Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

På disse nivåer er det bare å kjøpe med bagga hender!

2,9/2,6 = 11,5% over emisjonen, dvs jeg regner maks nedside som 11.5%

Ser du på potensiale fremover når CE er lansert og vi får nyheter rundt de nye prosjektene så tipper jeg 5 kr er fint innen rekkevidde.

Oppside = 2.1 (2.9+2.1=5)
Nedside = 0.3 (2.9-2.6=0.3)

2.1/0.3 = 7:1 reward / risk

Sett i forhold til når jeg sa selg og mange sa at TA ikke fungerte osv… da var kursen 3.35, nedsiden 0,75, oppsiden 1,65, reward/risk 2,2:1

15 Likes

Den var god :smile:
Men enig med deg. R/r har vel sjeldent vært så god i Funcom som den er nå.
Hamstrer mere her jeg også.

1 Like

Håller med! köpt mer här

1 Like

Sitatramme

Ja du “vant” nok diskusjonen denne gangen. Du har imponert med hvor bra du traff med TA’en din…

2 Likes

Men du skal ut igjen på 3.2 ikkesant? :slight_smile:. På 3.2/3.3 er det bare å selge med bagga henda?

Da er risk/reward :-1:og kurs kr 5 altfor lenge til?

Jeg liker tankegangen! Samtidig, det tilsier jo at kursen kan slite bra med å komme over 3,3-ish på kort sikt? Så på kort sikt, så er oppsiden 0,4 (2,9+0,4). Risk reward blir da 0,4/0,3 = 1,33.

Anyway, det kan jo komme en melding fra Funcom angående Beared Dragons når som helst i 2018 og det samarbeidet er basically ikke priset inn. Faktisk tror jeg samarbeidet er priset inn negativt, ettersom nedsiden ble tatt med i regnskapet i Q3, men jeg tviler på at oppsiden er tatt med i noen beregninger. De har ikke vært det hos meg ihvertfall.

Mye interessant som skal skje det neste halvåret i Funcom.

6 Likes

Ser vi på RSI så begynner er den nå “nøytral”, og ligger fint innenfor de stigende bunnene fremdles.

Vi fikk fall i toppene som ga salgssignal, men på lang sikt er vi opp

Capture

6 Likes

Ja kursen vil slite med å komme over tidligere topp, det er nå motstand.

Ja jeg kommer sikkert til å selge noe på 3.35 om den kommer dit igjen innen kort tid, pga da vil jeg se om den klarer å bryte igjennom, hvis ikke er det fint å være klar til å ta imot på 3-3.10 igjen eller lavere.

Risk reward er fremdeles GOD på 3.35, men neste gang vi når den kursen er ikke RSI = 85+… og vi har ikke akkurat gått opp 50%. Da har vi først konsolidert på 2.8-3.0 og så beveget oss opp. Så da er det knapt 14% opp.

Det har også betydning for hvor nærme vi er CE launch og om kursbevegelsene skjer før eller etter vi har godkjent avtalen 30.januar på GF.

Godkjent avtale regner jeg med at gir et lite løft opp. Da blir det fort tull å selge.

F.eks regner jeg bunn som 2.6 og ikke 2.2 som den var før avtalen ble annonsert.

9 Likes

Btw, jeg synes det utvikler seg bra teknisk sett nå i 5-minutters chartet så er vi over skyen nå,

I 15-minutters chartet så er det nå kommet et kjøpssignal. Bunnen på skyen er på 2,95, toppen på skyen er 2,97.

Jeg også :slight_smile:

2 Likes

Dette er et av de paradoksene jeg synes er interessant med TA: den “objektive” metoden har et utrolig sterkt element av å bli en selvoppfyllende profeti.

Hvis, et antall (X) aktører sin atferd styres av tekniske betraktninger, vel da vil jo både motstander og støtter (Y) forsterkes tilnærmet proporsjonalt (Z).

Ikke kritikk dette, men et av aspektene ved TA som i små aksjer med lavt volum som Funcom er høyst reelle.

I slike situasjoner må man enten spille med, eller sitte stille på fundamentale hender. En ting jeg har lært er at jeg - etter å ha doblet penga i Fun - skal ha en dedikert trading-pot i neste investering.

3 Likes

@h3nk1 dette er også en veldig kjent sak når det kommer til TA. Det er derfor man sier at en motstand/støtte er sterkere jo flere ganger den har holdt. Hele poenget med TA er å ta hensyn til hva andre driver på med og ikke handle i et vakum.

2 Likes

TA säger upp till 3.30+ igen

1 Like

Absolutt. Det er det som gjør redskapet så nyttig - og ikke så rent sjelden: frustrerende å se konsekvensene av.

2 Likes

Synes uansett at det var rart at kursen snudde først etter at alle motstander som det var snakket om ble brutt. Vi fikk selvfølgelig en motstand noen timer etter den snudde, men det var over 3,26 eller no var det strake veien til 4,0. Ble handlet en masse på 3,33 eller noe før den ble solgt ned. Noen som følger med alle ‘gode tips’, tenker jeg. Så har vi ca 5 stk som bommer med TA’n sin, så har vi 1 som treffer. Kun 1 som snakker om TA’n sin og hvordan det traff. Merkelig.
Uansett, for oss som bare sitter lenge har det ikke så mye å si, virker som de fleste her er enige om at det er stor sannsynlighet for oppgang sett over de neste 12mnd.

1 Like

TA handler jo om sannsynlighetsberegning, ikke sannheter. Hvis man bruker TA til å handle på kort sikt, så er det viktig å innse at man tok feil, og reversere forrige handel. At folk ikke skriker ut om at de bommet med TA-en sin er vel ganske så menneskelig? :slight_smile:

Samtidig, rallyet vi ser nå kan godt ende lavt på 3-tallet, det er plenty av mindre motstander på vei opp til 3,30 igjen.

EDIT: 15-minutter chartet ser bra ut, chartet er forsinket, så har ikke fått med seg brudd opp av skyen som faktisk har skjedd. Viktig å ta med seg når man jobber med såpass kort tidsrom er at kjøp/salgssignalene kommer rimelig tett. :wink:

5 Likes

Volumet er enn så lenge for lavt til å gjøre noe med den eller de som ønsker å holde kursen < 3. Åpenbart noen som vil hamstre på lavere nivåer.

I kjent Funcom stil så sier jeg et realt løft :grin:

1 Like

Sprekt hopp her på morningen. Hadde forventet at vi skulle ned å touche 2.80 før vi fikk en slik reaksjon. Verd å merke seg at volumet opp nå er lavt, med en gap. Sannsynlig en lower high som settes.

1 Like

Nu ska de tryckas ner igen

Veldig enig. Teknisk analyse kan si noe om sannsynligheten av hvilken vei kursen kommer til å bevege seg. Det er ikke hogget i stein at SLIK blir det.

Gjør du det riktige i f.eks. 7 av 10 handler (og de andre gangene beveger kursen seg motsatt av det TA sier), så tjener du godt med penger.