Noe sier meg at det er større aktører som følger med her inne…
Gikk 1 mil aksjer + her nå.
En liten trend å følge med på ved brudd.
Kursen ypper seg…
Noe sier meg at det er større aktører som følger med her inne…
Gikk 1 mil aksjer + her nå.
En liten trend å følge med på ved brudd.
Kursen ypper seg…
Vad säger TA nu efter miljon köpet?
ASP (hvis han kan regnes som en stor aktør) er her inne på TI vanligvis pleier han å treffe spot on HS formasjoner hvis han ønsker med dumpene sine. Men jeg er i tvil med den kjøpsviljen som har vært i det siste, om TA kan forutsi noen reaksjon nedover nå.
Tenkte meg det 
Kjøper og selger du 1mill funcom aksjer er du en storfisk i min bok 

Test nå, så ned ?
aner ikke, ligger en sperr på 1mill aksjer på 3.20
Det er noen som kødder med kursen nå. Fjærnes den er det antakelig raka veien opp å teste forrige topp. Her er det bare å følge med prisbevegelsene 
Over skyen nå på 5min, 15min og inni skyen på 30 min
Ser bra ut i timeschartet:
Potensialet er vel omtrent 2.80 i en HS.
Jeg ville vel sagt at vi ikke er så langt unna en HS? - men jeg har jo solgt så…
Den här “spå i kaffesumps”- tråden har på sistone antagligen varit till fantastisk hjälp för de som vill ta stor size inför 2018 och framåt.
Uppenbart att Funcoms historia spökar för vissa aktieägare och att rädslan tar över så fort de börjar närma sig break even. Trist för att det är de som varit trogna genom åren.
Funcom är enligt mig, trots den senaste uppvärderingen, rejält undervärderad gentemot peers för 2018.
Ja jeg er helt enig, jeg har troen på funcom fremover. Så om jeg skriver potensiale 2.80 så må ikke folk misforstå meg og tro at jeg mener funcom er verdt 2.80 om 1 år. Dersom avtalen blir godkjent, CE launch selger bra og vi får nyheter om nye spill så er funcom 5kr+ 10kr+
Jeg er enig i TA-en sin, så får vi se hvor det bærer. Jeg har ikke noe problem med å sitte på resten av aksjene ned til 2,80.
Ser det er noen som kjøper mye, får se om de holder fast på aksjene sine.
Rent TA messig ville jeg gjerne sett at vi passerte 3.34 som var høyeste kurs 2 dager på rad før jeg kjøper igjen… (da er HS fullstendig avkreftet og bull er i kontroll)
Kanske är flera som köper 
Bearish engulfing
Liker hvordan du tenker videre her. Jeg fikk lettet meg på 3.21 som jeg nevnte over og forventet ut i fra min “spå i kaffesumps” TA. Det kjennes bedre r/r messig å eventuelt jogge litt etter ved brudd på 3.34, enn å sitte på ned.
Ut i fra linken din og Norsk Bulls sitt detekterte pattern, så blir det antakelig enten eller, kommende uke:

Ser vi på volumet i dag så endte det sterkt i grønt område, på tross av en svak close.
Videre er kursen over eller i Ichi skyen på alle chart frames. Så det lover godt på tross av noen glidende snitt 1D og 4t som begynner å butte litt samt fallende RSI topper med en klart negativ trend. Kortsiktig RSI trender positivt med kursen.
Oppsummert; BULL
Men “kaffesumpsèn” signaliserer mulighet for, en pullback og pust i bakken.
God helg!
Grattis till alla som senaste 1-2 åren gjort fina resor i funcom baserat på TA. Senaste veckan har nervositeten lyst starkt här. Folk skriver till höger och vänster baserat på om man köpt eller sålt och ritar lite hur man själv vill.
Många som trodde på nedgång igår. Det ni missat att bolaget är i ett helt annat skede nu:
Detta gör att HS profetior som 2.20 aldrig kommer ske igen (om bolaget fortsätter leverera vilket jag tror alla känner). Dags att tänka längre än 1 minut
Meget bra oppsummert @antzzo , Jeg skal ikke legge meg opp i folks bruk av TA. Har stor respekt av alt arbeidet som blir lang ned av flere her inne, i form av grafer som blir postet og arbeid som blir lagt ned for å belyse caset.
Men ikke bli så opphengt av TA att dere går glipp av hele eller for stor del av den oppgangen som ligger foran oss.
Jeg er nemlig ganske så sikker på att svenska interessen alene, kommer til å gi en helt annen PE i Funcom enn det vi har sett på lang tid.
Så det er fort å tenke att NÅ er Funcom dyr nå. Men drit i det da, det er markedet som bestemmer det, er det ikke det da?
En større og større del av Funcoms sine eiere( våre kjære venner svenskene) er vant til PE på 30-50.
Mao, de synes Funcom er dritbillig nå, med PE på 18ish.
