tuller litt også, men se på moving averages osv, ned å teste)

Men jeg har solgt og har satt buy på 2.85. (hopper gjerne inn igjen over 2.85 om jeg ser det snur opppover…)

5 Likes

Enig, jeg var litt for kjapp selv her. Holder å fyller nå.

Dvs kjøp eller selg ? :slight_smile:

Tenker også at nå har vi fått nyheten om partnerskap og penger osv - men det er ikke godkjent enda, regner med at det blir godkjent, men hvem vet.

Samtidig så var de smarte penga inne på 2.2 allerede uken før, så kom institutional money inn på 2.6, og til slutt kom allemannsen inn på 2.6-3.34 (+50% fra 2.2) i en euphorie av optimisme.

Så har vi hatt et denial, bull trap på 3.040, “return to normal” i dag, og da lurer jeg på om vi kan få litt fear og capitulation av allemannsen om vi tester 3.0 og 2.9.

2 Likes

plothistory

3 Likes

Tror ikke vi har nådd høyde for euphorie pt. Må opp mot topp i høst antakelig.
Ellers er jeg enig. Jeg avskriver ikke test av 3.20 i dag, var sikker på det var det som var på gang her i sted.

jo men euphorie toppen før godkjent avtale?

Ny topp etter godkjent

2 Likes

Mulig, kan for lite om fundamentale momenter til å mene noe om “før” avtale.
Jeg anser den som spikret.

HS en er interessant! Trenger antakelig turen opp til 3.20-3-30 og ned for å få høyre skulder.