Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ut i fra chartet møter den antakelig noe motstand ved siste topp på 19.70
Etterfulgt av mer signifikant motstand i området rundt 22-24kr etterfulgt av topp i 2017

4 Likes

Vil ikke si trendkanalen er “in game” enda, men foreløpig holder trendlinjen fra bunnen av denne.
Går den gjennom bunnen her ser vi fort lav 17 / høy 16.
Har krutt klart om det skulle skje :hugs:

2 Likes

Da var jeg tom for krutt :grin:
Let the hype begin :hugs:

2 Likes

La inn kjøp igår, 00.01kr unna bunn hitill.

Har noen lyst til å kommentere elliott waves i daily chart fra bunnen i februar og frem til nå?

Jeg bruker vanligvis ikke elliott waves, men er ikke dette en full 12345-ABC syklus?
Vi fikk forøvrig også en re-test av støtten ved 16.8 idag.

3 Likes

Jo det fin ut den. Løye hvordan det sammenfaller med timingen :smile:

1 Like

Lagde en sånn tidligere i år, men fikk beskjed fra @ babyrage om at den ikke var gyldig Husker ikke begrunnelsen, men kan se om jeg finner posten.

Edit. Kan være jeg blander med en annen aksje her nå, men mener det var fordi første bølge ikke kunne være større enn siste bølge.

1 Like

Hehe, dette er jo veldig enkelt å tegne på i etterkant og spesielt om man kan velge og vrake i indikatorer. :stuck_out_tongue: En av grunnene til at jeg vanligvis er ganske streng med oppsettet mitt og hvilke indikatorer jeg bruker i TA.

2 Likes

6 Likes

Brøt opp og brudd testet :chart_with_upwards_trend:
Fint R/R oppsett. Avgitt kjøps signal fra tekniske sterke formasjoner, positivt momentum og positive glidende snitt.

6 Likes

Den var tøff å knekke den 18.10 spærra på 5000 aksjer som ble lagt ut etter lunch.

Tydelig at aksjonærene sparer kruttet til TG. Man må jo ha noen brett med Redbull😉.

2 Likes

Og de bretta er ikke billig… Like før det skjer noe nå, håper det er bra :+1:

Nå har det vært mye snakk om makro i negativ forstand som også påvirker Funcom, hva med nå, hører ikke noe?

4 Likes

Hva mener du? Det gikk ned overalt i dag, så også her hjemme og også i Funcom?

Tror han tenkte litt på de her :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand:t4:

5 Likes

Kan en eller annen meme expert lime inn ORLY uggla?:wink:

Tja blir nok en grei dag i morgen :sun_with_face::chicken:

2 Likes

Chartet ser teknisk bra ut. Mye som tyder på brudd opp er nært forestående.

2 Likes

Greia er vel at verdensmarkedet er veldig utrolig for tiden, noe som ikke pleier å være bra for høyrisk. Hvis man ser på OSEBX litt mer enn bare fra dag til dag, så er bildet negativt.

Hvis man ser på Ichimoku cloud, så har X9 krysset ned gjennom X26 og F26 er under indeksen. Kursen er også under bunnen på skyen. Det positive som jeg ser det er at støtten på 785-ish har blitt testet to ganger og har holdt begge gangene. Jeg vil si markedet er veldig avventende. Jeg hadde ikke kjøpt i en aksje som hadde denne TA-en. Risk/Reward er ikke god.

Hvis man ser på dag-til-dag utviklingen i Funcom så er 2,5%-ish pluss på USA-børsene helt klart bra. Spesielt sammen med en trigger som NDA-en som blir løftet på onsdag. Spørsmålet er hvor mye hype som kommer nå. Jeg vil nesten tro at vi får mest hype når markedet ser hvor bra/bred dekningen av MYZ blir.

Hvis man ser på Ichimoku cloud, så har Funcom vært i en positiv trend siden desember, med unntak av når OSEBX første gang testet motstanden på 785-ish. Støtten på 17 holdt greit under sist test og volumet på nedgangen er relativt lav. (Den er litt forskjøvet pga måten netfonds tegner opp skyen). RSI holder seg fortsatt over 50. Jeg tror det meste av den kortsiktige nedsiden er gjort unna i Funcom.

Triggere på kort sikt (de er ikke nødvendigvis positive, men jeg satser på det):

  • MYZ reveal på onsdag (etter børsens stengetid?)
  • Funcom får sertifisert gold-builden og den går til trykk
  • Funcom patcher xbox (opprinnelig forventet av meg før påske, nå tror jeg det blir etter)
  • Funcom patcher test-live (opprinnelig forventet av meg før påske, nå tror jeg det blir uka etter)
  • Funcom patcher live (opprinnelig forventet av meg før påske, nå tror jeg det blir noen uker etter)
7 Likes