Jeg vet INGEN fora med en slik kompetanse på Funcom som her inne, men for guds skyld folkens, noen ganger kan flere av dere skremme fanden på flatmark med dommedags TAen deres.
TA her inne blir brukt både i positiv retning og for å kunne varsle om negative retninger i forhold til kursen. Det er bare att den negative TAene er i ett stort flertall.
Ett eksempel er att viss en gitt periode i en graf viser for positivt bilde av det som trolig kommer til å skje, jo da blir det brukt en annen tidslinje som eventuelt passer bedre med det eventuelle pessimistiske synet.
Jeg synes det er bra å bruke TA til å plukke de store linjene for å forutsi kurssvininger.
Men for eksempel det å bruke 5 min grafer, hva gir det oss? Gir det oss noe som virkelig er matnyttig?
Ett minutt etter kommer det en større fisk og selger/ kjøper 500k og bildet på 5 min grafen er totalt ubrukelig.
Det jeg vil frem til her er att i en periode som har vart i noen uker nå, har flertallet av TAene været tatt frem for å varsle om noe negativt som kan skje.
Viss det er så mange faregrafer i TA skjøen, hvordan i all verden kan det ha seg att kursen har gått i fra 2,06 til 3,20 som vi ser nå?
Ja jeg vet att ny teknikk har kommet inn, men vi stoppet ikke på 2,60.
Jeg er ikke ute etter å starte en langvarig diskusjon og ikke minst ute etter å henge ut noen med dette innlegget. Jeg er mere ute etter å belyse att det er mange veier til Rome.
Vi må ikke bli så analyserende og småpesimistiske inne i hodet og grafene våres att vi ikke er åpne for å se att Funcom faktisk muligens er i ferd med å lykkes med en storstilt snuoprasjon. Det vil ingen TA i verden vise.
Hver og en må bruke de virkemidlene som man mener passer best for sin tilnærming til ens portefølje og markedet ellers.
Jeg bruker litt av det som blir fremlagt av TA her inne og så tillater jeg meg å tenke att jeg faktisk TROR på att vi bare har sett begynnelsen på hva Funcom og de flinke folkene som jobber der inne kan få till.
Denne troen og mine kjøp og salg har tatt meg fra 1,34 til 3,20 nå på ett år.
Hva neste år bringer og om jeg er i aksjen neste år vet jeg jo ikke, men jeg er villig til å gi det ett forsøk.
Viss Funcom skulle få det till, har ivertfall jeg lyst til å være med på morroa. Jeg var vel en av de få som turte å sitte igjennom releasen av CE.
Selvsagt skulle jeg ha solgt mere på mellom 4,20-60, men kom meg ut med mesteparten av resten på 3,60. Begynte å kjøpe for tidlig tilbake men klokket allikevel en god gevinst på første runden.
Ett velmenende råd til slutt: Tørr å bli med på den eventuelle oppgangen som kan komme, juster tankene dine til den eventuelle nye hverdagen. Der vi i perioder kan få PE på Funcom på mellom 30-35, det som jo er morro er att disse PE tallene jo kan komme selv ved middels suksess og store hype perioder.
Spørr deg selv om hva som kan skje viss Funcom leverer ett bugfri CE ved fullrelease, med ett forhåpentligvis attraktivt kampsystem på tre plattformer og retail i tillegg.
TA er en del og det fundamentale og markedets syn er to andre deler av samme kake. Så blir det opp til hver enkelt hvor stor plass man tillater att hver del tar inne i hodet sitt av de tre .
Klarer man å finne en god balanse mellom disse tre, mener jeg att man har en god sjanse til å gjøre gode penger.
5 minutters grafen bruker du hvis du ønsker å trade inn og ut av aksjen flere ganger om dagen. Hvis du ikke har tenkt til å trade intradag, så er den ubrukelig i mine øyne.
Jeg har brukt 30 minutters grafen nå, og innser at jeg da også burde ha vært klar til å kjøpe inn igjen hvis TA-en snudde, så kanskje 1-2 handler om dagen når det blåser som best/verst. Det jeg da hadde fått ut av det vs å bare bruke dagsgrafen er at jeg kunne ha kommet meg ut av Funcom på 5 kr i stedet for å sitte på laaaangt ned til rundt 3 kr. Må bare finne litt mer ut av det.
*Den enkelte investor som ser nytte av teknisk analyse og som benytter teknisk analyse i sin investeringsfilosofi leser, sparrer og diskuterer caset i denne tråden.
*De som mener teknisk analyse bare er tull og lite nyttig som investeringsfilosofi overser Funcom - Teknisk Analyse tråden og frastår fra å kommentere.
Det er ingen som tvinges til å lese det som postes her.
Å forsøke å konvertere eller latterliggjøre den ene eller den andre investor eller investeringsfilosofi er lite matnyttig.
@pdx mulig det er behov for en persisering og rydding av tråden.